نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

وصل نشدن لپ تاپ به شبکه اینترنت

یکی از مشکلات پیش آمده برای اغلب کاربران لپ تاپ، به ویژه در زمان جابجایی دستگاه و خارج کردن آن از محل همیشگی کار، منزل و …، وصل نشدن لپ تاپ به شبکه اینترنت است. در این شرایط علی‌رغم تلاش‌های کاربر برای اتصال لپ تاپ به اینترنت وای فای، این اتصال برقرار نمی‌شود و یا خطای مکرر توقف (time out) هنگام مرور وب توسط دستگاه اعلام می‌گردد.

تشخیص دقیق علت بروز این اشکال نیاز به بررسی دقیق بخش سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ دارد. بررسی روشن بودن روتر بی‌سیم، استفاده از نرم‌افزارهای هوشمند، اطمینان از قرار داشتن نام روتر در حالت برودکست (SSID)، برخی از راهکارهایی هستند که می‌توان برای رفع مشکل وصل نشدن لپ تاپ اچ پی به شبکه اینترنت آنها را امتحان کرد. در صورت نیاز به راهنمایی جهت رفع مشکل پیش آمده می‌توانید با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی تماس بگیرید.

عیب یابی مشکل وصل نشدن لپ تاپ به شبکه اینترنت

اگر در جستجوی مجموعه‌ای کامل برای بررسی و رفع مشکلات شبکه پیش آمده در دستگاه‌تان و برطرف کردن مشکل وصل نشدن لپ تاپ به شبکه اینترنت هستید،  می‌توانید از مجموعه ابزارهایی مانند Network Magic ساخت شرکت سیسکو استفاده کنید. این ابزار در دو نسخه‌ی رایگان و پولی با قیمت ۲۹.۹۹ دلار عرضه می‌شود. کار با نرم افزار Network Magic شرکت سیسکو نیاز به تخصص ویژه‌ای ندارد.

با استفاده از این نرم افزار شما خواهید توانست به‌راحتی و با استفاده از نقشه‌ی شبکه‌ی جامع آن، اقدام به راه‌اندازی و ایمن‌سازی شبکه نمایید. با این ابزار همچنین می‌توانید اتصالات اینترنتی بی‌سیم قطع‌شده را به‌صورت نرم‌افزاری تعمیر کنید. کاربران حرفه‌ای یا حقوقی می‌توانند از ابزار Hotspot Helper ساخت JiWire بهره ببرند که علاوه بر موارد یادشده، از حریم خصوصی کاربر در زمان گشت و گذار وایرلس اینترنتی هم محافظت می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید   کیفیت صفحه نمایش لپ تاپ

به علاوه، این ابزار امکان تحویل امن ایمیل را هم برای کاربران فراهم می‌کند. در صورت استفاده از این دو نرم افزار به احتمال زیاد مشکل وصل نشدن لپ تاپ به شبکه اینترنت رفع خواهد شد. در صورت نیاز به راهنمایی جهت رفع مشکل پیش آمده می‌توانید با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی تماس بگیرید.

رفع مشکل وصل نشدن لپ تاپ به شبکه اینترنت

در صورت مواجهه با مشکل وصل نشدن لپ تاپ به شبکه اینترنت توصیه می‌شود ابتدا بخش‌های مرتبط با این قابلیت را در لپ تاپ خود بررسی کنید. توجه داشته باشید که برخی از لپ‌تاپ‌ها غیر از تنظیمات نرم‌افزاری، دارای یک دکمه‌ یا سوییچ مربوط به فعال کردن قابلیت اتصال به شبکه‌ی وایرلس هستند. همیشه از قرار داشتن این دکمه‌ها در حالت فعال اطمینان داشته باشید. همچنین از این‌که SSID یا شناسه‌ی سرویس دستگاهی که در حال اتصال به آن هستید، در حالت برودکست قرار دارد اطمینان حاصل کنید.

برای دستیابی به این تنظیمات، باید به بخش فرم‌ور روتر یا مودم بی‌سیم خود مراجعه کنید. ظاهر نشدن کارت شبکه بی‌سیم در لپ‌تاپ مشکل دیگری است که ممکن است سبب وصل نشدن لپ تاپ به شبکه اینترنت گردد. در صورتی که با مراجعه به بخش مدیریت قطعات سخت افزاری (device Manager) کارت شبکه لپ تاپ نمایش داده نمی‌شود، این موضوع احتمالاً به دلیل آن است که لپ تاپ فاقد کارت شبکه است. این مسئله (اظهار بخش مدیریت لپ تاپ مبنی بر نبود کارت شبکه در لپ تاپ) به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد که برخی از آنها عبارتند از:

این مطلب را از دست ندهید   علت عدم اتصال لپ تاپ اچ پی به وای فای

1.قطع کارت شبکه بی‌سیم از مادربرد:

عدم شناسایی کارت شبکه لپ تاپ ممکن است به دلیل اکسیده شدن نقاط اتصال کارت شبکه بی‌سیم با مادر برد و در نهایت قطع ارتباط میان آن‌ها اتفاق افتاده باشد. در چنین شرایطی می‌بایست کارت بی‌سیم را از محل خود خارج کرده و برای تمیز کردن نقاط تماس کارت شبکه با مادربرد اقدام کرد.

2.خرابی نرم افزار شبکه:

برای رفع این اشکال در وهله نخست نرم‌افزار راه‌انداز کارت شبکه بی‌سیم را حذف نمایید و مجدداً آن را نصب کنید. در صورتی که مشکل کارت شبکه لپ تاپ رفع نشد، سیستم عامل لپ‌تاپ را فرمت کرده و مجدداً درایور کارت شبکه را نصب نمایید.

3.خرابی کارت شبکه:

در صورتی که راهکارهای ارائه شده در سطور فوق برای رفع مشکل وصل نشدن لپ تاپ به شبکه اینترنت پاسخگو نبود، می‌بایست جهت تعویض کارت شبکه لپ تاپ اقدام کرد.

4.خرابی مادربرد:

گاه اشکال پیش آمده در کارت شبکه لپ تاپ، به دلیل خرابی مادربرد است. در این وضعیت توصیه می‌شود مادربرد تعمیر و یا تعویض گردد. توصیه می‌شود به جای تعویض مادربرد، از یک کارت wi-fi روی شکاف PCMCIA استفاده نمایید. در صورت نیاز به راهنمایی جهت رفع مشکل پیش آمده می‌توانید با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی تماس بگیرید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =