نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش کالیبره باتری لپ تاپ

کالیبره باتری یکی از اقدامات ضروری و برای افزایش طول عمر آن استفاده می‌شود. بروز مشکلاتی از قبیل خالی شدن ناگهانی شارژ باتری و خاموشی آن ریشه در خرابی باتری داشته و اغلب با کالیبراسیون به موقع باتری لپ تاپ برطرف می‌شود.

قبل آموزش کالیبراسیون باتری لپ تاپ بهتر است اندکی با مفهوم آن آشنا شوید.

کالیبره لپ تاپ چیست؟

کالیبره یا کالیبراسیون لپ تاپ یعنی ابتدا باتری را تماماً شارژ کرده سپس از تمام ظرفیت باتری استفاده کرده و دوباره آن را 100 درصد شارژ کنید. این کار اغلب به صورت دستی انجام شده اما برخی شرکت‌های سازنده لپ تاپ ابزاری را در اختیار کاربران قرار داده تا به راحتی باتری لپ تاپ را کالیبره کنند.

آشنایی با مزایای کالیبراسیون لپ تاپ

بعد آشنایی با مفهوم کالیبراسیون در این بخش مزایای استفاده از این روش و تأثیر آن بر افزایش طول عمر باتری بیان می‌شود. مهم‌ترین فواید کالیبره باتری لپ تاپ عبارتند از:

  • افزایش طول عمر باتری؛
  • افزایش توان شارژگیری لپ تاپ؛
  • کمک به تشخیص مشکلات باتری؛

چگونه باتری لپ تاپ را کالیبره کنیم؟

ابتدا لپ تاپ خود را به شارژ زده و 100 درصد شارژ کنید سپس حدود یک تا 2 ساعت به آن استراحت دهید.

تنظیمات باتری را تغییر داده تا لپ تاپ به محض رسیدن به شارژ 5 درصد به طور خودکار در حالت sleep قرار بگیرد. برای این کار وارد منوی Power Management Settings شده و تنظیمات لپ تاپ خود را عوض کنید.

بعد تغییر تنظیمات ان قدر از لپ تاپ خود استفاده کرده تا شارژ آن به مرز 5 درصد برسد در این مرحله سیستم وارد حالت اسلیپ شده، آن را خاموش کرده و تا 2 ساعت به آن دست نزنید.

این مطلب را از دست ندهید   هارد اکسترنال لپ تاپ

بعد انجام مراحل بالا دستگاه خود را مجدد 100 درصد شارژ کرده و تنظیمات مورد نظر خود را در بخش Power Options اعمال کنید.

بهترین زمان برای کالیبراسیون باتری

شرکت‌های سازنده لپ تاپ معمولاً به کاربران خود توصیه می‌کنند هر 2 یا 3 ماه یکبار باتری دستگاه را کالیبره کرده تا علاوه بر افزایش دقت باعث ارتقای سیستم عامل ویندوز هم شود.

اگر باتری لپ تاپ به موقع کالیبره نشود، کاربر شاهد خاموشی ناگهانی سیستم یا نمایش اشتباه اعداد و ارقام توسط سیستم عامل خواهد بود. لذا بهترین زمان برای کالیبره کردن باتری لپ تاپ بین 2 – 4 ماه است.

نکات کلیدی کالیبراسیون باتری لپ تاپ

کالیبراسیون لپ تاپ کار دشواری نبوده و اغلب با تغییر اندک تنظیمات انجام می‌شود. این روش برای تنظیم میزان رنگ و کنتراست تصاویر لپ تاپ گزینه‌ای ایده آل محسوب شده همچنین با استفاده از این روش می‌توان رزولوشن و وضوح تصاویر هم تنظیم کرد.

تعمیر لپ تاپ در نمایندگی HP

یکی از خدمات ویژه مرکز تعمیرات نمایندگی HP کالیبره کردن باتری لپ تاپ است. این مرکز با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات و بهره گیری از پرسنل باتجربه تمام امور مربوط به کالیبراسیون و تنظیمات نور و رنگ صفحه نمایش را انجام می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر با شماره‌های زیر تماس حاصل گرفته یا وارد بخش نظرات سایت شوید.

همراهتان هستیم.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 1 =