نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل قفل شدن لپ تاپ اچ پی

قفل شدن لپ تاپ اچ پی/ برای همه در یک مقطع زمانی اتفاق می افتد. شما در حال انجام کاری در لپ تاپ hp خود هستید، خواه یک پروژه مهم باشد، مروری بی هدف، یا تلاش برای شکست دادن امتیاز بالای خود در بازی Solitaire، و بدون هشدار همه چیز متوقف می شود. ماوس را تکان می دهید، چند بار روی دکمه ها کلیک می کنید، روی چند کلید روی صفحه کلید خود ضربه می زنید و چیزی دریافت نمی کنید. تکه فناوری قرن بیست و یکمی شما به اندازه یک سنگ حیوان خانگی بی فایده است. چه کاری انجام می دهید در ادامه؟

راه اندازی مجدد

خوب، این مرحله واضح است. با این حال، برخی از مردم فکر می‌کنند که باید دوشاخه برق لپ تاپ اچ پی را بکشند یا سوئیچ پریز برق را بچرخانند. در عوض، کافی است دکمه پاور لپ تاپ اچ پی را به مدت 5 تا 10 ثانیه نگه دارید تا با وقفه کمتری نسبت به قطع کامل برق، دوباره راه اندازی شود.

هنگامی که لپ تاپ hp شما دوباره روشن می شود، چند چیز ممکن است اتفاق بیفتد. بیایید به سه مورد معمولی و کارهایی که باید بعداً انجام دهید نگاه کنیم.

قفل شدن لپ تاپ اچ پی

 لپ تاپ اچ پی به خوبی روشن می شود

اگر لپ تاپ hp به خوبی راه اندازی می شود، در صورتی که مشکل جدی در راه است، فوراً از اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. در غیر این صورت، می‌توانید راه‌های پیچیده‌تری را برای حذف فایل‌ها از لپ تاپ hp مرده پیدا کنید.

سپس از لپ تاپ hp به طور معمول استفاده کنید تا دوباره یخ بزند، اگرچه ممکن است نباشد. دریابید که چرا راه اندازی مجدد اغلب باعث ناپدید شدن مشکلات می شود. اگر لپ تاپ hp دوباره یخ زد، برای برداشتن مراحل بیشتر به خواندن ادامه دهید.

این مطلب را از دست ندهید   LCD خراب لپ تاپ

 لپ تاپ اچ پی از شما می پرسد که چگونه بوت کنید

هنگام راه اندازی مجدد، لپ تاپ hp ممکن است بگوید خطا در ویندوز وجود دارد و بپرسد که آیا می خواهید به طور عادی یا در حالت ایمن شروع به کار کنید. اولین بار، انتخاب کنید که ویندوز به طور عادی راه اندازی شود. سپس از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و به استفاده از لپ تاپ hp ادامه دهید تا ببینید آیا دوباره مسدود می شود یا خیر.

اگر این دومین باری است که لپ تاپ hp شما یخ می‌زند، گزینه «Safe Mode with Networking» را بوت کنید. سعی کنید از لپ تاپ اچ پی به این صورت استفاده کنید و ببینید آیا دوباره یخ می زند یا خیر. اگر اینطور است، ممکن است به دنبال یک مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری باشید.

اگر در حالت Safe Mode دوباره فریز نشد، احتمالاً مشکل نرم افزاری است. به خواندن نکاتی برای بررسی هر دو ادامه دهید.

 کامپیوتر بلافاصله دوباره یخ می زند

اگر لپ تاپ اچ پی بلافاصله پس از بوت شدن، چه در حالت عادی و چه در حالت ایمن، دوباره یخ بزند، ممکن است مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری جدی داشته باشید. با این حال، به احتمال زیاد مشکل سخت افزاری است.

اکنون می خواهیم راه هایی را برای محدود کردن و رفع علت بررسی کنیم.

عیب یابی اولیه نرم افزار

یخ زدن گاه به گاه یا مداوم لپ تاپ اچ پی می تواند نتیجه عملکرد یک برنامه باشد. از میانبر صفحه کلید CTRL + SHIFT + ESC برای باز کردن Task Manager ویندوز استفاده کنید و سپس برگه “Performance” را انتخاب کنید. در ویندوز 8.1 و 10، ممکن است لازم باشد روی پیوند «جزئیات بیشتر» در پایین Task Manager کلیک کنید تا آن را ببینید. برای ترفندهای بیشتر Task Manager که باید بدانید اینجا را کلیک کنید.

این مطلب را از دست ندهید   چگونگی باز کردن قفل لپ تاپ

به طور معمول از لپ تاپ hp خود استفاده کنید، اما به دسته های CPU، حافظه و دیسک توجه داشته باشید. اگر لپ تاپ اچ پی یخ می زند، و یکی از این موارد واقعاً زیاد است، این می تواند پاسخ شما باشد. یادداشت کنید که کدام ناحیه واقعاً زیاد است، سپس لپ تاپ hp را مجدداً راه اندازی کنید و Task Manager را دوباره باز کنید.

با این حال، این بار، برگه «فرایندها» را انتخاب کنید. لیست را بر اساس CPU، حافظه یا دیسک مرتب کنید، هر کدام که در آخرین باری که لپ تاپ اچ پی یخ زد، هرکدام واقعاً بالا بود، و ببینید چه فرآیندی در بالای لیست ظاهر می شود. این باید به شما بگوید که چه نرم افزاری در حال کار است تا بتوانید آن را حذف یا به روز کنید. بیاموزید که چگونه فرآیندها را در مورد برنامه هایتان به شما بگویید.

اسکن برنامه های لپ تاپ

همچنین ممکن است نرم افزارهای مخفی مانند ویروس داشته باشید که باعث ایجاد مشکل می شود. مطمئن شوید که با نرم افزار امنیتی خود اسکن کنید تا چیزی را که نباید وجود داشته باشد کشف کنید.

در مواردی که لپ تاپ hp شما در هنگام راه‌اندازی در حالت عادی منجمد می‌شود، اما در حالت ایمن بوت می‌شود، مشکل می‌تواند برنامه‌ای باشد که در طول دنباله بوت بارگذاری می‌شود. از برنامه‌ای مانند Autoruns برای غیرفعال کردن انتخابی برنامه‌هایی که هنگام راه‌اندازی شروع می‌شوند استفاده کنید و ببینید کدام یک باعث ایجاد مشکل شده است.

اگر لپ تاپ اچ پی شما در هنگام راه‌اندازی بدون توجه به هر اتفاقی یخ می‌زند و در همان نقطه است، ممکن است مشکل از خرابی ویندوز یا مشکل سخت‌افزاری باشد. یک راه سریع برای تشخیص این است که یک سی دی زنده را برای یک سیستم عامل دیگر مانند Linux Mint یا Tails بگیرید و با آن بوت کنید.

این مطلب را از دست ندهید   اتصال لپ تاپ به گوشی

اگر سیستم عامل دیگر خوب بوت می شود، احتمالاً به مشکلی در ویندوز نگاه می کنید و ممکن است نیاز به نصب مجدد داشته باشید. برای کسانی که از ویندوز 10 (و 8) استفاده می کنند، یک ویژگی Refresh/Reset دارد که قرار است ویندوز را به حالت کارخانه بازگرداند. این در تنظیمات>> به روز رسانی و بازیابی>> بازیابی است. اگر ویندوز در راه اندازی مشکل دارد، باید یک گزینه Recovery در هنگام بوت ظاهر شود که شامل این می شود، یا ممکن است مجبور شوید از یک دیسک استفاده کنید. اگر سیستم عامل غیر ویندوز نیز مشکل دارد، وقت آن است که به سخت افزار خود نگاه کنید.

دلایل کندی سرعت لپ تاپ اچ پی

0/5 (0 نقد و بررسی)

1 دیدگاه دربارهٔ «راهکارهای رفع قفل شدن لپ تاپ اچ پی»

  1. سلام
    دو بار هست ک وقتی لپ تاپمو روشن میکنم و پسورد میزنم قفل میکنه و مینوسه دوساعت به حالت روشن بزارید و دوباره پسورد بزنید تا باز شه
    مشکلش چی هست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + ده =