نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکارهای رفع صفحه آبی مرگ ویندوز 10 لپ تاپ

صفحه آبی مرگ ویندوز 10 لپ تاپ/ چیزهای وحشتناک تر از رو در رو شدن با صفحه آبی مرگ (BSOD) وجود دارد. شاید در حال راه اندازی مجدد لپ تاپ اچ پی خود هستید یا به تازگی لپ تاپ اچ پی شخصی خود را به روز کرده اید و اکنون دستگاه شما غیرقابل استفاده است. شما در خطر از دست دادن فایل های ارزشمند هستید، به خصوص اگر از آنها نسخه پشتیبان تهیه نشده باشد. نترسید! چند راه حل معمول برای این هشدار صفحه نمایش ناراحت کننده وجود دارد، بنابراین بیایید آن را بررسی کنیم تا بتوانید به محاسبات عادی خود بازگردید.

صفحه آبی مرگ چیست؟

صفحه آبی مرگ، پیام توقف یا خطای توقف نیز نامیده می شود. در زبان محاوره ای، به عنوان صفحه آبی نابودی، صفحه بررسی اشکال، خرابی سیستم یا به سادگی خطای صفحه آبی شناخته می شود. این نشان دهنده یک خرابی سیستم است که ناشی از مسائل داخلی است که در زیر به طور عمیق بررسی خواهیم کرد.

چه چیزی باعث صفحه آبی مرگ می شود؟

به طور معمول، BSOD ها ناشی از نرم افزار درایور یا مشکلات سخت افزاری هستند. برنامه‌هایی که از کار می‌افتند، اگر خراب یا معیوب باشند، گاهی باعث مرگ صفحه آبی می‌شوند.

هنگامی که یک BSOD اتفاق می افتد، ویندوز چیزی را ایجاد می کند که به عنوان یک فایل minidump شناخته می شود. این فایل حاوی اطلاعات مربوط به خرابی است و آن را در دیسک ذخیره می کند. با این حال، در بیشتر موارد، با ظاهر شدن صفحه آبی، ویندوز به طور خودکار راه اندازی مجدد می شود.

اگر زمان بیشتری می‌خواهید تا ببینید فایل minidump چیست یا ببینید آیا اصلاً صفحه آبی رخ می‌دهد، می‌توانید راه‌اندازی مجدد خودکار در BSOD را از کنترل پنل ویندوز غیرفعال کنید.

هنگامی که لپ تاپ اچ پی شخصی شما پس از یک صفحه آبی راه اندازی مجدد می شود، به خودی خود یک فرآیند عیب یابی و تعمیر خودکار را طی می کند. با این حال، اگر ویندوز نتواند مشکل را ترمیم کند، می توانید شروع به عیب یابی خود کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تنظیمات BIOS در لپ تاپ hp شخصی ویندوز

اگر بتوانید شماره یا کد واقعی Stop Error را جدا کنید، می‌توانید در وب برای علت دقیق خطا جستجو کنید. یا به این لیست مفید از کدهای خطای رایج BOSD و معانی آنها مراجعه کنید.

صفحه آبی مرگ ویندوز 10 لپ تاپ

چگونه صفحه آبی مرگ را در ویندوز 10 تعمیر کنم؟

ابتدا، مشخص کنید که آیا قبل از وقوع BSOD اقداماتی انجام داده اید یا خیر. آیا برنامه جدیدی نصب کرده اید، درایور را به روز کرده اید، یا تغییرات نرم افزاری دیگری را آغاز کرده اید؟ اگر هر یک از این کارها را انجام دادید، ممکن است علت BSOD باشد.

آخرین اقدام خود را لغو کنید و پیام خطای STOP را آزمایش کنید. بسته به تغییری که رخ داده است، این اصلاحات ممکن است کار کنند:

  • لپ تاپ hp خود را با استفاده از آخرین پیکربندی خوب شناخته شده راه اندازی کنید
  • از System Restore استفاده کنید
  • قبل از آخرین به‌روزرسانی، به درایور دستگاه قبلی برگردید

اگر اینها مشکل را برطرف نکرد در اینجا مواردی وجود دارد که باید بررسی شوند:

  1. فضای راننده را بررسی کنید زیرا اگر فضای کافی وجود نداشته باشد، ممکن است باعث شود یک BSOD سر آبی زشت خود را به عقب برگرداند.

نکته حرفه ای: ما به کاربران ویندوز توصیه می کنیم که برای عملکرد بهینه لپ تاپ اچ پی شخصی، حدود 15 درصد از فضای درایو خود را آزاد نگه دارند.

دمای دستگاه را بررسی کنید

دستگاهی که بیش از حد گرم می شود می تواند منجر به از کار افتادن سیستم و صفحه آبی مرگ شود. اطمینان حاصل کنید که لپ تاپ اچ پی شما دارای سیستم خنک کننده کافی است تا این مشکل را تهدید نکنید.

برای بدافزار و ویروس اسکن کنید

ویروس هایی وجود دارند که می توانند باعث BSOD شوند. در برخی موارد، نمی‌توانید از صفحه آبی مرگ رد شوید و واقعاً ویروس‌ها را بررسی کنید، بنابراین باید از یک ابزار آنتی ویروس قابل بوت مانند Bitdefender استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعیین نوع حافظه برای ارتقا حافظه لپ تاپ

به دنبال هر گونه وصله باشید

مایکروسافت وصله‌ها و بسته‌های خدماتی را برای سیستم‌عامل‌ها ارائه می‌کند که ممکن است شامل اصلاحاتی برای BSOD شما باشد.

درایورهای سخت افزار خود را به روز کنید

به روز رسانی درایورها می تواند در برخی موارد خطای STOP شما را برطرف کند.

  1. گزارش سیستم و برنامه را در نمای رویداد بررسی کنید تا خطاهای احتمالی را تشخیص دهید
  2. تنظیمات سخت افزار خود را در Device Manager به حالت پیش فرض تغییر دهید.

اگر تنظیمات سفارشی شده ای دارید، این می تواند مشکل اصلی BSOD شما باشد.

مطمئن شوید که تنظیمات پیش فرض بایوس را دارید.

اگر بایوس خود را اورکلاک کرده یا پیکربندی اشتباهی انجام داده اید، لپ تاپ اچ پی شما ممکن است مشکلات زیادی مانند BSOD داشته باشد.

  1. آیا اخیراً اقدام به نصب کارت حافظه یا توسعه جدید کرده اید؟

دوباره بررسی کنید که قطعات به درستی نصب و قرار گرفته باشند.

  1. از تست‌های تشخیصی استفاده کنید تا متوجه شوید که آیا سخت‌افزاری در جایی در لپ تاپ اچ پی‌تان خراب کار می‌کند، زیرا اغلب مقصر پشت صفحه آبی است.

بایوس خود را به روز کنید

اگر بایوس شما قدیمی باشد، ممکن است منجر به خرابی سیستم شود.

لپ تاپ hp خود را با سخت افزار ضروری راه اندازی کنید

این یک راه خوب برای آزمایش سخت افزاری است که کار می کند و چه چیزی نیست.

ویندوز را دوباره نصب کنید

این کار تخته سنگ را پاک می کند و سیستم عامل را تازه راه اندازی می کند. با این حال، این فقط باید اقدامی باشد که به عنوان آخرین راه حل استفاده می کنید، زیرا کل لپ تاپ اچ پی شما را به تنظیمات کارخانه باز می گرداند و هر فایلی را پاک می کند.

این مطلب را از دست ندهید   راه های سخت افزاری رفع هنگی لپ تاپ

آیا اقدامات پیشگیرانه ای وجود دارد که بتوانم برای جلوگیری از BSOD انجام دهم؟

چند قدم وجود دارد که می توانید برای کمک به کاهش خطر ابتلا به صفحه آبی مرگ انجام دهید. همانطور که متوجه خواهید شد، بیشتر اقدامات احتیاطی شامل به روز نگه داشتن تمام اجزای لپ تاپ اچ پی شما، اعم از نرم افزار و سخت افزار، است تا با مشکلات سازگاری مواجه نشوید.

مراقبت از سخت افزار

از آنجایی که هنگام بروز BSOD، سخت‌افزار ریشه اصلی مشکل است، مهم است که اقدامات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که هر سخت‌افزار جدید با درایورهای صحیح و به‌روز شده جفت شده است. می توانید به سازنده درایور خود بروید و به صورت دستی این به روز رسانی ها را جستجو کنید. همچنین می توانید با مراجعه به Device Manager در کنترل پنل، سخت افزار را به تنظیمات پیش فرض خود بازگردانید.

نرم افزار

درست مانند سخت افزار، نرم افزار نیز نیاز به به روز رسانی منظم دارد. و اگر BSOD را پس از نصب نرم افزار یا به روز رسانی جدید مشاهده کردید، نصب را لغو کرده و دوباره نصب کنید.

آنتی ویروس خود را به روز نگه دارید

به طور مرتب لپ تاپ اچ پی خود را برای ویروس ها و بدافزارها اسکن کنید تا بتوانید از حملاتی که باعث خرابی سیستم می شوند جلوگیری کنید.

درایورها را به روز نگه دارید

اگر هرگز درایورهای خود را به روز نکنید، ممکن است ناپایدار شوند و مشکلاتی را در سیستم عامل شما ایجاد کنند. به عنوان یادآوری، برای اطمینان از سازگاری، درایورهای قبلی و قدیمی را حذف نصب کنید.

با استفاده از این نکات، می‌توانید از BSODهایی که تجربه می‌کنید پیشگیری و عیب‌یابی کنید و به محاسبات برای کار یا بازی بازگردید.

3 روش مختلف برای شارژ لپ تاپ اچ پی بدون شارژر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =