نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش بک آپ گیری از اطلاعات لپ تاپ

بک آپ گیری یا اصطلاحا تهیه نسخه پشتیبان یکی از امور ضروری مخصوصا هنگام فروش یا نصب مجدد سیستم عامل است که معمولا هر چند وقت یکبار توسط کاربر انجام می شود اما سوال اساسی اینکه ضرورت تهیه نسخه پشتیبان چیست؟ برای پاسخ به این سوال این مطلب را از دست ندهید.

بک آپ چیست؟

اطلاعات لپ تاپ، کامپیوتر یا هر وسیله الکترونیکی دیگر همواره در معرض سرقت هکرها یا افراد ناشناس قرار می گیرد. به فرآیند ذخیره اطلاعات روی هارد اکسترنال، دی وی دی یا سی دی بک آپ گیری گفته می شود.

این اطلاعات می توانند متنی، تصویری و ویدئویی باشند همچنین فرایند بک آپ گیری باید به موقع و منظم انجام شده تا بازیابی اطلاعات به درستی انجام شود.

ضرورت تهیه نسخه پشتیبان (Back up)

گاهی اوقات هارد دیسک سیستم به تعویض نیاز پیدا کرده یا خراب می شود. همچنین سیستم عامل قادر به شناسایی هارد دیسک نبوده یا در اثر اشتباهات انسانی و اتفاقات غیر منتظره ممکن است همه یا برخی اطلاعات فرد از بین برود به همین دلیل توصیه می شود قبل پاکسازی اطلاعات از آن ها نسخه پشتیبان تهیه کنید.

 چگونه از اطلاعات لپ تاپ بک آپ تهیه کنیم؟

برای تهیه نسخه پشتیبان روش های مختلفی وجود داشته که در این بخش مهم ترین آن ها بیان خواهد شد.

ذخیره اطلاعات روی هارد جانبی

ساده ترین روش برای بک آپ گیری و دسترسی به فایل های مختلف است که اغلب به صورت دستی یا با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا مانند گوگل درایو انجام خواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تمیز کردن لپ تاپ اچ پی

مزایای ذخیره اطلاعات روی هارد اکسترنال

تهیه back up در این روش بسیار راحت و ارزان بوده اما امکان دزدی یا سرقت اطلاعات در این روش بسیار بالاست از این رو استفاده از داده های ابری برای ذخیره سازی اطلاعات و تهیه نسخه پشتیبان بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از فضای ابری؛ راهی برای بک آپ گیری

مزیت این روش ذخیره سریع و رایگان اطلاعات در فضای اینترنتی است به عبارت ساده در این روش به جای ذخیره سازی فایل در هارد دیسک از سرویس های اینترنتی مانند گوگل درایو، Dropbox یا مایکروسافت استفاده می شود.

مزیت دیگر استفاده از فضای ابری در بک آپ گیری اطلاعات این است که فایل های ذخیره شده به راحتی قابل دسترسی و بروز رسانی هستند

چگونه از اطلاعات بک آپ خود نگهداری کنیم؟

بهترین روش برای دسترسی به اطلاعات تهیه 3 نسخه از آن هاست یک نسخه اصلی و 2 نسخه پشتیبان به این ترتیب در صورت خرابی یا از دست رفتن یکی از نسخه ها اطلاعات به طور کلی نابود نخواهد شد.

هزینه بازیابی اطلاعات معمولا بسیار زیاد است از این رو تهیه یک نسخه پشتیبان کارآمد از اطلاعات و فایل های مهم شما حفاظت می کند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =