نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با اهمیت بایوس در لپ تاپ

بایوس لپ تاپ عبارت است از یک تراشه الکترونیکی که تمام دستورات و عناصر روی برد اصلی را کنترل کرده و عملیات بوت (Booting) را انجام می‌دهد. تمام لپ تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی اعم از رومیزی و غیر رومیزی دارای بایوس هستند.

کاربرد بایوس لپ تاپ

مهم‌ترین کاربردهای بایوس لپ تاپ عبارتند از:

  • تست سلامت اجزا و قطعات لپ تاپ؛
  • اعلان هشدار هنگام خرابی قطعات مادربرد؛
  • نظارت بر عملکرد رم، پردازنده اصلی و اجزای برد؛

مشکلات رایج Bios سیستم عامل

خرابی‌های بایوس لپ تاپ معمولاً به 2 دسته نرم افزاری و سخت افزاری طبقه بندی شده که در اثر عوامل متعددی مانند عدم بروز رسانی به موقع سیستم عامل، خرابی‌های هارد دیسک و مادربرد، پر شدن حافظه رم و کش لپ تاپ و… رخ می‌دهد. کارشناسان نمایندگی HP برای رفع مشکلات سخت افزاری بایوس معمولاً از بروز رسانی استفاده می‌کنند. البته اکثر لپ تاپ‌های امروزی از قابلیت آپدیت خودکار بایوس پشتیبانی می‌کنند.

آموزش بروزرسانی بایوس لپ تاپ

تولید کنندگان معمولاً برای آپدیت‌های مخصوص بایوس را ارائه می‌دهند. در صورتی که لپ تاپ توسط کاربر اسمبل (کد گذاری) شود آپدیت بایوس باید تنها از سایت مادربرد دانلود و نصب شود.

روش‌های مختلفی برای بروز رسانی Bios سیستم عامل وجود داشته که رایج‌ترین آن‌ها فلش مادربرد است. در این روش آپدیت‌های مورد نیاز بایوس بعد از دانلود روی مادربرد فلش می‌شوند.

نکته مهم: دقت کنید فایل آپدیت بایوس مادربرد دقیقاً با مدل آن یکسان باشد.

 نکات مهم هنگام بروز رسانی بایوس از طریق فلش

معمولاً آپدیت بایوس از طریق فلش با پیچیدگی‌هایی همراه و به آسانی نصب نرم افزار نیست. در اکثر مواقع لپ تاپ بعد بروزرسانی باید از طریق داس راه اندازی شود.

این مطلب را از دست ندهید   عدم اتصال پروکسی به اینترنت

نکته مهم اینکه هنگام بروز رسانی بایوس حتماً لپ تاپ خود را از برق کشیده چون ممکن است بعد بروز رسانی لپ تاپ دیگر راه اندازی نشود.

ضرورت بروز رسانی بایوس مادربرد

متاسفانه عده‌ای معتقداند بروزرسانی بایوس سرعت لپ تاپ را افزایش داده و قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه می‌کند اما در حقیقت این چنین نبوده و بروز رسانی بایوس در مواقعی باعث ایجاد مشکلات بیشتر هم می‌شود.

بهترین زمان بروز رسانی بایوس لپ تاپ

طبق گفته‌های بخش قبل آپدیت بایوس لپ تاپ همیشه کمک کننده نبوده و در مواردی سبب مشکلات بیشتر می‌شود لذا بروز رسانی بایوس تنها هنگام مشاهده مشکلات سخت افزاری باید انجام شود.

بایوس لپ تاپ باید با تمام اجزا و قطعات سخت افزاری آن مطابقت داشته به همین دلیل اغلب برای بروز رسانی آن از نرم افزارهای مخصوص استفاده کرده که ابتدا هرگونه ناسازگاری سخت افزار و بایوس لپ تاپ را شناسایی سپس آن را برطرف می‌کنند.

آشنایی با خدمات مرکز تعمیرات HP

مرکز تعمیرات نمایندگی HP برگزارکننده انواع دوره‌های آموزشی در حوزه تعمیر و نگهداری لپ تاپ، تبلت، گوشی هوشمند، پرینتر و سایر ابزار الکترونیک است همچنین این مرکز آماده همکاری با سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ تجاری به منظور سرویس ابزار آلات صنعتی آن‌ها می‌باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − دوازده =