نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مقایسه کارت گرافیک لپ تاپ و کامپیوتر

کارت گرافیک یکی از قطعات سخت افزاری مهم در لپ تاپ و کامپیوتر است که تمام اطلاعات تصویری، فونت و گرافیک سیستم را پردازش می‌کند. این تراشه کاربردی در طی سالیان اخیر پیشرفت‌های بسیاری کرده تا جایی که امروزه به دو صورت اینترنال (داخلی) و اکسترنال (خارجی) در بازار موجود و قابل استفاده است.

کارت گرافیک در لپ تاپ و کامپیوتر تفاوت‌هایی داشته که در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرد. اما ابتدا بهتر است با مفهوم و کاربرد این قطعه در تجهیزات الکترونیکی بیشتر آشنا شوید.

کاربرد کارت گرافیک در لپ تاپ و کامپیوتر

graphics card یک کارت توسعه و تولید کننده تصاویر خروجی نمایشگر است ساختار این تراشه به صورت یک صفحه مدار چاپی و به عنوان یک رابط بین پردازشگر و نمایشگر لپ تاپ شناخته می‌شود.

وظیفه اصلی کارت گرافیک در لپ تاپ و کامپیوتر، تبدیل اطلاعات دیجیتال به داده‌های قابل نمایش برای لپ تاپ بوده و تأثیر مستقیمی بر کیفیت تصاویر نمایشی دارد.

تفاوت‌های اصلی کارت گرافیک لپ تاپ و کامپیوتر

اصولاً لپ تاپ‌ها نسبت به کامپیوترهای شخصی فضای کمتری برای پردازش‌های گرافیکی داشته، به همین دلیل طراحی و ساختار این تراشه در لپ تاپ و کامپیوتر کمی متفاوت است در ادامه برخی از تفاوت‌های آشکار آن بیان خواهد شد.

ابعاد

کارت‌های گرافیکی لپ تاپ نسبت به کامپیوتر دارای ابعاد کوچکتر و کاربرد متفاوتی هستند. تا همین چند سال پیش شرکت‌های سازنده این تراشه برای محصولات خود از پسوند M استفاده می‌کردند.

 اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی شرکت‌ها سعی در یکسان سازی کارت گرافیک در لپ تاپ و کامپیوتر کرده و مثل گذشته دارای پسوند M نیستند.

این مطلب را از دست ندهید   حذف فایل ناخواسته از لپ تاپ

مواد مصرفی

کارت‌های گرافیک به کار رفته در کامپیوتر معمولاً از جنس سیلیکون است اخیراً متخصصان سعی در تولید کارت‌های گرافیکی لپ تاپ با همین جنس و کاربرد هستند.

دلیل حذف پسوند M از کارت گرافیک لپ تاپ

حذف پسوند M از کارت گرافیک لپ تاپ باعث یکسان شدن ظاهر، عملکرد و کاربرد این تراشه در لپ تاپ و کامپیوتر شده است. تا قبل این کارت‌های گرافیک لپ تاپ دارای بازدهی کمتری در مقایسه با کامپیوتر بودند که همین عامل محدودیت‌هایی برای کاربران ایجاد می‌کرد.

امروزه با یکسان سازی کارت گرافیک لپ تاپ و کامپیوتر این مشکل تا حد زیادی بر طرف شده و قدرت پردازشی و اجرایی لپ تاپ‌ها با کامپیوترهای خانگی برابری می‌کند.

کدام بهتر است؟ کارت گرافیک لپ تاپ یا کامپیوتر؟

کارت گرافیک یکی از مؤلفه‌های اصلی در انتخاب کامپیوترهای خانگی به شمار رفته اما نباید تنها به این قابلیت بسنده کرد و باید ملاک‌های دیگری همچون مشخصات فنی و ظاهری و سازگاری دستگاه هم مورد بررسی قرار داد.

امروزه به جرات می‌توان گفت پردازنده‌های گرافیکی در لپ تاپ و کامپیوتر تفاوت چندانی نداشته و ظرفیت و قدرت پردازشی این تراشه در هر دو مدل یکسان است.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه: چرا ویندوز لپ تاپ کار نمی‌کند؟

آَشنایی با علل هنگ لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 8 =