نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با اهمیت فن در لپ تاپ

قبل بررسی خرابی‌های فن لپ تاپ بهتر است کمی با کاربردهای آن آَشنا شویم. فن لپ تاپ مسئول تهویه و برقراری جریان هوا در این سیستم بوده و از دو بخش اصلی سینک و فن تشکیل شده که در کنار هم سیستم تهویه لپ تاپ را می‌سازند.

فن لپ تاپ در واقع همان چرخ دنده‌ای است که چرخش آن باعث جابجایی هوای اطراف شده در حالی که سینک مجموعه لوله‌هایی است که روی پردازنده اصلی (CPU) و چیپست لپ تاپ قرار می‌گیرد.

عملکرد فن در لپ تاپ چگونه است؟

اجزا و بخش‌های مختلف لپ تاپ حین اجرای برنامه یا بازی‌های سنگین گرما تولید کرده که توسط چیپ ها به سینک منتقل می‌شود. سینک لپ تاپ این گرما را به فن و سپس به بیرون دستگاه هدایت می‌کند.

البته شایان ذکر است عملکرد سیستم تهویه در لپ تاپ‌های مختلف یکسان نبوده و با توجه به ساختار آن تغییر می‌کند.

علائم خرابی سیستم تهویه لپ تاپ

خرابی سیستم تهویه لپ تاپ شامل سینک و فن معمولاً با نشانه‌هایی مانند افزاش دمای ناگهانی لپ تاپ، تولید صداهای عجیب و غریب، افت عملکرد بخش‌های مختلف لپ تاپ مانند CPU همراه بوده و در ادامه راه حل‌هایی برای رفع این مشکلات بیان خواهد شد.

راهکارهایی جهت رفع مشکلات فن لپ تاپ

بعد از بررسی عملکرد و نشانه‌های خرابی سیستم تهویه لپ تاپ نوبت به ارائه راهکارهایی برای ارتقاء کارایی و عملکرد فن لپ تاپ می‌رسد لذا در این بخش ما را همراهی کنید.

استفاده از فن مجزا

اولین و ساده‌ترین روش برای ارتقای کیفیت و عملکرد سیستم تهویه لپ تاپ استفاده از فن خنک کننده مجزا است که اکیداً توسط کارشناسان نمایندگی HP توصیه می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید   راهکارهای رفع قفل شدن لپ تاپ اچ پی

این روش باعث شده تا لپ تاپ هنگام اجرای برنامه‌های سنگین (مثل فتوشاپ) یا بازی‌های پرحجم گیمینگ گرمای تولیدی خود را به راحتی خارج کرده و به پردازش اطلاعات مشغول شود.

تمیز کردن دوره‌ای فن

شاید در نگاه اول ساده باشد اما مهم‌ترین عامل افت عملکرد فن لپ تاپ گرد و غبار و کثیفی قطعات تشکیل دهنده آن است لذا توصیه می‌شود اجزای درونی سیستم به خصوص فن را هر چند وقت یکبار به طور کامل گردگیری کنید.

نکته مهم: تمیز کردن اجزا و قطعات لپ تاپ نیاز به مهارت خاصی داشته بنابراین در صورت نداشتن آگاهی لازم این کار را به متخصصان مرکز تعمیرات اچ پی بسپارید.

توقف پردازش‌های لپ تاپ

راهکار دیگر جهت جلوگیری از تولید صداهای ناهنجار متوقف کردن پردازش‌های پس زمینه لپ تاپ بوده که علاوه بر کاهش دمای سیستم، عملکرد پردازنده مرکزی (CPU) هم بهبود می‌بخشد.

استفاده از نرم افزار

اغلب کاربران تمایل به کاهش صدا یا بیصدا کردن فن لپ تاپ حین کار دارند برای این کار می‌توان از نرم افزارهای کنترل سرعت فن لپ تاپ مانند speed fan استفاده کرده که روشی مؤثر برای کنترل و نظارت بر سرعت فن لپ تاپ است.

کاهش دمای CPU با خمیر سیلیکون

همانطور که می دانید افزایش دمای سی پی یو سبب افت عمکلرد فن و تولید صداهای ناهنجار و آزاردهنده است بنابراین متخصصین توصیه کرده‌اند هنگام اجرای بازی‌های سنگین جهت کاهش صدای لپ تاپ از خمیر سیلیکون استفاده کنید.

کارشناسان نمایندگی محصولات HP همچنان منتظر نظرات، انتقادات و تجربیات شما در زمینه تعمیر لپ تاپ هستند. با ما باشید.

این مطلب را از دست ندهید   هارد دیسک لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 2 =