نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نکات مهم هنگام خرید هارد اکسترنال لپ تاپ

هارد اکسترنال راهکاری مناسب برای حفظ و ذخیره اطلاعات بوده و از اهمیت بالایی در لپ تاپ برخوردار می‌باشد اما سؤال اصلی اینکه چگونه یک هارد اکسترنال خوب خریداری کنیم؟ برای پاسخ به این سؤال ابتدا باید با مفهوم هارد اکسترنال (جانبی) آشنا شده تا خرید هوشمندانه‌ای انجام دهید.

آَشنایی با مفهوم هارد اکسترنال در لپ تاپ

هارد اکسترنال در واقع همان هارد لپ تاپ بوده با این تفاوت که به صورت جداگانه به کمک کابل USB به لپ تاپ متصل می‌شود متاسفانه هارد اینترنال (مکانیکی) نسبت به ضربه بسیار حساس بوده و به راحتی آسیب می‌بیند از طرفی با سرقت لپ تاپ کلیه اطلاعات کاربر در اختیار سارقین قرار می‌گیرد.

بهتر است برای حفاظت اطلاعات مهم خود یک هارد اکسترنال خریداری و فایل‌های مورد نیاز خود را در آن ذخیره کنید.

ظرفیت هارد اکسترنال چقدر است؟

هاردهای جانبی امروزه با ظرفیت‌های ۵۰۰ گیگابایت، ۱ ترابایت، ۲ ترابایت و حتی بیشتر نیز عرضه شده و برای خرید حتماً باید ظرفیتی بالاتر از نیاز خود را خریداری کنید.

عوامل مؤثر در سرعت انتقال اطلاعات هارد لپ تاپ

هنگام خرید هارد جانبی باید علاوه بر ظرفیت هارد، سرعت انتقال آن هم در نظر گرفت به همین دلیل باید به دنبال حافظه‌ای با بیشترین سرعت باشید. مؤلفه‌های مهم در تعیین سرعت انتقال اطلاعات هارد لپ تاپ عبارتند از نوع درگاه و تکنولوژی ذخیره سازی.

نوع درگاه هارد اکسترنال لپ تاپ

پشتیبانی از درگاه‌های پر سرعت در کنار تکنولوژی ذخیره سازی افزایش سرعت هارد اکسترنال در انتقال اطلاعات را تضمین کرده به همین دلیل اغلب هاردهای جانبی از درگاه USB 3.1، USB 3.0 و USB 2.0 برای اشتراک گذاری اطلاعات استفاده می‌کنند.

این مطلب را از دست ندهید   صفحه نمایش لپ تاپ

تکنولوژی ذخیره سازی در هارد جانبی چگونه است؟

هارد جانبی اطلاعات را در قالب SSD و HDD ذخیره کرده که هرکدام کاربرد مخصوصی دارند.

تکنولوژی SSD

نوعی حافظه‌ی پر سرعت که هیچ قطعه مکانیکی نداشته و معمولاً گران هستند از طرفی احتمال خرابی در این حافظه به مراتب کمتر از HDD است.

حافظه HDD

HDD ظرفیت ذخیره سازی بالاتری در اختیار کاربر قرار داده اما سرعت پایینی دارند حافظه HDD معمولاً سرعت را با شاخص RPM نشان داده و تمام فرایند خواندن و نوشتن از طریق قطعات مکانیکی صورت می‌گیرد.

ویژگی هارد جانبی مناسب برای لپ تاپ

کاربران معمولاً هنگام انتخاب و خرید هارد اکسترنال لپ تاپ دچار تردید شده و اغلب انتخاب نادرستی انجام می‌دهند از این رو در این بخش از مقاله ویژگی‌های یک هارد مناسب بیان می‌شوند برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

حمل آسان

اگر قصد حمل هارد اکسترنال را دارید بهتر است به دنبال نمونه‌هایی با وزن سبک و مقاوم در برابر ضربه باشید. معمولاً SSD سایز کوچکتری نسبت به HDD داشته و حمل آن‌ها آسان‌تر است.

امنیت بالا

اغلب هاردهای جانبی توانایی رمز نگاری اطلاعات به صورت نرم افزاری و سخت افزاری را داشته به همین منظور برای حفاظت از اطلاعات مهم خود می‌توانید هارد جانبی را به صورت سخت افزاری رمز نگاری کرده و استفاده کنید.

 هنگام خرید هارد اکسترنال حتماً به گارانتی محصول توجه کرده و از خرید هارد بدون پشتیبانی مناسب بپرهیزد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =