نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع داغی cpu لپ تاپ / اگر CPU لپ تاپ اچ پی خیلی داغ شود، می تواند منجر به داغ شدن بیش از حد و آسیب احتمالی CPU یا سایر قطعات سخت افزاری شود. برای تعیین اینکه آیا CPU در دمای معمولی کار می کند یا خیلی داغ است، از نرم افزار یا سخت افزار برای تعیین دمای CPU استفاده کنید.

نرم افزار مانیتورینگ در رفع داغی cpu لپ تاپ

رایانه باید دارای سنسورهای حرارتی یا پردازنده Intel Core Duo یا جدیدتر با DTS باشد تا مشخص شود رایانه شما چقدر داغ است. بدون سنسورهای مناسب، برنامه های طراحی شده برای نظارت بر دمای پردازنده، کارت گرافیک، هارد دیسک و غیره شما کار نمی کنند.

HWMonitor – یک برنامه رایگان فوق‌العاده که دمای CPU، هر یک از هسته‌های آن، کارت گرافیک، هارد دیسک‌های شما و مقادیر حداقل و حداکثر هر دستگاه را نمایش می‌دهد. در زیر تصویر و نمونه ای از CPUID HWMonitor آورده شده است.

Core Temp – یکی دیگر از نمایشگرهای فوق العاده دمای CPU و CPU. هنگامی که به حداقل می رسد، دمای هر یک از CPU یا هسته های شناسایی شده در Systray را نمایش می دهد.

SpeedFan – یکی دیگر از برنامه های خوب که قادر به نظارت بر دمای CPU، سیستم و هارد دیسک شما است. همچنین میزان RPM فن هر فن را در رایانه شما نمایش می دهد.

Temp Monitor برای Mac – یک ابزار عالی برای کاربران رایانه اپل برای نظارت بر تمام سنسورهای سخت افزاری سیستم، ثبت داده های دمایی و هشدار در صورت افزایش دما از یک آستانه تعیین شده. (macOS 10.11+)

این مطلب را از دست ندهید   اهمیت سرعت پردازنده در لپ تاپ

سخت افزار مانیتورینگ در رفع داغی cpu لپ تاپ

سخت افزارها و وسایل زیر می توانند گرمای CPU شما را تعیین کنند.

رفع داغی cpu لپ تاپ

پروب حرارتی

در قسمت سخت افزاری، می توانید یک پروب دما را نصب کنید که به CPU متصل می شود. انتهای دیگر کاوشگر به یک کنسول نمایشگر دیجیتال متصل می شود که معمولاً در یک محفظه درایو 3.5 یا 5.25 اینچی قرار می گیرد. این کنسول دمای CPU را نمایش می دهد. این پروب ها همچنین می توانند بر روی کارت های ویدئویی استفاده شوند و برخی از پروب های سطح بالاتر دارای چندین پروب برای نظارت بر بیش از یک دستگاه در یک زمان هستند. به عنوان مثال، با پروب های کافی، می توانید کارت گرافیک، پردازنده، حافظه و هارد دیسک را نظارت کنید. تصویر نمونه‌ای از Aero Cool Touch-2100 است که می‌تواند تا پنج دستگاه مختلف را نظارت کند و سرعت پنج فن مختلف را تنظیم کند.

تفنگ دما

در نهایت، تفنگ های دمایی مادون قرمز نیز وجود دارند که قادر به تعیین دمای هر چیزی در رایانه هستند. یک تفنگ دمایی را می توان به سمت سینک حرارتی CPU برای تعیین دمای آن نشانه رفت. توجه داشته باشید که استفاده از این تفنگ فقط می‌تواند یک مقدار تخمینی را به شما بدهد، زیرا نمی‌توان آن را مستقیماً به سمت CPU در زمانی که هیت سینک متصل است اشاره کرد.

داغ کردن لپ تاپ hp

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − دو =