عیب یابی لپ تاپ های اچ پی کار سختی نیست. شایع ترین مشکلات را می توان به سرعت و به راحتی شناسایی کرد. آرام باشید و سعی کنید علت مشکل را به روشی منطقی مشخص کنید. چیزی که به نظر می رسد یک مسئله اصلی است، ممکن است چیزی بسیار ساده باشد.
عیب یابی لپ تاپ های اچ پی
مرحله 1
شماره مدل و شماره سریال را پیدا کنید. این اطلاعات در پایین لپ تاپ قرار دارد. در صورت نیاز به تماس با پشتیبانی یا اگر مجبور به سفارش قطعات هستید به این اطلاعات نیاز خواهید داشت.
مرحله 2
سیم برق را بردارید تا ببینید آیا لپ تاپ فقط با باتری روشن می شود یا خیر. اگر لپ تاپ روشن نشود، ممکن است باتری آن تمام شده باشد.
مرحله 3
سیم برق را به لپ تاپ و به پریز برق وصل کنید. مطمئن شوید که برق به پریز وجود دارد. سعی کنید لپ تاپ را روشن کنید.
مرحله 4
بررسی کنید که آیا رایانه روشن می شود و دسکتاپ روی صفحه ظاهر می شود. اگر لپ تاپ برق نباشد، ممکن است نیاز به تعویض منبع تغذیه داشته باشد. اگر برق وجود داشته باشد، چراغ پاور روشن می شود و دسکتاپ شما باید روی صفحه ظاهر شود. اگر صفحه نمایش روشن نمی شود، اما برق لپ تاپ وجود دارد، مشکل از صفحه نمایش، سیستم عامل یا هارد دیسک است.
مرحله 5
مشکلات مربوط به هارد دیسک (یا دیسک ثابت) را بررسی کنید. برای انجام این کار، یک دیسک بازیابی قابل بوت را در درایو CD قرار دهید. لپ تاپ را مجددا راه اندازی کنید. اگر رایانه بوت شد و به نظر می رسد که صفحه نمایش کار می کند، در این صورت هارد دیسک خراب است یا مشکلی در سیستم عامل وجود دارد. سیستم عامل را از یک نسخه پشتیبان دوباره نصب کنید. اگر این کار انجام نشد، هارد دیسک را تعویض کنید.
مرحله 6
تعیین کنید که آیا لپ تاپ می تواند به اینترنت متصل شود یا خیر. سعی کنید به اینترنت وصل شوید. اگر این کار ناموفق بود، مطمئن شوید که هیچ قطعی با ارائه دهنده خدمات اینترنت شما وجود ندارد. سپس، بررسی کنید که آیا مودم یا روتر (اگر در شبکه است) به درستی کار می کند. در نهایت، ببینید آیا رایانه شما می تواند با استفاده از اتصال سیمی متصل شود یا خیر. اگر اتصال سیمی کار می کند، کارت بی سیم در لپ تاپ نیاز به تعویض دارد.
مرحله 7
سعی کنید یک دیسک را در درایو دیسک قرار دهید. اگر درایو کار نمی کند، سعی کنید درایورها را دوباره نصب کنید. پس از نصب مجدد درایورها، اگر درایو کار نمی کند، آن را تعویض کنید.
مرحله 8
برای مسائل پیچیده تر، یا برای مسائل مربوط به یک لپ تاپ خاص و مدل HP، به دفترچه راهنما یا پشتیبانی HP مراجعه کنید. راهنماها از طریق وب سایت HP در دسترس هستند. علاوه بر این، میتوانید با پشتیبانی زنده، پشتیبانی ایمیل چت کنید یا تابلوهای پیام را برای مشکلات فنی بررسی کنید.
مقالات مرتبط:
تعمیر باتری لپ تاپ اچ پی EliteBook 745 G2