نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

امروزه اکثر لپ تاپ اچ پی و مادربردها دارای کارت صدا هستند، به این معنی که ممکن است نیازی به نصب کارت صدا نداشته باشید.

قبل از شروع نصب کارت صدای لپ تاپ اچ پی

  • اطلاعات مهم مانند شماره مدل، شماره سریال و مشخصات را از بالا یا پایین کارت یادداشت کنید.
  • مطمئن شوید که با ESD و خطرات احتمالی آن آشنا هستید.
  • هنگام نصب فیزیکی کارت صدا، مطمئن شوید که رایانه خاموش است.

جامپرها را تنظیم کنید

در حالی که امروزه اکثر کارت های صدا از طریق plug and play یا از طریق پیکربندی نرم افزار پیکربندی می شوند، اگر کارت صدای شما دارای جامپر است، بررسی کنید که جامپرها به درستی تنظیم شده باشند. این جامپرها معمولاً برای تنظیم آدرس های IRQ، I/O و DMA استفاده می شوند.

توصیه می کنیم این تنظیمات را روی IRQ: 5 I/O: 1 DMA: 220 تنظیم کنید، مگر اینکه با سایر تجهیزات جانبی نصب شده در رایانه در تضاد باشد.

در اسلات توسعه نصب کنید

امروزه کارت های صدا به اسلات PCI متصل می شوند. یک اسلات توسعه موجود در رایانه را پیدا کنید و کارت را به آرامی به داخل شیار فشار دهید تا جایی که بچسبد و در جای خود بماند. هنگامی که کارت در شکاف قرار گرفت، یک پیچ را در صفحه فلزی پشتی قرار دهید تا کارت در موقعیت خود قرار گیرد.

کابل های داخلی را وصل کنید

اکثر کارت های صدا امکان اتصال کابل صوتی CD به خود کارت را دارند. در صورت وجود، کابل صوتی CD را از پشت CD-ROM خود به کارت صدا وصل کنید.

این مطلب را از دست ندهید   صفحه نمایشگر لپ تاپ اچ پی EliteBook 1050 G1

کابل های خارجی را وصل کنید

کیس را دوباره روی لپ تاپ اچ پی قرار دهید. صفحه کلید، مانیتور و برق را وصل کنید. سپس، یک جفت هدفون یا بلندگو را به خط بیرونی پشت کارت صدا وصل کنید. در اکثر کارت های صدا، اتصال خط خروجی جک سبز روشن است.

راه اندازی CMOS

تنها زمانی لازم است که وارد تنظیمات بایوس شوید که رایانه شما دارای کارت صدای آنبورد باشد. در صورت وجود، کارت صدای آنبرد باید قبل از اینکه صدای جدید به درستی کار کند، غیرفعال شود.

راه اندازی نرم افزار

هنگامی که کارت صدا به طور فیزیکی در رایانه نصب شد، کارت صدا باید دارای نرم افزاری برای نصب کارت صدا باشد. از این نرم افزار برای نصب کارت روی لپ تاپ اچ پی استفاده کنید.

نحوه نصب کارت گرافیک لپ تاپ اچ پی

برای نصب صحیح کارت گرافیک در رایانه خود، این مراحل و اقدامات احتیاطی توصیه شده را دنبال کنید.

قبل از شروع

قبل از انجام نصب، چک لیست زیر را اجرا کنید.

  • اطلاعات مهم مانند شماره مدل، شماره سریال و مشخصات را از بالا یا پایین کارت یادداشت کنید.
  • مطمئن شوید که با ESD و خطرات احتمالی آن آشنا هستید.
  • هنگام نصب فیزیکی کارت گرافیک، مطمئن شوید که رایانه خاموش و از برق جدا شده است.
  • در نهایت، بررسی کنید که مادربرد رایانه دارای یک اسلات PCI Express، AGP یا PCI برای کارت ویدیو باشد. اگر قصد دارید کارت گرافیک قبلی خود را برای نصب کارت گرافیک جدید بیرون بیاورید، مطمئن شوید که اسلات با کارت گرافیک جدید شما سازگار است. برخی از کیس های رایانه قدیمی دارای یک اسلات اختصاصی AGP هستند که باعث می شود فقط کارت های ویدیویی خاصی با رایانه سازگار باشند.
این مطلب را از دست ندهید   واحد پردازش گرافیکی (GPU) در لپ تاپ اچ پی چیست؟

در اسلات توسعه نصب کنید

امروزه تقریباً تمام کارت‌های ویدیویی در یک اسلات توسعه PCIe نصب می‌شوند. کارت‌های ویدئویی قدیمی‌تر به شکاف توسعه PCI یا AGP متصل می‌شوند. یک اسلات موجود در رایانه را پیدا کنید و کارت را به آرامی به داخل شیار فشار دهید تا در جای خود بچسبد. پس از قرار دادن، یک پیچ را در بالای کارت قرار دهید تا کارت در موقعیت خود ثابت شود.

یک کابل برق وصل کنید

برخی از کارت‌های گرافیکی با کارایی بالاتر برای عملکرد صحیح نیاز به انرژی بیشتری دارند. این کارت گرافیک ها دارای یک اتصال برق تک یا دوگانه هستند که هر اتصال دارای 6 پین یا 8 پین است. اتصال برق در لبه سمت راست بالای کارت است.

اگر کارت ویدئو دارای اتصال برق است، با قرار دادن کانکتور کابل برق در اتصال کارت ویدئو، یک کابل برق را به کارت ویدئو وصل کنید.

مانیتور لپ تاپ اچ پی را وصل کنید

پس از نصب کارت ویدیو و اتصال کابل برق، کابل DVI، HDMI یا DisplayPort مانیتور را از پشت رایانه به کارت ویدیوی جدید وصل کنید.

راه اندازی BIOS یا CMOS

پس از نصب کارت گرافیک در رایانه، کیس را دوباره روی رایانه قرار دهید و کابل برق را به رایانه وصل کنید. اگر رایانه شما دارای کارت گرافیک داخلی است، تعیین کنید که آیا می توان کارت گرافیک را از طریق راه اندازی CMOS غیرفعال کرد یا خیر.

راه اندازی نرم افزار

پس از نصب کارت، کارت گرافیک شما باید همراه با درایورهای نرم افزاری برای سیستم عامل شما روی سی دی باشد. این درایورها و هر نرم افزار مورد نیاز را برای کارت گرافیک نصب کنید. اگر کارت گرافیک شامل درایورها نیست یا به نظر می رسد درایورها کار نمی کنند، آخرین درایورهای کارت گرافیک را از وب سایت سازنده کارت گرافیک دانلود کنید.

این مطلب را از دست ندهید   چگونه لپ تاپ اچ پی را که روشن نمی شود تعمیر کنیم؟

مقالات مرتبط:

فلت صفحه نمایش لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − نه =