نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تصمیم گیری در مورد اینکه آیا لپ تاپ اچ پی خود را ارتقا دهید یا به سادگی یک لپ تاپ اچ پی جدید بخرید یک تصمیم بزرگ است. برای بسیاری از ما، لپ‌تاپ اچ پی یک ابزار ضروری است – برای کار و بازی – بنابراین چیزهایی مانند سرعت و حافظه بسیار مهم هستند. تعویض برخی از قطعات یا ایجاد چند تغییر می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های زیادی برای فرد شود.

چگونه لپ تاپ اچ پی خود را ارتقا دهیم

بیایید با سوال بزرگ شروع کنیم. و در حالی که ما از اینکه حامل خبرهای بد باشیم متنفریم، در بیشتر موارد، شما نمی توانید پردازنده لپ تاپ اچ پی خود را ارتقا دهید. برخی از لپ‌تاپ اچ پی‌ها با پردازنده‌های قابل تعویض وجود دارند، اما این دستگاه‌ها گران هستند و یافتن آنها دشوار است.

اکثر پردازنده‌ها مستقیماً به مادربرد لحیم می‌شوند و یک چالش را برای کاربر معمولی ایجاد می‌کنند، زیرا باید CPU را حذف کرده و آن را با یک پردازنده جدید تعویض کنید. اگر پردازنده قابل تغییر است، باید مطمئن شوید که در همان سوکت قرار می گیرد و مادربرد می تواند پس از نصب با CPU جدید تعامل داشته باشد.

اگر یک رایانه رومیزی HP دارید، صفحه مشخصات محصول می تواند به شما بگوید که کدام پردازنده با شبکه فعلی شما سازگار است. اگرچه این پاسخی به سوال لپ‌تاپ اچ پی نمی‌دهد، اما به طور خلاصه، قدرت پردازش کم و بیش به طور دائمی قفل شده است.

آیا لپ تاپ اچ پی شما خیلی کند است؟

اگر لپ تاپ اچ پی شما کندتر از قبل حرکت می کند، ممکن است نشانه ساییدگی و پارگی طبیعی باشد. با این حال، چند کار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا رایانه‌تان سریع‌تر زمزمه کند، بیشتر شبیه زمانی که برای اولین بار آن را از جعبه بیرون کشیدید.

با بررسی میزان فضای خالی در دسترس شروع کنید. به عنوان مثال، اگر هارد دیسک لپ تاپ اچ پی شما با فضای ذخیره سازی کم است، این می تواند باز کردن برنامه ها یا فایل ها را به تمرینی با صبر و حوصله تبدیل کند.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه ریست فکتوری لپ تاپ اچ پی

یا مقصر می تواند کمبود RAM باشد که از نرم افزار شما پشتیبانی می کند. در حالی که افزایش RAM همه مشکلات سرعت شما را حل نمی کند، می تواند مقداری از فشار را بر CPU شما تخلیه کند و باعث پردازش سریعتر شود.

با ارتقای رم لپ تاپ اچ پی خود شروع کنید

اکثر لپ‌تاپ اچ پی‌ها به کاربر اجازه می‌دهند تا RAM یا حافظه خود را با اضافه کردن یک چوب به یک محفظه در رایانه ارتقا دهد. به طور کلی، باید حافظه جدید را برای رایانه خود از یک فروشنده مجاز یا مستقیماً از سازنده رایانه خریداری کنید. در برخی موارد، سازندگان شخص ثالث حافظه های سازگاری را می سازند که با انواع نوت بوک ها کار می کنند.

در HP، اکثر لپ‌تاپ اچ پی‌های ما به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاربر می‌تواند دستگاه را با پیچ گوشتی فیلیپس باز کند و حافظه رایانه را با سهولت نسبی اضافه یا ارتقا دهد. رایانه های دیگر دستگاه را با لحیم کاری بسته و ارتقاء حافظه را برای کاربران غیرممکن می کند.

ما راهنمای نصب رم در لپ‌تاپ اچ پی HP را گردآوری کرده‌ایم، اما اکیداً توصیه می‌کنیم قبل از انجام یک واحد خاص، آن را دوبار و حتی سه بار بررسی کنید.

ارتقا هارد دیسک لپ تاپ اچ پی خود را در نظر بگیرید

اکثر سازندگان اجازه می دهند هارد دیسک موجود با دیسکی که فضای ذخیره سازی بیشتری دارد جایگزین شود. اینکه در نهایت چقدر برای این هزینه خرج می کنید بستگی به فضای مورد نیاز شما دارد.

یک SSD 480 گیگابایتی می تواند به سرعت به 400 یا 500 دلار برسد، در حالی که یک هارد دیسک استاندارد 1 ترابایتی فقط 50 یا 100 دلار قیمت دارد. با لپ‌تاپ اچ پی‌هایی که تعویض هارد دیسک را آسان می‌کنند، معمولاً می‌توانید محفظه‌ای پیدا کنید که هارد دیسک را در خود جای دهد.

هارد اکسترنال راه حلی جذاب برای بسیاری از کاربران است زیرا می توانید برای شروع به سادگی آن را به پورت USB وصل کنید. بعلاوه، زمانی که یک لپ‌تاپ اچ پی جدید خریداری می‌کنید، می‌توانید به استفاده از آن ادامه دهید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه نصب پردازنده لپ تاپ اچ پی

به یک سیستم عامل ارتقا یافته بروید

در بیشتر موارد، برای دریافت آخرین سیستم عامل، نیازی به خرید یک لپ تاپ اچ پی کاملا جدید ندارید. بله، لپ‌تاپ اچ پی‌های مدرن‌تر مجهز به سیستم‌عامل جدیدتر هستند، اما معمولاً می‌توانید سیستم به‌روز شده را با کمترین تلاش خود نصب کنید.

به عنوان مثال، اگر لپ‌تاپ اچ پی شما همچنان روی ویندوز 8 کار می‌کند و می‌خواهید ویندوز 10 داشته باشید، باید ویندوز 8 را از هارد دیسک پاک کرده و نسخه جدیدتر را دانلود کنید. اگر فضا دارید، دانلود را تایید کنید. در برخی موارد، ممکن است رم کافی برای پشتیبانی از به روز رسانی نداشته باشید.

اگر رم بیشتری نیاز دارید، باید بتوانید آن را تعویض کنید، مشکلی نیست. اما، اگر به امید سرعت پردازش بیشتر، سیستم عامل جدید را دانلود می کنید، ممکن است بخواهید یک لپ تاپ اچ پی جدید با CPU سریعتر خریداری کنید.

کارت گرافیک خود را ارتقا دهید

بسیاری از مردم می خواهند بدانند که چگونه کارت گرافیک لپ تاپ اچ پی (GPU) را به طور معمول در زمینه بازی ارتقا دهند. مانند CPU شما، GPU شما به طور کلی به مادربرد لحیم شده است و تغییر آن را دشوار می کند.

جالب اینجاست که راهی برای ارتقاء قابلیت های گرافیکی شما وجود دارد: خرید یک واحد خارجی که به پورت USB شما متصل می شود. خروجی گرافیکی بهبود یافته ای دریافت خواهید کرد که امکان نمایش دوم را برای تکمیل صفحه نمایش لپ تاپ اچ پی شما فراهم می کند.

اگر می خواهید یک درایو CD/DVD اضافه کنید

به لطف پخش جریانی، دیسک‌ها مانند گذشته محبوب نیستند، بنابراین اکثر لپ‌تاپ اچ پی‌های جدیدتر دیسک درایو داخلی ندارند.

خوشبختانه، اگر دوست دارید یک بازی مورد علاقه چند سال قبل را بازی کنید یا هر از گاهی یک DVD تماشا کنید، می توانید یک درایو نوری خارجی بخرید. این یکی از آسان‌تر به‌روزرسانی‌هایی است که می‌توانید انجام دهید، زیرا تنها کاری که باید انجام دهید این است که درایو را از طریق USB وصل کنید و آماده کار هستید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه نصب کارت صدای لپ تاپ اچ پی

چگونه لپ تاپ اچ پی خود را برای بازی ارتقا دهیم

در بیشتر موارد، ارتقاء کارت گرافیک لپ تاپ اچ پی برای تجربه بازی بهتر امکان پذیر نیست. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اکثر لپ‌تاپ اچ پی‌های مدرن دارای کارت گرافیک یکپارچه هستند که به مادربرد لحیم شده است و امکان سفارشی‌سازی حداقل را فراهم می‌کند.

  • لپ تاپ اچ پی خود را از نظر فیزیکی تمیز کنید: گرد و غبار و کثیفی می توانند با کاهش جریان هوا به عملکرد آسیب وارد کنند و باعث گرم شدن بیش از حد رایانه شما شوند.
  • یکپارچه سازی دیسک سخت: در حالی که ویندوز به طور خودکار فایل های شما را یکپارچه سازی می کند، ممکن است بخواهید وضعیت یکپارچه سازی خود را نیز به صورت دستی بررسی کنید.
  • مطمئن شوید که DirectX به روز است: با تایپ «dxdiag» در منو، بررسی کنید که از کدام نسخه استفاده می کنید. از آنجا، یک به روز رسانی ویندوز را اجرا کنید تا به طور بالقوه عملکرد بیشتری از سخت افزار مربوط به بازی خود داشته باشید.
  • کارت گرافیک خود را اورکلاک کنید: ابزارهایی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا با افزایش ولتاژ و فرکانس ساعت GPU کارت گرافیک خود را به حداکثر برسانید. این ابزار دارای یک مانیتور سخت افزاری است که می تواند ثبات سیستم را کنترل کند. در اینجا باید با احتیاط پیش بروید. اورکلاک خطر داغ شدن و خاموش شدن بیش از حد رایانه شما را افزایش می دهد و اجازه دهید با آن روبرو شویم، این دقیقاً لذت بخش ترین تجربه بازی را ایجاد نمی کند. همچنین ممکن است گارانتی سازنده شما را باطل کند، بنابراین با احتیاط ادامه دهید.

مقالات مرتبط:

رفع مشکل روشن نشدن لپ تاپ اچ پی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =