نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نکات کلیدی در استفاده از شارژر لپ تاپ

شارژر لپتاپ مسئول تأمین ولتاژ مورد نیاز اجزا و قطعات مختلف آن بوده و معمولاً در صورت خرابی عملکرد اجزای مختلف لپ تاپ را دچار مشکل می‌کند. خرابی‌های شارژر لپ تاپ معمولاً مربوط به قطعات سخت افزاری این دستگاه شده و برای رفع مشکلات آن قبل هر چیز اتصالات لپ تاپ باید بررسی شود.

چگونه از سلامت شارژر لپ تاپ خود مطمئن شویم؟

تست سلامت شارژر لپ تاپ کاری آسان و اغلب توسط خود کاربر صورت می‌گیرد برای این کار به یک اهم متر نیاز داشته تا میزان ولتاژ مورد نیاز اجزای مختلف لپ تاپ را بررسی کند.

برای آزمایش سلامت شارژر لپ تاپ ابتدا قطب مثبت و منفی آن را به اهم متر متصل کرده سپس شارژر را به برق متصل می‌کنیم بعد از اتصال شارژر پراپ منفی را به خروجی منفی و پراپ مثبت را به خروجی مثبت لپ تاپ متصل می‌کنیم.

اگر اهم متر در اختیار نبود، می‌توان یک شارژر دیگر را امتحان کرده و از سلامت دستگاه خود مطمئن شوید.

اجزای تشکیل دهنده سوکت شارژر لپ تاپ

شارژر لپ تاپ معمولاً از یک مغزی سوکت شارژ تشکیل شده که دقیقاً داخل آن قرار گرفته و توسط لایه‌ای پوشانده می‌شود. نکته مهم اینکه ممکن است شارژر لپ تاپ شما دارای مغزی نبوده و تنها لایه آن را دارا باشد در این صورت باید لایه مغزی را بریده و اتصال جدید ایجاد کنید.

نکته مهم: قبل استفاده از شارژر ابتدا اطلاعات روی بسته بندی آن را مطالعه کرده و اطلاعات به دست آمده را با نتیجه کلی مقایسه کنید.

این مطلب را از دست ندهید   3 روش مختلف برای شارژ لپ تاپ اچ پی بدون شارژر

عوامل خرابی شارژر لپ تاپ

مهم‌ترین عوامل خرابی سوکت شارژر عبارتند از: 1- نوسانات جریان برق 2- آبخوردگی 3- وارد شدن ضربه شدید به بدنه لپ تاپ 4- استفاده از شارژر معیوب و غیر اورجینال و…

روش‌های جلوگیری از آسیب دیدگی شارژر

اولین راه استفاده از شارژر مناسب و اصل است لذا حتماً این وسیله را از مراکز معتبر تهیه کنید.

لپ تاپ خود را در برابر نفوذ آب و سایر مایعات محافظت کرده و هنگام نظافت اجزا و قطعات مختلف آن دقت کنید.

قبل استفاده از شارژر حتماً از قابلیت‌ها و مشخصات فنی آن مطلع شده زیرا برخی آداپتورها هنگام اتصال ولتاژی بسیار بالاتر از دستگاه شما داشته بنابراین در دراز مدت آسیب‌های جدی‌تری به آن وارد می‌کند.

هنگام خرید شارژر به چه نکاتی توجه کنیم؟

اولین قدم در انتخاب و خرید شارژر توجه به کیفیت آن است معمولاً شارژرهای موجود دارای 2 کیفیت اورجینال و کپی است که تشخیص آن برای افراد عادی تا کمی سخت است.

توصیه می‌کنیم هنگام خرید شارژر به جنس بدنه و رنگ چاپ روی آن کاملاً دقت کنید همچنین قبل خرید شارژر حتماً از سلامت کابل شارژ آن مطمئن شوید.

توجه به ولتاژ و آمپر شارژر

معمولاً هر چه شدت جریان شارژر بیشتر باشد، لپ تاپ فرایند شارژگیری را با سرعت بیشتری انجام می‌دهد توجه به مقدار ولتاژ از اهمیت بالایی برخوردار بوده زیرا در صورت کم و زیاد شدن مقدار آن آسیب‌های جدی به دستگاه وارد می‌شود.

ابعاد کابل شارژ

عدم توجه به ابعاد و سایز کابل کانکتور لپ تاپ باعث صرف هزینه‌های اضافی شده بنابراین هنگام خرید حتماً به مشخصات ظاهری از جمله باتری، شارژر، آمپر و اندازه کابل توجه کنید.

این مطلب را از دست ندهید   بلوتوث لپ تاپ hp

بعضی مدل‌های لپ تاپ فاقد کابل برق و شارژر جدا هستند بنابراین حتماً همراه شارژر خرید کابل برق هم فراموش نکنید.

برای اطلاع از قیمت انواع شارژر به بخش محصولات سایت نمایندگی HP مراجعه کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 14 =