نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ورود به تنظیمات BIOS در لپ تاپ / هر بار که دکمه پاور لپ تاپ اچ پی خود را فشار می دهید، بایوس اولین عملیات بارگیری سیستم عامل شما و تمام تنظیمات شخصی است که رایانه شما را متعلق به شما می کند. اگر رایانه شما خیلی سریع راه اندازی خودآزمایی را انجام می دهد، می توانید از طریق تنظیمات بازیابی پیشرفته منوی استارت ویندوز 10 نیز وارد BIOS شوید. بسته به سن رایانه شما، ورود به BIOS ممکن است به چند ضربه کلید بیشتر در رایانه های شخصی قدیمی نسبت به رایانه های جدیدتر نیاز داشته باشد. قبل از فشار دادن کلیدها یا تغییر تنظیمات، همه چیزهایی را که باید در مورد بایوس لپ تاپ اچ پی خود و نحوه وارد کردن بایوس در لپ تاپ اچ پی خود بدانید، به شما آموزش می دهیم.

BIOS چیست؟

به عنوان مهم‌ترین برنامه راه‌اندازی لپ تاپ اچ پی شما، بایوس یا سیستم ورودی/خروجی پایه، نرم‌افزار پردازشگر اصلی داخلی است که مسئول راه‌اندازی سیستم شماست.

BIOS که معمولاً به عنوان یک تراشه مادربرد در رایانه شما تعبیه شده است، به عنوان یک کاتالیزور برای عملکرد لپ تاپ اچ پی عمل می کند.

بایوس که بر روی یک تراشه حافظه قابل پاک کردن، قابل برنامه ریزی و فقط خواندنی (EPROM) برنامه ریزی شده است، روی این تراشه حافظه ذخیره می شود که هنگام خاموش شدن منبع تغذیه، داده ها را حفظ می کند. وقتی کامپیوتر دوباره روشن می شود، بایوس همان داده های ذخیره شده را بازیابی می کند.

سیستم BIOS همچنین مسئول مدیریت جریان داده بین سیستم عامل رایانه شما و هر دستگاه متصل شده از جمله هارد دیسک، صفحه کلید، آداپتور ویدئو، چاپگر یا ماوس است.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر فن لپ تاپ اچ پی

ورود به تنظیمات BIOS در لپ تاپ

هر بار که لپ تاپ اچ پی خود را روشن می کنید، BIOS از طریق فرآیندی به نام Power-On Self Test یا POST اجرا می شود که تعیین می کند دستگاه های متصل شما به درستی کار می کنند و در جای مناسب خود قرار دارند یا خیر.

پس از تخصیص همه پیوست‌ها و تأیید آن، راه‌اندازی رایانه‌تان طبق معمول ادامه می‌یابد و شما را در عرض چند ثانیه به صفحه بارگذاری می‌برد.

اگر BIOS مشکلی را تشخیص دهد، صفحه خطا ظاهر می شود یا یک سری کدهای بوق به صدا در می آیند که به طور موثر به شما نشان می دهد که مشکلی پیش آمده است.

پیشرفت های جدید در فناوری BIOS

نرم‌افزار BIOS از دهه 1980 در رایانه‌ها وجود داشته است و جهش‌ها و گام‌های زیادی را در مورد کارایی و بهبود انجام داده است. با این حال، با سرعت سریع تکامل فناوری، BIOS منسوخ شده است و تعدادی از موانع را برای فناوری امروز ایجاد می کند.

ثابت شده است که لپ تاپ اچ پی جدیدتر که می توانند چندین ترابایت فضای ذخیره سازی را مدیریت کنند برای نرم افزار ضعیف تر بایوس بسیار پیچیده هستند. محدود به حالت‌های پردازنده 16 بیتی و درایوهای بوت 2.1 ترابایتی یا کمتر، رایانه‌های جدیدتر معمولاً به درایوهای 3 ترابایتی یا بیشتر مجهز هستند.

بنابراین، UEFI به دلیل نیاز به بوت شدن با قدرت بالاتر متولد شد. استاندارد جدید بایوس محدودیت‌هایی را که سیستم بایوس قدیمی نمی‌توانست انجام دهد را در بر می‌گیرد. UEFI یا انجمن رابط میان‌افزار توسعه‌یافته یکپارچه، می‌تواند در حالت‌های 32 بیتی یا 64 بیتی اجرا شود و از نظر تئوری درایوهای تا 9.4 زتابایت را مدیریت کند.

این مطلب را از دست ندهید   نصب ویندوز لپ تاپ

UEFI نه تنها یک جایگزین بایوس است، بلکه به عنوان یک سیستم عامل کوچک که روی سیستم عامل یکپارچه لپ تاپ اچ پی شما اجرا می شود نیز عمل می کند.

در اصل، چه رایانه شما با بایوس روشن شود یا UEFI، این نرم افزار است که برای بارگذاری سریع و عملکرد پردازش مناسب روی آن حساب می کنید. دسترسی به بایوس لپ تاپ اچ پی به شما امکان می دهد تا تعمیر و نگهداری منظم را برای نگهداری سالم رایانه انجام دهید.

وظایف اصلی BIOS چیست؟

اکنون که فهمیدید بایوس چیست، بیایید به این بپردازیم که واقعاً برای لپ تاپ اچ پی شما چه می‌کند. عملکرد BIOS را می توان به چهار مسئولیت کلیدی تقسیم کرد.

ارسال

همانطور که قبلا ذکر کردیم، POST مخفف Power-On Self Test است که کامپیوتر شما در لحظه روشن کردن آن اجرا می شود. POST سخت افزار لپ تاپ اچ پی شما را آزمایش می کند و اطمینان می دهد که هیچ مشکلی در سیستم عامل شما وجود ندارد و هیچ خطایی وجود ندارد.

POST همه چیز را از صفحه کلید و درایو دیسک گرفته تا سرعت RAM شما در رایانه و پورت های یکپارچه می کند. اگر همه چیز مرتب باشد، POST به طور معمول ادامه خواهد داد و اجازه می دهد رایانه شما به طور معمول بوت شود.

اگر خطای تشخیص داده شود، BIOS یک پیغام خطایی صادر می کند که ممکن است به شکل متن نمایش داده شده یا یک سری بوق های نشان دهنده خطا باشد.

این بوق‌ها همیشه سیگنال‌هایی برای پیام‌های خاصی هستند، بنابراین اگر به این نتیجه رسیدید، باید بررسی کنید که چه معنایی برای سخت‌افزار رایانه شما دارد.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با تاچ پد نوت بوک

راه اندازی CMOS

رایانه شما تمام تنظیمات سطح پایین مانند زمان سیستم و پیکربندی سخت افزار را در CMOS خود ذخیره می کند. این بدان معنی است که هر تغییری که در ساختار بایوس خود ایجاد می کنید، روی این تراشه حافظه ویژه به نام نیمه هادی اکسید فلزی مکمل یا CMOS ذخیره می شود. تنظیم CMOS مسئول تنظیم رمز عبور، زمان و تاریخ شماست.

بوت استرپ لودر

برنامه ای که در EPROM یا ROM رایانه شما زندگی می کند، بوت استرپ لودر وظیفه دارد بخش بوت هارد لپ تاپ اچ پی شما را بخواند تا در امتداد بار کامل سیستم عامل حرکت کند.

هنگامی که کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی می کنید، بوت استرپ لودر POST را فعال می کند، سپس ویندوز 10 را در حافظه بارگذاری می کند. رایانه های شخصی جدیدتر بوت استرپ لودر را با EFI یا رابط سفت افزار توسعه پذیر جایگزین کرده اند.

درایورهای بایوس

درایورهای بایوس برنامه‌های زیادی هستند که در تراشه‌های حافظه رایانه شما ذخیره می‌شوند. این درایورهای سطح پایین برای بوت کردن سیستم و درخواست کنترل های عملیاتی اولیه روی لپ تاپ اچ پی شما استفاده می شوند.

رفع مشکل راه اندازی بدون هشدار ویندوز لپ تاپ

تعمیر لپ تاپ اچ پی خود را به کارشناسان ما بسپارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =