نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل مختلفی برای شل شدن کابل ها در درایو CD-ROM شما وجود دارد. در زیر مراحل نحوه بررسی اتصالات پشت درایو CD-ROM آورده شده است. از آنجایی که این مراحل مستلزم باز کردن لپ تاپ اچ پی و کار در داخل آن است، با بررسی صفحه راهنمای ESD ما مطمئن شوید که از خطرات احتمالی ESD آگاه هستید.

باز کردن لپ تاپ اچ پی

لپ تاپ اچ پی خود را باز کنید و CD-ROM و هر یک از کابل های متصل به آن را پیدا کنید. در زیر نمونه ای از درایو دیسک، از جمله جایی که هر یک از کابل ها باید به درایو متصل شوند، آورده شده است.

اتصالات را تأیید کنید

CD-ROM شما باید حداقل دو کابل به آن متصل باشد: یک کابل برق Molex و یک کابل ATAPI/IDE یا SATA. کابل IDE یا SATA نیز باید به مادربرد یا کارت رابط دیگر وصل شود و کابل برق باید به منبع تغذیه متصل شود. کابل را از پشت سی دی رام جدا کرده و دوباره وصل کنید. در صورت امکان در انتهای مخالف کابل نیز همین کار را انجام دهید. در مرحله بعد، اگر درایو CD-ROM شما هیچ برقی دریافت نمی کند، کابل برق را از پشت درایو جدا کرده و دوباره وصل کنید.

در نهایت، برخی از لپ تاپ اچ پیها ممکن است یک کابل سوم برای اتصال CD-ROM با کارت صدا داشته باشند. اگر صدای سی دی های صوتی شما به درستی کار نمی کند، بررسی کنید که این کابل به CD-ROM و کارت صدا متصل است.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات رایج کیبورد لپ تاپ

جامپرها را بررسی کنید

اگر اخیراً درایوهای دیسک جدیدی مانند هارد دیسک جدید نصب کرده اید، بررسی کنید که جامپرها به درستی در پشت CD-ROM تنظیم شده باشند. تنظیم نادرست جامپرها بر روی اولیه یا ثانویه می تواند باعث کار نکردن CD-ROM شود. اگر هیچ تنظیمات جامپر در پشت وجود ندارد، درایو را بردارید و تنظیمات جامپر را از برچسب بالای درایو دیسک دریافت کنید.

اکثر لپ تاپ اچ پی های امروزی جامپر روی درایو CD ندارند، زیرا از کابل SATA استفاده می کنند که به طور کلی تنظیمات اولیه یا ثانویه ندارد. با این حال، اگر لپ تاپ اچ پی شما همچنان از کابل IDE استفاده می‌کند، این تنظیمات توسط رابط روی کابل IDE مورد استفاده درایو تعیین می‌شود. در این مورد، ممکن است از تنظیمات جامپر استفاده نکند.

نحوه نصب سی دی، دی وی دی یا درایو دیسک دیگری

  • مطمئن شوید که یک دیسکت فلاپی قابل بوت با درایورهای CD-ROM دارید.
  • اطلاعات مهم مانند شماره مدل، شماره سریال و مشخصات را از بالا یا پایین CD-ROM یادداشت کنید.
  • مطمئن شوید که با ESD و خطرات احتمالی آن آشنا هستید.
  • هنگام نصب فیزیکی درایو CD، مطمئن شوید که لپ تاپ اچ پی خاموش و از برق جدا شده است.

جامپرها را تنظیم کنید

قبل از نصب درایو CD، مهم است که درایو جامپرها را به طور مناسب روی گزینه اولیه، ثانویه یا کابلی تنظیم کرده باشد. به عنوان مثال، یک درایو دیسکی که از همان کابل هارد دیسک استفاده می کند باید به عنوان ثانویه تنظیم شود و هارد دیسک باید اصلی یا دوگانه اصلی باشد.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه انتقال فایل از لپ تاپ اچ پی به کامپیوتر

کابل ها را وصل کنید

CD-ROM باید دو کابل به آن متصل باشد و ممکن است یک کابل صدا داشته باشد که کوچکترین کابل است. هنگام اتصال این کابل به درایو CD-ROM، باید اتصال کابل 3 یا 4 پین باشد (تصویر بالا را ببینید). مطمئن شوید که این کابل را به دوشاخه کابل وصل کرده اید و نه جامپرهای پشت درایو. در حالی که ممکن است کابل به این پین ها متصل شود، ممکن است مشکلات بیشتری ایجاد کند.

سپس، کابل رابط 40 پین IDE/EIDE (کابل روبان خاکستری بزرگ) را به پشت درایو CD-ROM متصل کنید. این کابل دارای یک طرف کابل قرمز یا آبی است که نشان دهنده پین ​​1 است. این سمت کابل اغلب به محل اتصال برق به درایو CD-ROM اشاره می کند.

در نهایت، کابل برق سبک Molex را به پشت درایو CD-ROM وصل کنید. این کابل کلید است، بنابراین باید فقط در یک جهت به لپ تاپ اچ پی متصل شود.

هنگامی که کابل ها به درایو وصل شدند، دو طرف مقابل کابل رابط IDE/EIDE و کابل صدا را به محل مناسب خود وصل کنید. کابل صدا به یکی از مکان‌های زیر متصل می‌شود: کارت صدا، مادربرد (در صورت وجود صدای آنبورد)، یا کارت رمزگشای DVD.

تنظیمات بایوس

هنگامی که درایو دیسک به لپ تاپ اچ پی متصل شد، کیس را دوباره روی لپ تاپ اچ پی قرار دهید. صفحه کلید، مانیتور و برق را به لپ تاپ اچ پی وصل کنید. (توصیه می کنیم هنوز همه کابل ها را وصل نکنید. در صورت بروز مشکل، ممکن است مجبور شوید دوباره همه کابل ها را جدا کنید.)

این مطلب را از دست ندهید   نحوه ورود بایوس در ویندوز 10 لپ تاپ اچ پی

پس از اتصال، لپ تاپ اچ پی را روشن کرده و وارد تنظیمات BIOS شوید. بررسی کنید که دستگاه IDE به صورت خودکار یا CD Drive تنظیم شده باشد. پس از تایید، تنظیمات را ذخیره کرده و لپ تاپ اچ پی را مجددا راه اندازی کنید.

راه اندازی نرم افزار

درایوهای CD-ROM IDE/EIDE فقط به یک یا دو درایو CD-ROM نیاز دارند تا درایوها کار کنند. اگر از MS-DOS استفاده می کنید، به درایور MS-DOS و MSCDEX نیاز دارید. برای اطلاعات بیشتر در مورد بارگیری و پیکربندی این درایورها در لپ تاپ اچ پی خود، به صفحه درایور CD-ROM ما مراجعه کنید.

اگر از ویندوز 9x، ME، 2000 یا XP استفاده می‌کنید، و اگر درایو به درستی نصب شده باشد، باید به‌طور خودکار شناسایی شده و در اولین راه‌اندازی لپ تاپ اچ پی نصب شود.

مقالات مرتبط:

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ اچ پی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =