نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

از مادربرد لپ تاپ چه می دانید؟

مادر برد (برد اصلی) لپ تاپ مدار الکتریکی بوده که قطعات سخت افزاری مهم مانند سی پی یو، RAM، بایوس و … روی آن قرار می گیرد. این تراشه در بعضی محصولات شرکت شرکت اپل به نام برد منطقی نیز نامیده می شود. برای آشنایی بیشتر با مادر برد لپ تاپ این مطلب را از دست ندهید.

مادر برد لپ تاپ چیست؟

اصلی ترین بخش لپ تاپ و رابط میان پردازشگر مرکزی و قسمت های مختلف آن است. یکی از موارد مهم هنگام انتخاب و خرید لپ تاپ انتخاب مادربرد قوی است که باعث انعطاف پذیری بیشتر لپ تاپ خواهد شد.

 امروزه پورت هایی نظیر FireWare IEEE 1394 و یا USB 2.0 و حتی کارت های (تراشه) صدای شش کاناله و کنترل های RAID قرار گرفته که ارتقای لپ تاپ بدون نیاز به نصب امکانات جانبی را فراهم می کند.

 آشنایی با قطعات برد اصلی لپ تاپ

مهم ترین اجزای تشکیل دهنده مادربرد لپ تاپ عبارتند از:

اسلات PCI

اسلات پی سی آی برای اتصال مودم، کارت صدا، شبکه، تلویزیون و… استفاده شده و تعداد آن در مادربردهای مختلف یکسان نیست. Slot در زبان فارسی یه معنای شکاف است بنابراین اسلات پی سی آی در واقع شکافی برای قرارگیری قطعات سخت افزاری لپ تاپ است.

شکاف کارت گرافیک

اسلات کارت گرافیک برای اتصال آن به لپ تاپ استفاده شده و در بعضی سیستم ها دقیقا روی مادربرد قرار دارد به همین دلیل کاربر قادر به مشاهده آن نیست.

باتری

باتری پشتیبان زمانی که کامپیوتر لپ تاپ خاموش است برق مورد نیاز آن را تامین کرده و ولتاژ مورد نیاز برای بوت شدن لپ تاپ را فراهم می کند. نکته مهم اینکه با جدا کردن باتری پشتیبان ممکن است تنظیمات بایوس ریست شده یا ویندوز آن غیر فعال شود.

این مطلب را از دست ندهید   خرید لپ تاپ 15-bs193nia اچ پی

اسلات ساتا

کابل ساتا اغلب همراه هارد یا درایو CD  یا DVD لپ تاپ ارائه شده و اسلات ساتا برای اتصال این کابل به مادربرد استفاده می شود همچنین این شکاف با اعداد 0،1،2 و 3 روی برد قرار می گیرد.

نگهدارنده فن

این بخش برای اتصال پایه های فن به برد اصلی استفاده شده و قبل آن باید CPU را در جای خود قرار دهید همچنین سوکت سی پی یو هم روی برد اصلی قرار گفته و از اهمیت بالایی برخوردار است.

اسلات آی دی ای برای اتصال کابل IDE به برد اصلی استفاده شده و بیشتر در مدل های قدیمی تر هارد یا درایو سی دی و دی وی دی مشاهده می گردد.

ورودی پاور معمولا برای اتصال سیم خروجی به منبع تغذیه استفاده شده و برق مورد نیاز برد اصلی و تعدادی از قطعات آن را فراهم می کند.

آشنایی با شکاف رم مادربرد لپ تاپ

اسلات (شکاف) برای اتصال این حافظه به برد اصلی استفاده شده و بسته به نوع و مدل مادربرد می تواند کم و زیاد شود.

 آشنایی با اصول نگهداری مادربرد لپ تاپ

هرگز پنل پشتی لپ تاپ را هنگام اتصال به برق باز نکرده و برای این کار از افراد با تجربه و متخصص کمک بگیرید.

بهتر است بعد باز کردن لپ تاپ قطعات سخت افزاری آن را روی سطح چوبی قرار داده و اصلا روی فرش یا سطوح فلزی قرار ندهید زیرا احتمال آسیب دیدگی قطعات را بالا می برد.

برای مشاهده اجزای داخلی مادربرد آن را از تیغه دست گرفته زیرا الکتریسیته ساکن سبب آسیب دیدگی قطعات می شود.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر باتری لپ تاپ اچ پی مدل

هرگز قطعات را با فشار از جای خود خارج نکرده و آن ها را با دقت و مهارت جدا کنید.

برای مطالعه: آشنایی با عملکرد تاچ پد در لپ تاپ

معرفی بهترین لپ تاپ‌های HP

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =