نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

حذف فایل های ناخواسته از لپ تاپ/ اگر صاحب لپ‌تاپ اچ پی هستید، مطمئن هستم که چندین تجربه داشته‌اید که در آن لپ‌تاپ اچ پی شما کند شده است، دسکتاپ اچ پی شما مملو از آیکون‌ها و فایل‌های غیر ضروری بوده و این فقط یک آشفتگی بزرگ بوده است. خوب، هنگام استفاده از لپ‌تاپ، فایل‌های غیرضروری، موقت و تکراری روی درایوهای شما انباشته می‌شوند که باعث کندتر شدن آن می‌شود. با حذف این فایل ها نه تنها فضای ارزشمندی را برای فایل های جدید باز می کنید، بلکه عملکرد لپ تاپ اچ پی شما نیز بهتر می شود.

فایل های ناخواسته چیست و چگونه ایجاد می شوند؟

در حالی که با استفاده از انواع نرم افزارها، صرفاً مرور در اینترنت، شاید بارگیری موارد، فایل های موقتی در حال انباشته شدن هستند که برای مدتی حاوی داده های مفید هستند، اما پس از از دست دادن ارتباط خود، به فایل های ناخواسته تبدیل می شوند. بزرگترین مشکل این است که لپ تاپ اچ پی شما فایل های ناخواسته را پس از پایان استفاده از آنها حذف نمی کند.

چرا باید فایل های ناخواسته را حذف کنید؟

اگرچه این فایل های ناخواسته لزوماً به دستگاه شما آسیب نمی رسانند، اما فضای گرانبهایی را اشغال می کنند که می تواند سرعت آن را کاهش دهد.

هرچه فایل های ناخواسته بیشتری در رایانه شما وجود داشته باشد، فضای کمتری برای ذخیره سایر فایل ها یا نرم افزارهای مهم خواهید داشت. برای بهبود سرعت و عملکرد دستگاه خود، مهم است که هر چند وقت یکبار موارد ناخواسته را حذف کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش خنک کردن لپ تاپ اچ پی

اما چگونه می توان تشخیص داد که زباله چیست و فایل های سیستمی لازم چیست؟ در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه فایل های ناخواسته را پیدا کرده و از شر آنها خلاص شوید.

حذف فایل های ناخواسته از لپ تاپ

رایج ترین فایل های ناخواسته کدامند؟

لپ‌تاپ اچ پی شما فایل‌های موقتی را برای اقداماتی که برای عملکرد ضروری هستند ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، هنگامی که درب لپ تاپ اچ پی خود را می بندید، ویندوز به طور خودکار خود را در حالت خواب یا خواب زمستانی قرار می دهد (بستگی به تنظیمات شما دارد).

این فایل‌های موقت بسیار مهم هستند، زیرا حاوی تک تک اطلاعات کاری هستند که درست قبل از بستن لپ‌تاپ اچ پی خود انجام داده‌اید.

هنگامی که لپ تاپ اچ پی خود را دوباره باز می کنید و سیستم عامل بوت می شود، این فایل ها را می خواند و همه چیز را همانطور که قبلا بود تنظیم می کند، در حالی که این فایل های موقت را حذف می کند.

در حین مرور، نرم افزار مرورگر اینترنت شما همچنین چندین نوع فایل مانند حافظه پنهان، کوکی ها و فایل های موقت را ذخیره می کند که به سرعت بخشیدن به وب سایت هایی که بیش از یک بار بازدید می کنید کمک می کند. متأسفانه، این ها می توانند در نهایت فضای دیسک زیادی را انباشته کرده و هزینه زیادی را به همراه داشته باشند. هنگام نصب و استفاده از نرم افزارهای خاص، فایل های موقت نیز ذخیره می شوند.

 یک برنامه پاک کننده دیسک را نصب کنید

ساده ترین (و احتمالاً سریع ترین) راه برای خلاص شدن از شر فایل های ناخواسته، نصب پاک کننده دیسک است. استفاده از این برنامه‌ها بسیار آسان است و قبل از حذف هر فایلی به شما هشدار می‌دهند تا مطمئن شوید که چیزی را تصادفی حذف نکرده‌اید.

این مطلب را از دست ندهید   10 دلیل برای کندی لپ تاپ اچ پی

این برنامه های پاکسازی دیسک قادر به حذف فایل های ناخواسته سیستم، تاریخچه مرورگر، حافظه پنهان، کوکی ها و رجیستری های تکراری/غیر ضروری هستند.

همچنین می‌توانید این موارد را طوری تنظیم کنید که به‌طور خودکار رایانه‌تان را به‌طور منظم، مانند هفتگی یا ماهانه، تمیز کنید.

 روی فایل ناخواسته کلیک راست کنید

اگر قبلاً فایل‌های ناخواسته را پیدا کرده‌اید، ساده‌ترین راه برای تمیز کردن آشغال‌ها این است که روی آن‌ها با دکمه سمت راست ماوس کلیک کنید (یا با استفاده از دکمه سمت راست ماوس آنها را انتخاب کنید)، و روی «حذف» کلیک کنید. این فایل را برای همیشه حذف نمی کند، فقط آشغال ها را در سطل بازیافت قرار می دهد. شما همچنان باید به سطل بازیافت بروید و آن را خالی کنید تا برای همیشه از شر آنها خلاص شوید.

فایل های ناخواسته را با Disk Cleanup حذف کنید

این یک ابزار داخلی در ویندوز برای حذف فایل های ناخواسته مخفی است. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای استفاده از آن آورده شده است:

  • “کامپیوتر من” را باز کنید
  • روی درایوی که می خواهید تمیز کنید کلیک راست کنید
  • روی “Properties” کلیک کنید
  • “پاکسازی دیسک” را انتخاب کنید
  • فایل هایی را که می خواهید حذف کنید از منوی کشویی انتخاب کنید
  • پس از انتخاب فایل های ناخواسته، روی دکمه “OK” کلیک کنید

همچنین می توان آن را با جستجوی “Disk cleanup” و باز کردن آن اجرا کرد.

پاک کردن داده های مرور

رایج ترین این فایل های ناخواسته، تاریخچه مرورگر و حافظه پنهان هستند. می توانید به راحتی این موارد را حذف کنید و فضای زیادی را در رایانه خود آزاد کنید.

این مطلب را از دست ندهید   7 روش آزاد کردن فضای هارد دیسک لپتاپ

مایکروسافت اج:

  • مرورگر را باز کنید
  • روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید
  • “تنظیمات” را انتخاب کنید
  • پایین بیایید و روی «انتخاب چه چیزی برای پاک کردن» در زیر «پاک کردن داده‌های مرور» کلیک کنید
  • آنچه را که می خواهید حذف کنید علامت بزنید و “Clear” را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید به طور منظم داده‌های مرور را پاک کنید تا فایل‌های ناخواسته برای پاک کردن ویندوزتان پاک شود، در زیر می‌توانید «همیشه این را پاک کنید وقتی مرورگر را می‌بندم» را انتخاب کنید.

کروم:

  • کروم را باز کنید و روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید
  • از منو “ابزارهای بیشتر” را انتخاب کنید و سپس “پاک کردن داده‌های مرور” را انتخاب کنید.
  • پنجره ای با گزینه های “Basic” و “Advanced” باز می شود. به «پیشرفته» بروید و محدوده زمانی و مواردی که می خواهید حذف شوند را انتخاب کنید.
  • روی “پاک کردن داده ها” کلیک کنید.

صفحه آبی مرگ ویندوز 10 لپ تاپ اچ پی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 7 =