نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با عملکرد تاچ پد در لپ تاپ

تاچ پد در لپ تاپ مانند ماوس در کامپیوتر عمل کرده و با استفاده از آن می‌توان صفحه نمایش لپ تاپ را اسکرول کرده یا در صفحات مختلف بگردید. گاهی اوقات تاچ پد لپ تاپ عملکرد درستی نداشته و کاربر مجبور به استفاده از ماوس است لذا در این مقاله ابتدا دلایل از کار افتادگی تاچ پد بیان شده سپس راهکارهایی برای رفع این مشکلات ارائه می‌گردد.

شما می‌توانید با مراجعه به نمایندگی محصولات HP لپ تاپ خود را با هزینه‌ی اندک عیب یابی و تعمیر کنید.

علت خرابی تاچ پد لپ تاپ چیست؟

عواملی از جمله کثیفی، قدیمی بودن سیستم عامل یا عدم شناسایی درایور تاچ پد، آبخوردگی، نفوذ چربی و سایر مایعات به سطح تاچ پد و… باعث از کار افتادگی تاچ پد لپ تاپ شده که در بخش بعدی راهکارهایی برای رفع این مشکلات بیان می‌شود. همراه ما باشید.

راهکارهای رفع مشکلات تاچ پد در لپ تاپ

دشمن اصلی قطعات سخت افزاری لپ تاپ مخصوصاً تاچ پد گرد و غبار، رطوبت و چربی است لذا برای جلوگیری از افت عملکرد این قطعه حساس تاچ پد لپ تاپتان را با استفاده از پاک کننده‌های موجود در بازار مثل آمونیاک تمیز کرده و از تماس مستقیم دست چرب با تاچ پد بپرهیزید.

فعالسازی قابلیت Hard Boot

گاهی اوقات اجرای مداوم چندین نرم افزار روی لپ تاپ باعث مصرف بیش از اندازه پردازنده شده در نتیجه تاچ پد قادر به استفاده از تمام فضای موجود برای اجرای دستور العمل ها نیست.

بنابراین با لمس تاچ پد تغییری انجام نمی‌شود برای رفع این مشکل یکبار لپ تاپ را خاموش/ روشن کنید به این ترتیب بوت سیستم خالی شده و سیستم عامل قادر به افزایش ظرفیت پردازنده‌ها خواهد بود.

این مطلب را از دست ندهید   واحد پردازش گرافیکی (GPU) در لپ تاپ اچ پی چیست؟

استفاده از HotKey (کلید گرم)

گاهی اوقات کاربر به دلیل عدم آگاهی کلید گرم را فشار داده و باعث از کار افتادن تاچ پد می‌شود بنابراین برای تست سلامت این بخش یکی از کلیدهای F در بالای صفحه کیبورد را بررسی کرده تا دکمه تاچ پد صفحه کلید را پیدا کنید.

کلید Fn و دکمه تاچ پد را به طور همزمان نگه داشته تا فعال شود. اگر مشکل تاچ پد با فعال کردن HotKey برطرف نشد، کلیه‌ی اتصالات لپ تاپ مثل سوکت و کابل‌های یو اس بی را خارج کنید.

نحوه فعالسازی مجدد تاچ پد

وارد بخش کنترل پنل لپ تاپ شده و روی منوی Hardware and Sound کلیک کنید سپس وارد تب Device and Printers شده و گزینه‌های TouchPad یا TrackPad را فعال کنید.

برای فعالسازی تاچ پد لپ تاپ روی گزینه‌ی scan for hardware changes کلیک کرده تا درایور تاچ پد دوباره فعال شود سپس پیغام مشاهده شده را تأیید کرده و پنجره‌ی تنظیمات را ببندید.

چگونه میزان حساسیت تاچ پد را تنظیم کنیم؟

مانند روش قبل وارد منوی Hardware and Printers شده و روی گزینه‌ی ماوس (Mouse) کلیک کنید.

برای تنظیم سرعت پاسخ تاچ پد روی گزینه‌ی Double-click Speed کلیک کرده و مسیر زیر را طی کنید.

  • ورود به بخش تنظیمات دستگاه (Device Setting)؛
  • فعال سازی تنظیمات حسگر و تاچ با فشردن گزینه‌های Sensitivity Setting و touch Sensitivity؛
  • در این مرحله برای تنظیم میزان حساسیت اسلایدر را از کم به زیاد تغییر دهید.
  • در آخرین مرحله روی apply کلیک کرده تا تغییرات انجام شده ذخیره شود.

چگونگی نصب درایور تاچ پد

ابتدا با ورود به وبسایت شرکت سازنده درایور سازگار با لپ تاپ خود را جستجو کرده سپس آخرین نسخه آن را دانلود کنید. (جدیدترین نسخه‌ها معمولاً در سطر اول قرار می‌گیرند.)

این مطلب را از دست ندهید   وصل نشدن لپ تاپ به اینترنت

سپس درایور جدید را از بخش devices and printer مجدد نصب کنید.

خدمات نمایندگی لپ تاپ HP

همه امکانات و تجهیزات پیشرفته برای اجرای تعمیرات تخصصی در مرکز تعمیرات نمایندگی اچ پی فراهم شده همچنین کارشناسان این مرکز با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات اقدام به عیب یابی و سرویس قطعات مختلف لپ تاپ می‌نمایند. برای اطلاعات بیشتر به وبسایت رسمی محصولات اچ پی مراجعه کرده یا با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

همراه شما هستیم.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هفت =