نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

با هارد آسیب دیده لپ تاپ چه کنیم؟

هارد لپ تاپ فضایی برای ذخیره سازی انواع اطلاعات متنی و تصویری بوده و بر اثر عوامل مختلف مانند ضربه یا نوسانات جریان برق آسیب دیده و از کار می افتد. متاسفانه اغلب کاربران به دلیل عدم آگاهی هارد لپ تاپ خود را برای عیب یابی و ریکاوری به مراکز غیر معتبر سپرده لذا در این مقاله مشکلات رایج هارد لپ تاپ و راهکارهای رفع آن بیان می‌شود.

آَشنایی با علل خرابی هارد لپ تاپ

خرابی هارد لپ تاپ را می‌توان به 3 دسته خرابی منطقی، فیزیکی و مکانیکی تقسیم کرد.

مشکلات فیزیکی هارد لپ تاپ

آب و حرارت دو دشمن اصلی هارد لپ تاپ هستند. خرابی فیزیکی لپ تاپ معمولاً در اثر ریختن آب یا مایعات دیگر روی بدنه یا نوسانات شدید برق ایجاد می‌شود. سایر مشکلات فیزیکی هارد عبارتند از:

  • گرمای بیش از حد قطعات دستگاه؛
  • وارد شدن شوک الکتریکی به لپ تاپ؛
  • تهویه نامناسب و از کار افتادگی فن لپ تاپ؛

خرابی منطقی هارد لپ تاپ چیست؟

هارد لپ تاپ به دلیل ویروسی شدن یا حذف غیر ارادی اطلاعات دچار مشکل شده که به آن خرابی منطقی (غیر فیزیکی) می گویند متاسفانه این مشکلات گاهی اوقات به حدی وسیع بوده که از لود شدن هارد جلوگیری می‌کند.

نشانه‌های خرابی منطقی لپ تاپ

مهم‌ترین علائم خرابی منطقی عبارتند از:

  • کندی لپ تاپ در اجرای برنامه؛
  • ناپدید شدن ناگهانی اطلاعات لپ تاپ؛
  • ظهور صفحه آبی روی نمایشگر لپ تاپ؛

خرابی‌های مکانیکی هارد لپ تاپ

مشکلات مکانیکی هارد لپ تاپ معمولاً به قطعات سخت افزاری آن مربوط شده و اصلی‌ترین نشانه‌های آن تولید صداهای عجیب و غریب مثل غژ غژ است. علائم خرابی مکانیکی هارد لپ تاپ عبارتند از: گیر کردن هد لپ تاپ و هنگ کردن آن.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر کی برد لپ تاپ اچ پی

نحوه بازیابی اطلاعات هارد سوخته

یکی از مشکلات رایج کاربران بازیابی اطلاعات هارد است به همین دلیل در این بخش روش‌هایی برای بازیابی اطلاعات هارد آسیب دیده ارائه داده تا کاربران شخصاً اقدام به ریکاوری فایل‌های مورد نیاز خود کنند.

روش اول: هارد لپ تاپ را به هارد جانبی تبدیل کنید

هارد اکسترنال (جانبی) معمولاً دارای یک باکس برای اتصال به لپ تاپ و کامپیوتر بوده که این کار به وسیله کابل یو اس بی انجام می‌شود برای این کار یک باکس هارد جانبی تهیه کرده و در نزدیکی لپ تاپ خود قرار می‌دهیم.

نکته: باکس هارد جانبی باید سایز و سیستم عامل لپ تاپ کاملاً سازگار بوده و فضای کافی برای ذخیره سازی داشته باشد. مرحله‌ی بعدی خروج هارد از لپ تاپ است.

برای خارج کردن هارد از لپ تاپ ابتدا دستگاه را خاموش کرده و پس از شناسایی محل قرارگیری هارد، آن را خارج کنید.

صفحه اتصال دیسک را خارج و آن را وارد باکس هارد کنید در این مرحله برای بازیابی اطلاعات کافیست هارد اکسترنال را با استفاده از کابل یو اس بی به لپ تاپ متصل کرده و فایل‌های خود را بازیابی کنید.

روش دوم: هارد لپ تاپ را به کامپیوتر متصل کنید

این روش هارد را به طور مستقیم به کامپیوتر متصل کرده و برای استفاده از آن سیستم عامل کامپیوتر مورد نظر باید با لپ تاپ و منبع تغذیه آن همخوانی دشاته باشد.

برای این کار ابتدا لپ تاپ را خاموش و هارد آن را مطابق روش اول خارج کنید سپس کامپیوتر مقصد هم خاموش کرده و هارد را از طریق منبع تغذیه (آداپتور) به مادر برد (برد اصلی) کامپیوتر متصل کنید.

این مطلب را از دست ندهید   رم لپ تاپ hp

کامپیوتر را روشن کرده و وارد بخش Standard CMOS Settings کنید سپس هر 4 فیلد نمایش داده شده را تغییر داده و کامپیوتر را یکبار ریستارت کنید در این مرحله هارد باید به طور خودکار شناسایی و اطلاعات آن را بازیابی کند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 12 =