نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا ویندوز لپ تاپ کار نمی‌کند؟

ویندوز لپ تاپ نوعی سیستم عامل بوده که اجرای تمام برنامه‌ها را امکان پذیر می‌کند. نسخه‌های جدید ویندوز به طور دوره‌ای توسط شرکت مایکروسافت طراحی و راهی بازار می‌شود لذا بهتر است این نرم افزار هر از گاهی آپدیت شود.

متاسفانه یکی از مشکلات رایج ویندوز لپ تاپ بالا نیامدن یا اصطلاحاً بوت نشدن آن است که علل مختلفی از جمله: ورود ویروس و بدافزار؛ تغییرات نابجای تنظیمات و عدم بروز رسانی به موقع سیستم عامل است.

در ادامه برخی از دلایل سخت افزاری و نرم افزاری بالانیامدن ویندوز لپ تاپ بیان می‌شود.

مشکلات سخت افزاری ویندوز لپ تاپ

مهم‌ترین عامل بوت نشدن ویندوز اختلالات سخت افزاری است که دلایل عمده‌ی آن عبارتند از:

  • عدم هماهنگی ویندوز با سایر قطعات؛
  • مشکلات قسمت IRQ؛
  • عدم شناسایی ویندوز توسط لپ تاپ؛

IRQ چیست؟

قطعات سخت افزاری لپ تاپ برای ارتباط با یکدیگر معمولاً از IRQ استفاده می‌کند برای مثال پرینتر از IRQ شماره 7 یا صفحه کلید از IRQ شماره 1 استفاده می‌کند. گاهی اوقات به دلایل سخت افزاری سیستم عامل از دو قطعه بخواهد از یک IRQ استفاده کنند که اینجا مشکل ظاهر می‌شود.

خطای Exception Fatal Error

خرابی رم لپ تاپ معمولاً با مشاهده خطای Exception Fatal Error مشخص شده و نشانگر مشکل جدی در سیستم عامل است مثلاً عدم سازگاری ماژول‌های نصب شده یا چیپست های پردازنده.

مشکلات بایوس سیستم عامل

بایوس یکی از چندین تراشه‌ای است که روی برد اصلی قرار گرفته و توسط کارخانه طراحی و تولید می‌شود. این قطعه وظیفه‌ی تقسیم IRQ در بخش‌های مختلف لپ تاپ را داشته و بر اثر خرابی رم عملکرد آن افت پیدا می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید   3 روش مختلف برای شارژ لپ تاپ اچ پی بدون شارژر

 خرابی هارد دیسک لپ تاپ

وجود اطلاعات پراکنده در هارد دیسک لپ تاپ باعث قفل شدن و بالا نیامدن ویندوز شده، همچنین سرعت سیستم را کاهش می‌دهد برای رفع این مشکل هارد را فرمت کرده یا اتصالات سوکت آن را تمیز کنید.

دلایل دیگر بالا نیامدن ویندوز لپ تاپ عبارتند از:

  • ویروسی شدن دستگاه؛
  • گرمای بیش از حد اجزای داخلی؛
  • مشکلات منبع تغذیه لپ تاپ؛

برای اطلاعات بیشتر به مقاله‌ی ” چرا لپ تاپ داغ می‌شود؟” و ” آَشنایی با علل هنگ لپ تاپ” مراجعه کنید.

راه‌های جلوگیری از مشکلات ویندوز لپ تاپ

ابتدا کلیه اتصالات لپ تاپ مانند کابل کانیتور را بررسی کرده سپس تمام اتصالات جانبی دستگاه مانند ماوس، پرینتر، کیبورد جانبی و… را جدا کنید.

بوت سکتور فضای کوچکی از هارد و اغلب برای بازیابی اطلاعات آن بعد فرمت و کمک به بخش بایوس سیستم عامل به کار می‌رود بنابراین هرگونه مشکل دراین قسمت سبب اختلال در عملکرد هارد دیسک و ویندوز لپ تاپ می‌شود.

بایوس لپ تاپ خود را به موقع بروز کرده، همچنین هرگز چندین نرم افزار را به طور همزمان اجرا نکنید.

نمایندگی لپ تاپ HP آماده خدمات رسانی در حوزه تعمیر و نگهداری انواع لپ تاپ‌های این شرکت بوده که کلیه فرایند توسط متخصصین مرکز تعمیرات نمایندگی و در محیطی امن انجام می‌شود. برای اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه یا با شماره‌های درج شده تماس بگیرید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

1 دیدگاه دربارهٔ «بالا نیامدن ویندوز لپ تاپ»

  1. سید محسن موسوی اصل

    سلام
    من یه لپتاپ hp Pavilion dv6 دارم که تو صفحه لود ویندوز میمونه! به تعمیرکار نشون دادم گفت چیپ لپتاپ مشکل پیدا کرده و چون خیلی کار کرده نمیشه کاری براش کرد! شما کمکی میتونید بکنید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =