نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نقد و بررسی لپ تاپ 15 اینچی da0055nia – B اچ پی

اغلب محصولات شرکت HP به تنوع و کیفیت بالا معروف بوده و پاسخگوی نیازها و سلیقه‌های مختلف کاربران است. لپ تاپ da0055nia – B یکی از محصولات این شرکت و دارای پردازنده i5 8250U به همراه یک پردازنده گرافیکی GeForce® MX130 است.

برای آشنایی بیشتر با مشخصات این لپ تاپ همراه ما باشید.

اغلب کاربران و متخصصین می‌توانند برای انجام امور حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای خود از این لپ تاپ استفاده کرده، همچنین صفحه نمایش این دستگاه 15 اینچی و کیفیت آن HD است که در نوع خود یک نمونه خوب و حرفه‌ای محسوب می‌شود.

بررسی مشخصات فنی و ظاهری لپ تاپ

ظرفیت حافظه این لپ تاپ 8 گیگابایت و ظرفیت حافظه داخلی آن حدود 1 ترابایت است. مدل پردازنده گرافیکی (GPU) این لپ تاپ NVIDIA و برای کاربری عمومی کاملاً مناسب است.

پردازنده مرکزی این دستگاه از سری Core i5 و دقت تصاویر نمایشی حدود 1366×768 است همچنین نوع حافظه به کار رفته در این لپ تاپ DDR4 می‌باشد.

معایب لپ تاپ 15 اینچی da0055nia – B

متاسفانه نمایشگر da0055nia – B مات نبوده و قابلیت لمس توسط کاربر را ندارد از طرفی با سیستم عامل ویندوز 10 مایکروسافت سازگاری چندانی ندارد. در ادامه با قابلیت‌ها و امکانات ویژه این دستگاه بیشتر آَشنا می‌شوید.

امکانات لپ تاپ اچ پی مدل da0055nia – B

امکانات ویژه این دستگاه عبارتند از: درایو نوری، وبکم و کارت خوان که در ادامه به طور جداگانه بیان می‌شوند.

درایو نوری

دیسک‌های نوری دستگاهی برای خواندن یا نوشتن اطلاعات لپ تاپ و به جزء جدانشدنی آن تبدیل شده‌اند. این قطعات همچنین در رایانه‌ها، DVD Player و دستگاه پخش ماشین هم کاربردهای فراوانی دارد.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر RAM لپ تاپ اچ پی EliteBook 6930p

وبکم لپ تاپ da0055nia – B

دستگاهی برای تصویربرداری و انتقال عکس و فیلم است که معمولاً روی رایانه یا لپ تاپ نصب و ویدئوهای دریافتی آن قابل دریافت در محیط اینترنت است.

این ابزار قابلیت گفتگوی اینترنتی و کنفرانس‌های از راه دور را داشته و از آن می‌توان به عنوان چشم الکترونیکی برای نظارت منازل، حیاط و کنترل فرزندان استفاده کرد.

کارت خوان

دستگاهی برای انتقال اطلاعات بین کارت حافظه و کامپیوتر و لپ تاپ و از قطعات حساسی تشکیل شده است در بخش بعدی با مشکلات رایج این لپ تاپ و راه‌های رفع آن آشنا خواهید شد.

آَشنایی با مشکلات رایج لپ تاپ da0055nia – B

لپ تاپ معمولاً از قطعات مختلفی مانند برد اصلی، گرافیک، کیبورد، تاچ پد، لولا و حافظه رم تشکیل شده که هر کدام نقش مهمی در عمکلرد دستگاه دارند.

خرابی‌های رایج این لپ تاپ عبارتند از:

فلت لپ تاپ

فلت یک کابل با خاصیت انعطاف پذیری بوده که وظیفه اصلی آن انتقال تصاویر از برد اصلی و کارت گرافیک به صفحه نمایش لپ تاپ است این قطعه تأثیر مستقیمی بر کیفیت تصاویر نمایشی داشته و در صورت پارگی، سوختگی یا نوسانات برق آَسیب جدی می‌بیند.

معمولاً اگر اتصال فلت به مادر برد دچار مشکل شده اما ظاهر آن سالم باشد مشکل با تعمیر برطرف خواهد شد.

تعویض باتری لپ تاپ

باتری یکی از اجزای مهم لپ تاپ و به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌شود این قطعه در هنگام عدم دسترسی به برق انرژی الکتریکی لازم بخش‌های مختلف دستگاه را تأمین کرده و معمولاً طول عمر مشخصی دارد.

این مطلب را از دست ندهید   چرا لپ تاپ اچ پی اینقدر کند است

اگر با مشکلاتی مانند قطع و وصل ناگهانی لپ تاپ، خالی شدن شارژ و عدم شارژ رسانی مواجه شدید به احتمال زیاد باتری لپ تاپ شما دچار فرسودگی شده یا عمر آن به پایان رسیده.

برای رفع این مشکل اقداماتی مانند کالیبره کردن و تعویض سلول‌ها توسط نمایندگی انجام می‌شود.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه: آشنایی با قابلیت‌های لپ تاپ Probook 450 G3 HP، با لپ تاپ ویروسی خود چه کنیم؟

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + دوازده =