نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با قطعات داخلی لپ تاپ

قطعات داخلی لپ تاپ مانند کامپیوتر به سادگی قابل مشاهده نبوده و کاربران قادر به تشخیص این اجزا نیستند. لذا در این مقاله جهت آشنایی بیشتر اجزای داخلی لپ تاپ به همراه کاربردشان بیان خواهد شد.

مادر برد لپ تاپ

اصلی ترین بخش لپ تاپ و وظیفه کنترل و پردازش اطلاعات مختلف را برعهده دارد مادر برد ارتباط دهنده قطعات مختلف و لپ تاپ و به عنوان انتقال دهنده داده شناخته می شود.

Cpu، مهم ترین قطعه لپ تاپ

پردازنده اصلی (Central Processor Unit) به عنوان مغز متفکر لپ تاپ شناخته شده و تمام عملیات گرافیکی از قبیل محاسبات ریاضی و منطقی را انجام می دهد. این تراشه معمولا به صورت مستقیم یا غیر مستقیم روی برد اصلی قرار گرفته و تمام بخش های مختلف لپ تاپ را کنترل می کند.

FSB

کلیه اطلاعات رم از طریق این بخش به پردازنده اصلی (سی پی یو) منتقل می شود به همین دلیل fbs را گذرگاه بین رم و پردازشگر هم می نامند. این گذرگاه از قسمت های مختلفی تحت عنوان RAM،PCI،AGP تشکیل شده و هر چه پهن تر (عرض تر) باشد، اطلاعات را با سرعت بیشتری منتقل می کند.

سرعت کلاک (Clock Speed) در لپ تاپ

مدت زمان پردازش اطلاعات توسط cpu را Clock Speed نامیده و اغلب با واحد گیگابایت محاسبه می شود برای مثال سی پی یو با قدرت یک مگابایت یعنی پردازنده مرکزی قادر به پردازش یک میلیون اطلاعات در هر ثانیه است.

 حافظه کش (Cache) چیست؟

سرعت cpu معمولا خیلی بیشتر از RAM است به همین دلیل برای استفاده از تمام قابلیت های پردازنده به حافظه کش نیاز است. وظیفه اصلی این بخش ذخیره اطلاعات و انتقال آن به سی پی یو مرکزی بوده به این ترتیب نیازی به فراخوانی حافظه رم نیست.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه نصب درایو فلاپی دیسک

TDP چیست؟

واحد TDP بیانگر حداکثر حرارت مصرفی سی پی یو لپ تاپ است بنابراین برای انتقال این گرما باید خنک کننده ای روی پردازنده قرار گرفته که توانایی خارج کردن این حرارت را دارا باشد.

اهمیت کارت گرافیک در لپ تاپ

VGA یا کارت گرافیک مهم ترین قطعه سخت افزاری و مسئولیت پردازش تصاویر و ارتباط با نمایشگر را دارد هر چه قدرت این تراشه بیشتر باشد، تصاویر با کیفیت بهتری انتقال می یابند کارت های گرافیک از تعدادی سلول تصویری تشکیل شده اند که کلیه اطلاعات را برای چند ثانیه ذخیره و برای نمایش به مانیتور منتقل می کنند بنابراین هرچه حافظه این بخش بیشتر، تصویر با کیفیت تر.

باس یا پهنای باند در لپ تاپ

امکان ارتباط کارت گرافیک و حافظه از طریق  این بخش میسر شده و تاثیر زیادی بر سرعت تشکیل تصاویر سه بعدی دارد بنابراین هرچه پهنای باند لپ تاپ بیشتر باشد، اطلاعات با سرعت بیشتری بین کارت گرافیک و رم جابجا خواهند شد.

نقش سیستم عامل در لپ تاپ چیست؟

بدون شک اولین و مهم ترین نرم افزار لپ تاپ سیستم عامل بوده که تاثیر زیادی در اجرای برنامه های مختلف دستگاه دارد به عبارت ساده لپ تاپ بعد روشن شدن یا قبل خاموشی سیستم عامل را نمایش داده و برای اجرای هرگونه دسور نرم افزاری یا سخت افزاری از آن استفاده می کند.

انواع سیستم عامل لپ تاپ

رایج ترین سیستم عامل های لپ تا و کامپیوتر عبارتند از لینوکس، مکینتاش و ویندوز که هر کدام قابلیت و امکانات مخصوص خود را دارند. البته استفاده از سیستم عامل ویندوز میان کاربران رواج بیشتری داشته زیرا با انواع لپ تاپ سازگاری دارد در حالی که مکینتاش تنها برای استفاده در محصولات آیفون توسط این شرکت طراحی و تولید شده است.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر صفحه نمایشگر لپ تاپ اچ پی

هارد دیسک چیست؟

فضایی برای ذخیره اطلاعات بوده که معمولا سطح آن از موادی تشکیل شده که توانایی ضبط داده به طور مغناطیسی را دارند. ظرفیت هارددیسک معمولا با واحد های ترابایت یا مگابایت بیان شده و سرعت انتقال اطلاعات در آن بسیار بالاست.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 3 =