نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ما انتظار داریم که فناوری با دنیای پر سرعت ما مطابقت داشته باشد، اما واقعیت این است که با گذشت زمان، کاهش سرعت اتفاق می افتد. از تلفن‌های هوشمند گرفته تا لپ‌تاپ اچ پی‌های ما، کاهش سرعت ممکن است به دلایلی رخ دهد که ممکن است اصلاً ربطی به نحوه استفاده شما از دستگاه شما نداشته باشد. فرقی نمی‌کند با فناوری قدیمی یا سخت‌افزاری مشکل‌ساز سر و کار دارید، تشخیص علت کندی سرعت اولین قدم برای یافتن راه‌حل است. ما بسیاری از علل و راه‌حل‌های متداول را که می‌توانند رایانه شما را به سرعت بالا ببرند، بررسی می‌کنیم.

چرا لپ تاپ اچ پی من اینقدر کند است؟

قبل از پرداختن به راه حل، باید به موضوع مورد نظر بپردازید. این دلایل رایج کاهش سرعت کامپیوتر می تواند دلیل عملکرد ضعیف لپ تاپ اچ پی شما باشد.

علت کاهش سرعت شماره 1:

این طبیعی است که برنامه ها را روی لپ تاپ اچ پی خود بارگیری کنید. در واقع، احتمالاً به همین دلیل است که در وهله اول روی رایانه خود سرمایه گذاری کرده اید. لپ‌تاپ اچ پی‌ها قابلیت حمل سبک وزن را به شما می‌دهند و می‌توانید همه آهنگ‌ها، برنامه‌ها، عکس‌ها و فایل‌های مورد علاقه‌تان را در هر کجا که می‌روید ببرید. با این حال، هر بار که یک برنامه جدید را دانلود می کنید، به نبرد برای یک شکاف در راه اندازی رایانه شما می پیوندد.

شما یک استارتاپ اچ پی بیش از حد متعصب دارید

مگر اینکه به صورت دستی علامت کادر مجوز را برای غیرفعال کردن خودراه اندازی برنامه در هر بار روشن شدن بردارید، راه اندازی شما احتمالاً با تعداد زیادی برنامه فعال در همان زمان مسدود می شود. وظیفه دارید هر برنامه را در سریع ترین زمان ممکن راه اندازی و اجرا کنید، اثر معکوس را احساس می کنید و در حالی که رایانه شما برای رسیدن به صفحه اصلی تلاش می کند ساعت را تماشا می کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر ال سی دی لپ تاپ HP

علت کاهش سرعت شماره 2:

دانستن مقدار RAM (حافظه دسترسی تصادفی) لپ تاپ اچ پی شما اطلاعات ارزشمندی است، بنابراین می توانید به درستی برنامه هایی را که می توان روی رایانه شخصی خود اجرا کرد اندازه گیری کنید.

حافظه شما کم شده است

هرچه رم بیشتر باشد، ظرفیت بیشتری برای اجرای برنامه های پرحافظه مانند Adobe Photoshop و Illustrator بیشتر می شود. نشانه‌هایی که به حافظه کم اشاره می‌کنند شامل پردازش فوق‌العاده کند در زمانی که بیش از یک برنامه باز است می‌باشد. اکثر رایانه‌های مدرن بدون از دست دادن کار، چند کار را انجام می‌دهند، اما رایانه‌های شخصی قدیمی یا پرکار قادر به اجرای همزمان بسیاری از برنامه‌های فشرده حافظه نیستند.

حتی اگر به طور فعال چند کاره نیستید، می توانید تعدادی برنامه در پس زمینه اجرا کنید که عملکرد لپ تاپ اچ پی شما را کاهش می دهد. این می تواند هر چیزی باشد، از برنامه های ضد ویروسی که اسکن می کنند تا فایل های همگام سازی بی صدا Dropbox.

علت کاهش سرعت شماره 3:

هر زمان که رایانه‌های ما شروع به رفتار غیرعادی کردند، بلافاصله فرض می‌کنیم که بدافزار فناوری ارزشمند ما را آلوده کرده است. اگرچه گاهی اوقات فرضیات ما صرفاً واکنش بیش از حد است، گاهی اوقات سوء ظن ما موجه است. بدافزار برای خراب کردن فرآیندهای رایانه طراحی شده است و به طور مؤثر همه چیز را در رایانه شما کاهش می دهد.

لپ تاپ اچ پی شما ویروس دارد

بسیاری از علائم عفونت لپ تاپ اچ پی عبارتند از:

  • برنامه ها به خودی خود باز و بسته می شوند
  • صفحه آبی اعلان های مرگ
  • هارد دیسک پر کار پر از فایل های مشکوک
  • افزایش تعداد پاپ آپ ها
  • کند شدن ناگهانی

علت کاهش سرعت شماره 4:

قیمت‌های با ارزش‌ترین قطعات فناوری ما می‌تواند صدها تا هزاران دلار برای ما هزینه داشته باشد، بنابراین منصفانه است که انتظار داشته باشیم سال‌ها و سال‌ها برای ما دوام داشته باشند.

این مطلب را از دست ندهید   فلت صفحه نمایش لپ تاپ

لپ تاپ اچ پی شما خیلی قدیمی است

با این حال، با توجه به اینکه غول‌های بزرگ فناوری مانند اپل آشکارا فاش می‌کنند که عمداً سرعت دستگاه‌های قدیمی را کاهش می‌دهند تا مصرف‌کنندگان را به ارتقای مدل‌های جدیدتر سوق دهند، منسوخ شدن فناوری یک واقعیت ناگوار در عصر دیجیتال است. کامپیوترهایی که از ویندوز XP، ویستا یا حتی ویندوز 7 استفاده می کنند، معمولاً نسبت به جانشینان معاصر خود با لپ تاپ اچ پی های ویندوز 8 و ویندوز 10 بسیار کندتر عمل می کنند.

با توسعه سریع رایانه های مدرن، سیستم عامل های قدیمی به سادگی نمی توانند با به روز رسانی های زیادی که اکثر برنامه های مورد علاقه شما برای اجرا نیاز دارند، هماهنگی کنند. هیچ کس دوست ندارد حل و فصل شود، بنابراین ممکن است وقت شما باشد که به زودی به دنبال ارتقاء لپ تاپ اچ پی بزرگ باشید.

علت کاهش سرعت شماره 5:

هارد دیسک خود را به عنوان یک یخچال در نظر بگیرید. اگرچه دوست دارید آن را تا لبه پر کنید با چیزهای خوب و تعداد زیادی غذا و بطری های آبجو یا شراب، اما در عمل هرگز نمی تواند کارساز باشد.

هارد دیسک شما پر است

بدست آوردن آنچه از آن نیاز دارید بدون شکستن و افتادن اشیا تقریباً غیرممکن خواهد بود.

هارد دیسک شما به یک معنا همینطور است. اگر بیش از حد پر باشد، متوجه خواهید شد که به دست آوردن چیزی که از آن نیاز دارید ممکن است خیلی طول بکشد و کار بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. وقتی برنامه‌ها، فایل‌ها، عکس‌ها و کتابخانه‌های موسیقی گسترده را بر روی رایانه شخصی خود دانلود و نصب می‌کنید، همه آن‌ها روی هارد دیسک شما ذخیره می‌شوند.

هنگامی که ظرفیت هارد دیسک شما شروع به تغییر در محدوده 90٪ می کند، کامپیوتر شما می تواند تا 50٪ کمتر از سرعت اصلی خود کار کند. این زمان خوبی برای آزاد کردن فضای هارد دیسک است.

این مطلب را از دست ندهید   آداپتور لپ تاپ hp

آیا باید وضعیت ظرفیت هارد دیسک خود را بررسی کنید؟ “File Explorer” را باز کنید که با کلیک کردن روی کلید Windows و E قابل دسترسی است. روی “This PC” واقع در پانل سمت چپ کلیک کنید تا فضای ذخیره‌سازی رایگان موجود در لیست زیر Windows (C:) را مشاهده کنید.

علت کاهش سرعت شماره 6:

چه برای کار یا بازی به لپ‌تاپ اچ پی خود وابسته باشید، برای گذراندن آن روزهای طولانی به اتصال اینترنت خود متکی هستید.

مرورگر شما بیش از حد بارگذاری شده است

با این حال، ممکن است این عادت های شما در اینترنت گشت و گذار باشد که سرعت لپ تاپ اچ پی شما را کند می کند. از آنجایی که ما با ذهن های یک مسیر کار نمی کنیم، بسیاری از افکار و ایده های خود را به باز کردن یک برگه جدید برون سپاری می کنیم.

قبل از اینکه متوجه شوید، 12 تب جداگانه باز است. برخی از آنها صدای YouTube را پخش می کنند، برخی محتوای خود را به روز می کنند و برخی به دلایلی که قبلاً فراموش کرده اید باز هستند.

هنگامی که مرورگر شما با چندین برگه بیش از حد بارگذاری می شود، عملکرد صحیح دشوار می شود زیرا رایانه شخصی شما بسیار تلاش می کند تا چندین کار را همزمان انجام دهد.

این امر در مورد مرورگرهایی با افزونه ها و افزونه های بیش از حد نیز صدق می کند. این گرازهای عملکرد بی صدا زیر رادار می لغزند و شما را در حالت پریشانی قرار می دهد که چرا لپ تاپ اچ پی شما اینقدر کند است.

مقالات مرتبط:

تعمیر اسپیکر لپ تاپ HP

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =