نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با انواع حافظه لپ تاپ

حافظه لپ تاپ فضایی برای ذخیره سازی و نگهداری اطلاعات به مدت طولانی است لذا آشنایی با انواع حافظه ذخیره سازی در لپ تاپ از اهمیت بالایی برخوردار است.

حافظه لپ تاپ چیست؟

قطعه‌ای سخت افزاری که توانایی حفظ و ذخیره اطلاعات برای مدت طولانی را داشته و آن‌ها را در مواقع ضروری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. انواع حافظه ذخیره سازی عبارتند از: هارد، حافظه داخلی کامپیوتر و فضای ابری.

ذخیره سازی اطلاعات با پیشرفت فناوری شکلی نوین پیدا کرده به طوریکه امروزه می‌توان به جای استفاده از هارد خارجی (اکسترنال) اطلاعات را روی فضاهای ابری نظیر I cloud، google drive و one drive ذخیره کرد.

وجود ابزارهای مذکور دسترسی به اطلاعات و فایل‌های مهم و ضروری را ایجاد کرده، فقط کافیست کاربر وارد حساب (اکانت) خود شده و تمام اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کند.

انواع حافظه در لپ تاپ

مهم‌ترین حافظه‌های ذخیره سازی در لپ تاپ عبارتند از: 1- حافظه‌های داخلی 2- حافظه‌های جانبی.

آشنایی با حافظه‌های اصلی لپ تاپ

بخشی از لپ تاپ که وظیفه ذخیره سازی برنامه‌های مورد نیاز سیستم عامل، اپلیکیشن های مورد نیاز لپ تاپ و اطلاعات مهم برای راه اندازی پردازشگرهای مرکزی و گرافیکی داشته، حافظه اصلی نامیده و این بخش به نام‌های حافظه اولیه یا حافظه درونی نیز شناخته می‌شود.

اجزای اصلی حافظه اولیه

حافظه اصلی یا اولیه دارای 2 بخش کلی رم (RAM) و ROM (رام) است محل قرارگیری حافظه اولیه معمولاً روی مادربرد نزدیک پردازشگر مرکزی (cpu) است. سرعت دستیابی به اطلاعات در حافظه اصلی بسیار بیشتر از حافظه جانبی (اکسترنال) است.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه تغییر قفل صفحه در ویندوز 10 در لپ تاپ اچ پی

RAM، یکی از اجزای حافظه لپ تاپ

رم (RAM) یکی حافظه‌های ذخیره سازی موقت و نسبتاً از سرعت بالایی برخوردار است. رم دارای حجم‌های مختلفی از جمله 4، 8، 16، 32 و 64 گیگابایتی است که بسته به نوع و امکانات در دستگاه‌های مختلف نصب می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی رم سرعت بالا در خواندن و نوشتن اطلاعات است اما متاسفانه اطلاعات آن در اثر قطع شدن برق یا نوسانات شدید از بین می‌رود. دم‌ها در 2 نوع اصلی DRAM و SRAM موجود و قابل خریداری می‌باشند.

حافظه رام در لپ تاپ

ROM یکی از مهم‌ترین حافظه‌های ناماناست به این معنی که اطلاعات ذخیره شده روی آن با قطع جریان برق از بین نرفته به همین دلیل به آن حافظه غیر فرار هم می گویند و محل قرارگیری آن هم مانند حافظه رم نزدیک پردازشگر اصلی روی مادربرد است.

رام تنها حافظه خواندنی بوده و کاربر اجازه پاکسازی یا حذف هیچگونه اطلاعاتی ندارد همچنین ROM امکان برنامه نویسی مجدد اطلاعات را دارد.

آَشنایی با انواع حافظه جانبی لپ تاپ

نام دیگر آن حافظه ثانویه یا خارجی است و از آن برای ذخیره سازی، آرشیو و بایگانی اطلاعات برای مدت طولانی استفاده می‌شود. حافظه‌های جانبی معمولاً قیمت کمتری نسبت به حافظه‌های اصلی داشته و سرعت انتقال اطلاعات در آن‌ها معمولاً پایین است.

مهم‌ترین حافظه‌های جانبی (خارجی) عبارتند از:

هارد

یکی از کاربردی‌ترین حافظه‌های ذخیره سازی و به 2 دسته کلی هارد داخلی (اینترنال) و خارجی (اکسترنال) تقسیم می‌شوند.

بهترین هارد های لپ تاپ کدامند؟

بعد از معرفی هارد و اهمیت آن در لپ تاپ دراین بخش برخی از مهم‌ترین انواع هارد داخلی و خارجی را معرفی کرده تا کاربران بتوانند بسته به شرایط و نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنند.

این مطلب را از دست ندهید   ریست فکتوری لپ تاپ

هارد SATA

یکی از انواع هارد های خارجی است که در سال 2003 جایگزین هارد PATA شده و امروزه به یکی از قدرتمندترین هارد های خارجی تبدیل شده است مهم‌ترین ویژگی هارد ساتا (SATA) عبارتند از:

  • هزینه‌ی پایین؛
  • سرعت بالای انتقال اطلاعات؛

همچنین طول کابل این هارد نسبت به مدل‌های پیشین کمتر است.

حافظه SSD در لپ تاپ

ساختار این هارد به گونه‌ای طراحی شده که بدون استفاده از برق قادر به ذخیره اطلاعات نمی‌باشد همچنین ساختار و عملکردی شبیه فلش دارد. تمام حافظه‌های SSD دارای عملکرد یکسانی بوده و تنها در ابعاد و حجم اطلاعات ذخیره شده متفاوت هستند.

این حافظه‌ها دارای سرعت بالا، مقاومت زیاد در برابر ضربه و لرزش و تولید صدای کمتری شده که این ویژگی‌ها در کنار هم قیمت این هاردها را نسبت به سایر فضاهای ذخیره سازی بالاتر برده است.

برای سفارش انواع هارد داخلی و خارجی لپ تاپ به سایت نمایندگی HP به آدرس زیر مراجعه کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =