نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

لپ تاپ های ویندوزی HP/ پر کردن کامل درایو سیستم ویندوز ایده بدی است و این می تواند مشکلات مختلفی را ایجاد کند. اما واقعا چقدر فضای خالی نیاز دارید؟

چرا به فضای خالی در لپ تاپ های ویندوزی HP نیاز دارید

به دلایل مختلفی به فضایی در دسترس نیاز دارید. اگر درایو شما پر شود، نمی‌توانید فایل‌های جدید را در درایو ذخیره کنید یا چیزی دانلود کنید، از جمله به‌روزرسانی‌های ویندوز. برنامه ها اغلب نیاز به ایجاد فایل های کش دارند، بنابراین ممکن است از کار بیفتند یا خطاهای دیگری را تجربه کنند. اگر تعداد زیادی برنامه را باز کنید و به حافظه اضافی نیاز دارید، فایل پیجینگ ویندوز باید رشد کند، اما نمی‌تواند رشد کند و ممکن است برنامه‌ها از کار بیفتند یا باز نشوند.

به عنوان مثال، زمانی که درایو لپ تاپ hp شخصی ویندوز 10 را کاملاً پر کردیم و سعی کردیم عیب‌یاب‌های موجود در آن را اجرا کنیم، فقط پیامی دیدیم که می‌گوید «یک مشکل مانع از شروع عیب‌یابی می‌شود». ویندوز جزئیات بیشتری ارائه نمی دهد، اما آزاد کردن فضا به عیب یاب ها اجازه می دهد تا شروع به کار کنند. این ابزارها نمی‌توانند بدون مقداری فضای خالی کار کنند، و سایر برنامه‌ها نیز ممکن است بدون دلیل مشخصی خراب شوند، مگر اینکه متوجه شوید درایو سیستم شما پر است و مقداری فضا آزاد کنید.

با این حال، هیچ درصد ثابت یا تعداد گیگابایت فضای خالی وجود ندارد که شما نیاز به نگهداری داشته باشید. مایکروسافت مقدار خاصی از فضای خالی را که باید نگه دارید فاش نمی کند.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه ورود به تنظیمات BIOS در لپ تاپ اچ پی ویندوز

چند قانون کلی وجود دارد که به صورت آنلاین در دسترس هستند، اما آنها لزوماً امروزه قابل اجرا نیستند. بیایید در مورد چرایی صحبت کنیم.

لپ تاپ های ویندوزی HP

قانون 15 درصدی برای هارد دیسک های مکانیکی لپ تاپ های ویندوزی HP

معمولاً توصیه ای می بینید که باید 15٪ تا 20٪ از یک درایو را خالی بگذارید. دلیلش این است که، به طور سنتی، شما به حداقل 15 درصد فضای خالی در درایو نیاز دارید تا ویندوز بتواند آن را یکپارچه کند.

اگر 15 درصد فضای خالی ندارید، ویندوز نمی تواند به درستی درایو را یکپارچه کند. ویندوز فقط تا حدی درایو را یکپارچه می کند و در طول زمان به طور فزاینده ای تکه تکه می شود. با این حال، این فقط در مورد هارد دیسک‌های مکانیکی که نیاز به یکپارچه‌سازی دارند، صدق می‌کند، و نه درایوهای حالت جامد که معمولاً در لپ تاپ hp‌های شخصی مدرن‌تر یافت می‌شوند.

لپ تاپ های ویندوزی HP

قانون 25 درصدی برای SSD ها احتمالا خیلی محافظه کارانه است

درایوهای حالت جامد نیز به طور سنتی به حجم زیادی از فضای آزاد موجود نیاز داشتند. با پر شدن آنها به مرور زمان کند می شوند. در سال 2012، Anandtech توصیه کرد که 25٪ از درایو حالت جامد را خالی بگذارید تا از کاهش عملکرد بر اساس آزمایش آنها جلوگیری شود.

با این حال، درایوهای حالت جامد مدرن “تامین بیش از حد” دارند. این تامین بیش از حد در واقع به این معنی است که درایو حالت جامد حافظه بیشتری نسبت به شما دارد. بنابراین، حتی اگر یک درایو حالت جامد را تقریباً پر کنید، هنوز یک دسته حافظه اضافی روی درایو وجود دارد که به حفظ عملکرد کمک می کند. این رقم 25 درصد احتمالاً در یک درایو حالت جامد مدرن بسیار محافظه کارانه است، اگرچه بستگی به این دارد که درایو چقدر قیمت دارد. می توانید هزینه بیشتری از درایو استفاده کنید و آن را با داده های بیشتری پر کنید.

این مطلب را از دست ندهید   صفحه آبی مرگ ویندوز 10 لپ تاپ اچ پی

حافظه لپ تاپ hp

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + هفده =