نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

از فلت صفحه نمایش لپ تاپ چه می دانید؟

فلت یکی از مهم‌ترین اجزای صفحه نمایش لپتاپ و مسئول انتقال تصاویر از مادربرد به LED یا LCD لپ تاپ است. این قطعه در لپ تاپ با نام‌های فلت ای سی دی، کابل فلت آل سی دی و کابل فلت لپ تاپ شناخته می‌شود و مسیر حرکت آن در اغلب لپ تاپ‌ها از داخل یا کنار لولای آن است.

 فلت آل سی دی به دلیل خم شدن مکرر لولای لپ تاپ در معرض خرابی قرار داشته و در اثر شکستگی لولای لپ تاپ به شدت آسیب می‌بیند.

آشنایی با ساختار فلت صفحه نمایش

معمولاً فلت نمایشگر در تمام لپ تاپ‌ها به یک اندازه است برای مثال این کابل در لپ تاپ‌های قدیمی از نوع LVDS و در نمایشگرهای جدید اغلب از نوع EDP است.

وظیفه اصلی فلت نمایشگر انتقال اطلاعات، دیتا و تصویر به طور همزمان است نکته مهم اینکه هنگام تعویض کابل فلت از تا شدن یا کشیدگی آن جلوگیری کنید.

انواع کابل فلت در لپ تاپ

کابل فلت آل سی دی تنها مختص لپتاپ نبوده و سایر تجهیزات الکترونیکی مانند کامپیوتر، تبلت، فبلت و تلویزیون بسته به ساختار نمایشگر آنها به کار رفته و عمدتاً با نام Flex Cable شناخته می‌شود. فلت های انتقال دهنده تصویر به 2 دسته کلی تقسیم شده که عبارتند از:

فلت آل سی دی

وظیفه‌ی اصلی آن انتقال تصاویر و دیتا به نمایشگر لپ تاپ است و مستقیماً به مادربرد تجهیزات الکترونیک متصل می‌شود.

کابل فلت تاچ

تنها قابل استفاده در تبلت، فبلت و انواع تلفن همراه است و امکان لمس صفحه نمایش را برای کاربران فراهم می‌کند. مکان قرارگیری فلت های آل سی دی و تاچ در بالا یا پایین LCD است که بسته به نوع و مدل گوشی قابل تغییر است.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات رایج کیبورد لپ تاپ

آشنایی با نشانه‌های خرابی کابل فلت

فلت صفه نمایش از مدارهای نازک و آسیب پذیر تشکیل شده لذا احتمال دارد هنگام تعمیر یا کار با لپ تاپ به راحتی پاره شود مهم‌ترین آسیب‌هایی که کاربران در اثر سهل انگاری به فلت وارد می‌کنند عبارتند از:

  • ضربه شدید به لبه لپ تاپ؛
  • گرما و سرمای بیش از حد محیط؛
  • آبخوردگی؛
  • خم کردن بیش از حد لولای لپ تاپ؛

همچنین مهم‌ترین علائم خرابی کابل فلت نمایشگر عبارتند از:

  • پرش یا از بین رفتن تصاویر؛
  • عدم عملکرد صحیح تاچ؛
  • هرگونه ضربه یا فشار به LCD لپ تاپ؛
  • سیاهی ناگهانی صفحه نمایش؛
  • تصاویر هنگام نمایش کم نور هستند؛
  • چشمک زدن ناگهانی صفحه نمایش لپ تاپ؛

آموزش تعمیر فلت لپ تاپ HP

نمایندگی HP ارائه دهنده خدماتی در حوزه نصب و تعمیر کابل فلت و آل سی دی مانتیور لپ تاپ است این مرکز با استفاده از پیشرفته‌ترین ابزار و تکنیسین‌های کارآزموده ابتدا قطعات لپ تاپ را بازبینی کرده سپس اقدام به تعمیر یا تعویض قطعه معیوب می‌کنند.

نکته مهم هنگام نصب فلت جدید اینکه این کابل تقریباً در تمام لپ تاپ‌ها روی قاب پشتی لپ تاپ یا دور آن قرار گرفته و مسیر عبور فلت را نشان می‌دهد بنابراین هنگام تعویض حتماً به این نکته توجه کرده تا از پارگی و آسیب خوردگی به کابل فلت جلوگیری شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =