نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل سیاهی صفحه نمایش لپ تاپ چیست؟

سیاهی صفحه نمایش لپ تاپ در کنار خاموشی و تاریک شدن آن از جمله مشکلاتی است که کاربران زیادی را درگیر کرده. متاسفانه گاهی اوقات با وجود روشن بودن لپ تاپ، تصویری مشاهده نشده که در این مقاله قصد بررسی نشانه‌ها و راهکارهای رفع این مشکل را داریم.

باید بدانید خرابی لپ تاپ همیشه ناشی از مشکلات سخت افزاری نبوده و گاهی اوقات به دلیل نصب نابجا یا عدم بروز رسانی نرم افزارهای آن به وجود می‌آید در ادامه برخی مشکلات نرم افزاری لپ تاپ که موجب سیاهی صفحه نمایش شده، مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد.

عدم بروزرسانی بایوس سیستم عامل

بایوس سیستم عامل راهی برای برقراری ارتباط میان قطعات سخت افزاری لپ تاپ است که عدم بروز رسانی به موقع آن موجب سیاهی نمایشگر یا خاموش شدن ناگهانی آن می‌شود.

مشکلات درایور کارت گرافیک

کارت گرافیک وظیفه اجرای برنامه‌های سنگین (مانند فتوشاپ و کورل) را به عهده داشته که بر اثر اجرای همزمان چندین برنامه آسیب دیده و در عملکرد نمایشگر لپ تاپ اختلال ایجاد می‌کند.

پارگی کابل فلت، دلیل سیاهی صفحه نمایش

کابل فلت رابط اصلی انتقال تصویر از برد اصلی به نمایشگر آل سی دی لپ تاپ است که معمولاً در مسیر لولاهای آن قرار گرفته و در صورت باز و بسته شدن بیش از اندازه لپ تاپ آسیب دیده و جریان انتقال تصویر را قطع می‌کند.

پیکسل سوختگی

پیکسل یکی از اجزای اصلی و عامل نمایش تصاویر در لپ تاپ است که در معرض مستقیم جریان برق قرار گرفته و در صورت نوسانات برق می‌سوزد.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیرات کیبورد لپ تاپ

دلایل دیگر سیاهی صفحه نمایش لپ تاپ عبارتند از:

  • خرابی پاور (منبع تغذیه)؛
  • عدم اتصال به موقع به شارژر؛
  • اتصالی نمایشگر؛

روش‌های رفع سیاهی صفحه نمایش لپ تاپ

جداسازی باتری

این کار به دو روش انجام می‌شود.

روش اول

ابتدا لپ تاپ را از پریز کشیده سپس باتری آن را جدا کنید. بعد از مدتی باتری را مجدداً سر جای خود قرار داده و سیستم را ریست کنید.

روش دوم

کابل شارژ و باتری را از لپ تاپ خارج نموده و دکمه پاور آن را به مدت 20 تا 30 ثانیه فشار دهید. سپس شارژر را به لپ تاپ متصل کرده و بلافاصله آن را روشن کنید.

لپ تاپ را بعد از بالا آمدن ویندوز خاموش کرده و باتری آن را در جای خود قرار دهید اگر با انجام روش‌های بالا مشکل برطرف نشد یعنی عمر باتری شما به سر رسیده و باید تعویض شود.

نصب مجدد درایور کارت گرافیک

برای این کار ابتدا سیستم خود را در حالت Safe Mode (حالت امن) قرار داده سپس یکی از روش‌های زیر را انتخاب و اجرا کنید.

بعد از نمایش صفحه ویندوز سییتم را ریستارت کرده و دکمه‌ی shift را برای چند لحظه نگه دارید. گزینه‌ی ریستارت را انتخاب کرده و دکمه‌ی F5 را فشار داده تا وارد حالت ایمن شوید.

بعضی از لپ تاپ‌ها مجهز به درایو ریکاوری بوده که اغلب برای بوت کردن سیستم به کار می‌رود لذا اگر این درایور از قبل ساخته شده کافیست دستگاه را خاموش کرده و وارد درایو ریکاوری شوید. سپس با فشردن دکمه‌ی F5 گزینه‌ی Safe Mode with Networking (حالت امن توسط شبکه) را انتخاب نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   قطعات داخلی لپ تاپ

روش دیگر برای رفع سیاهی صفحه نمایش لپ تاپ نصب ویندوز 10 روی دستگاه بوده که در این حالت حتماً باید بوت بایوس را فعال کنید. بعد انجام مراحل گزینه‌ی Repair your computer را انتخاب کرده و مانند مراحل قبل لپ تاپ را ریستارت کنید.

بروز رسانی بایوس لپ تاپ

آخرین راهکار رفع سیاهی صفحه نمایش بروز رسانی بایوس سیستم است که در مقاله‌ای به طور جداگانه به آن می‌پردازیم.

پشنهادات مطالعه: چرا ویندوز لپ تاپ کار نمی‌کند؟؛ آَشنایی با علل هنگ لپ تاپ

منتظر پیشنهادات شما هستیم.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 1 =