نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر به فکر خرید یک لپ تاپ اچ پی جدید بوده اید یا می خواهید لپ تاپ اچ پیی را که دارید ارتقا دهید، ممکن است با کلمه “GPU” در توضیحات محصول و مشخصات فنی برخورد کرده باشید. شاید بپرسید که GPU چیست؟ خود مخفف عبارت «واحد پردازش گرافیکی» است و بخشی جدایی ناپذیر از هر تجربه رضایت‌بخش تماشای فیلم و یا بازی است.

توضیح GPU

تا چند سال پیش، CPU (واحد پردازش مرکزی) بیشتر کارها را برای رایانه ها انجام می داد تا آنها بتوانند داده ها را پردازش کرده و سپس به صورت بصری آن را روی مانیتور نمایش دهند. با پیشرفت فناوری، کسب‌وکارها نیاز داشتند که بتوانند حجم زیادی از اطلاعات را در کارهای همزمان بدون از دست دادن کیفیت بصری پردازش کنند.

به طور خاص، گرافیک سه بعدی و واقعیت مجازی، GPU را ضروری می‌کردند، زیرا پردازنده‌ها به تنهایی اطلاعات را به اندازه کافی کارآمد پردازش نمی‌کردند. هنگامی که این پیشرفت‌ها در فناوری در خانه رایج شد، برای مصرف‌کنندگان ضروری شد که بتوانند از همان قدرت پردازشی برای رایانه‌های خود استفاده کنند.

علاوه بر این، CPU ممکن است فقط چند هسته داشته باشد که چندین رشته نرم افزار را در یک زمان پردازش می کند. یک GPU صدها هسته دارد و همه آنها قادر به انجام فرآیندهای فردی با سرعت شگفت انگیز هستند.

آیا این بدان معناست که یک GPU جایگزین CPU می شود؟ اصلا. این اجزا در واقع با هم کار می کنند تا بهترین تجربه محاسباتی را ایجاد کنند. در واقع، بسیاری از برترین رایانه های بازی در تلاش هستند تا تعادل کامل بین این دو جزء را بیابند.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه عیب یابی لپ تاپ اچ پی

انتخاب بین محصولات GPU

یک GPU تنها یکی از بسیاری از مشخصات یک لپ تاپ اچ پی است که باید به آن توجه داشته باشید. اگرچه ممکن است نتوان تصمیمات خود را صرفاً بر اساس سرعت گرافیکی مبتنی کرد، اما همچنان توصیه می‌کنیم که با انواع مختلف GPU آشنا شوید و بدانید چه چیزی در دسترس است. محصولات GPU به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

کارت گرافیک اختصاصی

گاهی اوقات به عنوان “GPU گسسته” نامیده می شود، این کارت گرافیک دارای رم جداگانه ای است که به تنهایی به فرآیندهای خود اختصاص داده شده است. این امکان پردازش کلی سریعتر را فراهم می کند زیرا برای منابع با بقیه رایانه رقابت نمی کند.

مزایای کارت اختصاصی را می توان در بسیاری از کارهای رایج خلاقان، حرفه ای ها و گیمرهایی مشاهده کرد که با ویرایش ویدئو، انیمیشن و رندر طراحی، انجام بازی های گرافیکی فشرده تر، فرآیندهای واقعیت مجازی و کامپایل فایل های بزرگ درگیر هستند. پروژه های داده

این کارت ها ممکن است قابل ارتقا باشند یا نباشند. برای اطمینان از اینکه می‌توانید با تغییر نیازهایتان یک کارت گرافیک اختصاصی جدید نصب کنید، به دنبال کارتی باشید که با یک اسلات توسعه در مادربرد کار کند. مهم است که به یاد داشته باشید که همه کارت های اختصاصی قابل جابجایی نیستند.

کارت گرافیک یکپارچه

این محصولات همچنین راه حل های گرافیکی اشتراکی، معماری حافظه یکپارچه (UMA) یا پردازنده های گرافیکی یکپارچه (IGP) نامیده می شوند. آن‌ها از رم مشترک با بقیه رایانه استفاده می‌کنند و ممکن است نتوانند برخی از الزامات سخت‌گیرانه‌تر بازی سه بعدی را برطرف کنند. با این حال، این محصولات نیز عموماً ارزان‌تر از کارت‌های اختصاصی هستند.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه ریست فکتوری لپ تاپ اچ پی ویندوزی

کارت های گرافیک هیبریدی

برخی از مدل های لپ تاپ اچ پیی ترکیبی از دو نوع محصول (اختصاصی و یکپارچه) را از طریق یک محصول گرافیکی هیبریدی جدیدتر ارائه می دهند. آنها هر دو منابع را با سیستم اصلی به اشتراک می گذارند، اما مقدار کمی از حافظه خود را نیز دارند. در مورد قیمت آنها، انتظار داشته باشید جایی در وسط یک کارت اختصاصی و یکپارچه برای این نوع فناوری پرداخت کنید.

خلاصه

هنگامی که تصمیم گرفتید چه نوع GPU می خواهید، راحت تر می توانید بهترین لپ تاپ اچ پی یا لپ تاپ را برای نیازهای خود خریداری کنید.

بسیاری از ایستگاه های کاری برتر، مانند HP ZBook 14u G5 Mobile Workstation، با انتخاب کارت های گرافیک اختصاصی یا یکپارچه ارائه می شوند تا اطمینان حاصل شود که می توانید سفارشی ترین تجربه گرافیکی ممکن را داشته باشید.

مقالات مرتبط:

بهترین گزینه های حذف بدافزار لپ تاپ اچ پی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − چهار =