نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با مشکلات رایج کیبورد لپ تاپ

ساختار کیبورد لپ تاپ با کیبوردهای معمولی کاملاً متفاوت است. یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌ها عدم جابجایی یا جداسازی کیبورد لپ تاپ از آن است در حالی که کیبوردهای معمولی به راحتی از طریق یک پورت یو اس بی متصل شده و در مواقع ضروری جدا می‌شود.

نکته دیگر اینکه عیب یابی صفحه کلید لپ تاپ فرایندی سخت و پیچیده و معمولاً توسط کارشناسان نمایندگی با مرکز تعمیرات انجام می‌شود. مشکلات کیبورد لپ تاپ عمدتاً به صورت نرم افزاری و سخت افزاری رخ داده که در این مقاله قصد بررسی آن‌ها را داریم. همراه ما باشید.

مؤلفه‌های مهم در انتخاب کیبورد لپ تاپ

طراحی و ساختار کیبورد لپ تاپ باید به گونه‌ای باشد که بین دکمه و سطح صفحه کلید فاصله باشد تا از ورود گرد و غبار به داخل آن جلوگیری شود. همچنین جنس دکمه‌ها باید به گونه‌ای طراحی شود تا کاربر هنگام استفاده دچار مشکل نشود.

دلایل از کار افتادگی کیبورد لپ تاپ

مهم‌ترین دلایل از کار افتادگی لپ تاپ عبارتند از:

  • نفوذ آب یا هرگونه مایع به داخل کیبورد؛
  • خرابی قسمتی از دکمه‌های صفحه کلید؛
  • از کار افتادگی آل ای دی‌های لپ تاپ یا گیر کردن برخی از دکمه‌های آن؛
  • قطع اتصال سوکت کیبورد و برد اصلی؛
  • همچنین شکستگی دکمه‌های کیبورد لپ تاپ.

از کار افتادگی LED صفحه کلید

شاید در نگاه اول این مشکل زیاد جدی نباشد اما اگر به موقع تشخیص و تعمیر نگردد در ادامه مشکلات بیشتری ایجاد خواهد کرد نکته مهم اینکه لپ تاپ خود را حتماً دست متخصصین کارآمد سپرده زیرا باز کردن لپ تاپ توسط افراد ناوارد آسیب‌های جدی به آن وارد می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید   انتخاب فیلترشکن لپ تاپ

قطع اتصال کیبورد و مادربرد

گاهی اوقات کیبورد به دلیل شل شدن سیم یا کابل اتصال به مادر برد از کار می افتد در این شرایط بهترین کار باز کردن لپ تاپ و جایگذاری مجدد سوکت صفحه کلید است که حتماً باید توسط متخصص انجام شود.

روش‌های رفع مشکلات کیبورد لپ تاپ

بعد از بررسی دلایل از کارافتادگی کیبورد در این بخش راهکارهایی جهت رفع این مشکلات بیان خواهد شد.

ریستارت لپ تاپ

ابتدایی‌ترین راه برای رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کیبورد ریستارت سیستم است به همین منظور لپ تاپ خود را خاموش کرده و از برق بکشید اندکی صبر کرده سپس مجدداً آن را روشن کنید.

بروز رسانی درایور کیبورد

گاهی اوقات دلیل از کار افتادگی کیبورد لپ تاپ عدم شناسایی درایور آن بوده که بر اثر قدیمی بودن اتفاق می افتد لذا می‌توان با مراجعه به بخش Device Manager سیستم درایور موردنظر را حذف و دوباره نصب نمود.

برای مطالعه: آموزش نصب و بروز رسانی درایورهای لپ تاپ

بررسی تنظیمات کیبورد

برای بررسی و تنظیم مجدد کیبورد لپ تاپ ابتدا با ورود به بخش Control panel گزینه‌ی Make the keyboard easier to use را انتخاب کنید.

در صورت استفاده از ویندوز 10 بخش تنظیمات نرم افزار (Setting app) را باز کرده و وارد منوی کیبورد (Keyboard) در قسمت Ease of Access شوید.

تست سلامت کیبورد چیست؟

اگر روش‌های بالا تاثیری در حل مشکلات نداشتند، قبل تحویل لپ تاپ بهتر است آزمایش زیر را انجام دهید.

قبل هر چیز باید بدانید مشکل کیبورد سخت افزاری است یا نرم افزاری زیرا در مواردی خود ویندوز باعث افت عملکرد صفحه کلید می‌شود مشکلات سخت افزاری اغلب به پورت‌های لپ تاپ مربوط می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید   علت سوسو زدن صفحه نمایش لپ تاپ اچ پی

مشکلات نرم افزاری کیبورد معمولاً مربوط به عدم بروزرسانی به موقع سیستم عامل، بایوس یا درایور لپ تاپ یا پر شدن حافظه کش، از کار افتادگی قطعاتی مانند CPU، هارد یا مادر برد است.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 3 =