نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

برای نصب یک پردازنده جدید در لپ تاپ اچ پی ، هر بخش را مرور کنید و مراحل این صفحه را دنبال کنید.

قبل از شروع نکت زیر را رعایت کنید

  • ابتدا مطمئن شوید که می دانید رایانه شما دارای کدام مادربرد است. چه در حال نصب یک پردازنده جدید بر روی یک مادربرد جدید یا ارتقاء پردازنده برای یک مادربرد موجود هستید، مطمئن شوید که پردازنده ای خریداری می کنید که توسط مادربرد شما پشتیبانی می شود. در غیر این صورت، ممکن است پردازنده به درستی کار نکند یا اصلا کار نکند.
  • اطلاعات مهم پردازنده مانند شماره مدل، شماره سریال و مشخصات را یادداشت کنید.
  • مطمئن شوید که با ESD و خطرات احتمالی آن آشنا هستید.
  • هنگام نصب فیزیکی پردازنده، مطمئن شوید که رایانه خاموش است و برق آن قطع شده است.

پردازنده قبلی را حذف کنید

اگر پردازنده ای از قبل در رایانه نصب شده باشد، برای تغییر آن، قبل از افزودن پردازنده جدید، پردازنده قدیمی باید حذف شود. اگر پردازنده یک پردازنده سوکت است و یک هیت سینک متصل دارد، قبل از جدا کردن پردازنده باید ابتدا آن را جدا کرد. اکثر هیت سینک های سوکت دارای سیمی برای تامین برق فن هستند، ابتدا این سیم را بردارید. در مرحله بعد، باید متوجه گیره هایی در دو طرف پردازنده شوید که آن را در جای خود نگه می دارند. انتهای بزرگتر گیره را فشار دهید و آن را از پردازنده دور کنید تا یک سر گیره آزاد شود.

پردازنده Intel 80486 هنگامی که هیت سینک برداشته شد، اگر پردازنده شما از پردازنده سوکت ZIF استفاده می کند، یک بازوی کوچک را در کناره پردازنده قرار دهید. بازو یک میله فلزی کوچک است و حرکت میله از حالت افقی به حالت عمودی باعث آزاد شدن پردازنده می شود.

این مطلب را از دست ندهید   10 دلیل برای کندی لپ تاپ اچ پی

اگر پردازنده شما یک پردازنده LIF است، برای حذف پردازنده به یک پردازنده و ابزار حذف چیپ نیاز دارید. اگر در حال اضافه کردن یک پردازنده جدید هستید، به احتمال زیاد این ابزار همراه با پردازنده است. اگر نه، می توان آن را در یک فروشگاه لپ تاپ اچ پی محلی یا فروشگاه خرده فروشی لپ تاپ اچ پی خریداری کرد. ابزار را بین پردازنده و سوکت قرار دهید. سپس، پردازنده را به آرامی از سوکت بیرون بیاورید، هر بار کمی از هر طرف. هنگام انجام این کار، مراقب باشید که هیچ یک از سنجاق ها را بسته یا نشکنید.

اگر پردازنده شما یک پردازنده اسلات است، نیازی به جدا کردن هیت سینک نیست و در بیشتر موارد نمی توان آن را جدا کرد. برای حذف یک پردازنده اسلات، دو زبانه را در دو طرف پردازنده پیدا کنید. این اسلات ها را به سمت بیرون حرکت دهید و پردازنده باید با بیرون کشیدن عمودی آن را جدا کند.

پردازنده را نصب کنید

پس از حذف پردازنده قبلی از رایانه، مراحل زیر را برای نصب پردازنده خود دنبال کنید.

پردازنده سوکت

اگر در حال نصب یک پردازنده سوکت ZIF هستید، ابتدا بازوی فلزی یکی از طرفین سوکت را به حالت عمودی حرکت دهید. در مرحله بعد، بالای پردازنده را که باید یک نقطه کوچک در یکی از گوشه ها داشته باشد، بررسی کنید. این نقطه نشان می دهد که پین ​​یک در پایین پردازنده قرار دارد. سپس سوکت روی مادربرد را بررسی کنید. سوکت باید دارای یک سوراخ از دست رفته یا یک پین نشان دهنده 1 باشد. پردازنده را طوری قرار دهید که pin1 و hole1 مطابقت داشته باشند و سپس پردازنده را پایین قرار دهید.

این مطلب را از دست ندهید   علت مشکل اتصال کوتاه لپ تاپ

در صورت قرارگیری صحیح، اکنون هنگام حرکت بازوی فلزی به سمت پایین یا افقی، باید پردازنده را محکم وصل کنید. اگر در حال نصب یک پردازنده سوکت LIF هستید، ابتدا قسمت بالای پردازنده را بررسی کرده و پین یکی را که با یک نقطه سفید کوچک قرار دارد، پیدا کنید. هنگامی که پایه یک قرار گرفت، به سوکت نگاه کنید و پین یک را روی سوکت روی مادربرد قرار دهید. پین سوکت یک با پیدا کردن یک سوراخ گم شده یا یک “1” کوچک در کنار یکی از چهار گوشه قرار می گیرد. هنگامی که پین ​​ها به درستی تراز شدند، پردازنده را به آرامی در سوکت فشار دهید تا محکم وصل شود.

پردازنده اسلات

در نهایت، اگر یک پردازنده اسلات نصب می‌کنید، ابتدا زبانه‌های دو طرف براکت‌های پشتیبانی را به سمت بیرون حرکت دهید. سپس، پردازنده را با فشار دادن پردازنده در اسلات نصب کنید. پس از نصب در براکت ها، دو زبانه باید در جای خود محکم شوند.

ترکیب حرارتی را اعمال کنید

گریس حرارتی ترکیب خاصی است که می توانید قبل از اتصال هیت سینک به سطح CPU بمالید. به انتقال گرما از CPU و داخل سینک کمک می کند و می تواند دمای CPU شما را کاهش دهد.

هیت سینک را وصل کنید

هنگامی که پردازنده نصب شد و ترکیب حرارتی اعمال شد، سینک حرارتی لپ تاپ اچ پی را به پردازنده وصل کنید. کاربرانی که پردازنده سوکت دارند، هنگام اتصال گیره هیت سینک، از خراشیدگی مادربرد با گیره اطمینان حاصل کنند. همچنین هنگام اتصال براکت هیت سینک به گیره پلاستیکی، فشار زیادی به گیره پلاستیکی وارد نکنید، زیرا ممکن است بشکند.

این مطلب را از دست ندهید   راهکارهای رفع قفل شدن لپ تاپ اچ پی

مقالات مرتبط:

تعمیر باتری لپ تاپ اچ پی EliteBook 1050 G1

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + سه =