نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکل روشن نشدن لپ تاپ / روشن نشدن لپ تاپ اچ پی می تواند بسیار نگران کننده باشد اما به معنای خرابی کامل دستگاه نیست. ما راه‌هایی را به شما نشان می‌دهیم تا بتوانید مشکل را ارزیابی کنید و آن را برطرف کنید. اگر لپ‌تاپ اچ پی شما روشن نمی‌شود، منبع تغذیه معیوب، سخت‌افزار خراب یا صفحه نمایش ناقص می‌تواند خراب باشد. در بسیاری از موارد، ممکن است بتوانید خودتان با سفارش قطعات جایگزین یا تنظیم پیکربندی لپ تاپ اچ پی، مشکل را حل کنید. اما اگر لپ‌تاپ اچ پی شما قدیمی‌تر است و مشکل یک مشکل سخت‌افزاری گران است، ممکن است بهترین زمان برای خرید یک لپ‌تاپ اچ پی جدید باشد.

منبع تغذیه و باتری را بررسی کنید

اگر لپ تاپ اچ پی HP شما حتی زمانی که به برق وصل است روشن نمی شود، با بررسی منبع تغذیه شروع کنید. مشکلات زیادی در مورد منبع تغذیه وجود دارد.

به عنوان مثال، مشکل می تواند به سادگی سیم شارژ اشتباه باشد که به این معنی است که شما ولتاژ مناسب را دریافت نمی کنید، یا ممکن است منبع تغذیه از کار افتاده باشد.

  1. برای بررسی اینکه آیا مشکل منبع تغذیه است یا خیر، باتری لپ تاپ اچ پی خود را به طور کامل خارج کنید.
  2. سپس لپ تاپ اچ پی خود را به یک پریز برق وصل کنید.
  3. ابتدا، با وصل کردن دستگاه دیگری به آن، تأیید کنید که پریز به درستی کار می کند – اگر کار می کند، مشکل از پریز نیست.
  4. اگر می توانید لپ تاپ اچ پی خود را بدون نصب باتری روشن کنید، مشکل منبع تغذیه نیست، باتری شماست.
  5. شما باید یک دستگاه جدید بخرید، اما در عین حال، می‌توانید فقط از برق متناوب استفاده کنید.
  6. استفاده از لپ تاپ اچ پی بدون نصب باتری کاملاً خوب است، فقط به این معنی است که برای استفاده از آن همیشه باید به پریز برق وصل باشید.
این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعویض باتری لپ تاپ

باتری CMOS

یکی دیگر از راه حل های ممکن برای آزمایش، تعویض باتری CMOS است که تنظیمات BIOS را در مادربرد ذخیره می کند. این امر مخصوصاً اگر از لپ‌تاپ اچ پی قدیمی‌تری استفاده می‌کنید که زیاد خاموش است یا با باتری اصلی استفاده می‌کنید، صادق است. جایگزینی باتری CMOS جدید بسیار مقرون به صرفه است.

نکته حرفه ای: مطمئن شوید که همه کابل ها به درستی وصل شده اند. این ممکن است ساده و بدیهی به نظر برسد، اما بیشتر مشکلات مربوط به لپ‌تاپ اچ پی‌هایی که روشن نمی‌شوند ناشی از مشکل منبع تغذیه است. کابل برق شل یا قطع شده به این معنی است که رایانه شما آب مورد نیاز برای کار را دریافت نمی کند.

مشکل روشن نشدن لپ تاپ

 مشکلات صفحه نمایش را تشخیص دهید

اگر منبع تغذیه شما کار می کند، باید بیشتر عیب یابی کنید.

  1. ابتدا، تمام دستگاه‌های نمایشگر خارجی غیرضروری خود مانند پروژکتورها و مانیتورها را جدا کنید تا مطمئن شوید که در فرآیند راه‌اندازی لپ‌تاپ اچ پی شما اختلالی ایجاد نمی‌کنند.
  2. اگر دکمه پاور روشن است و می‌توانید فن‌ها یا نویزهایی را بشنوید، اما تصویری نمایش داده نمی‌شود، چراغ‌ها را خاموش کنید تا ببینید آیا تصویری بسیار کم‌رنگ نمایش داده می‌شود یا خیر.
  3. اگر پس از خاموش شدن چراغ ها، تصویر بسیار ضعیفی وجود دارد، اینورتر صفحه از کار افتاده است و باید آن را تعویض کنید.
  4. از طرف دیگر، دکمه روشنایی شما ممکن است خراب باشد.

اگر لپ تاپ اچ پی شما راه اندازی شود اما تصویری وجود نداشته باشد، ممکن است پنل LCD شکسته شود. تعمیر صفحه نمایش شکسته غیرممکن نیست، می توانید مقاله ما را در مورد نحوه انجام این کار در اینجا بخوانید. اما اگر لپ‌تاپ اچ پی شما یک مدل قدیمی است، ممکن است منطقی‌تر باشد که به سادگی کل لپ‌تاپ اچ پی خود را جایگزین کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آداپتور لپ تاپ hp

 تمام دستگاه ها را از لپ تاپ اچ پی خود حذف کنید

اگر کارت حافظه، DVD یا درایو USB را در نوت بوک خود جا گذاشته اید، این می تواند دلیل روشن نشدن لپ تاپ اچ پی شما باشد.

ممکن است “گیر” شده باشد زیرا BIOS ممکن است سعی کند از یک دستگاه ذخیره سازی قابل جابجایی بوت شود. تمام درایوهای USB و سایر دستگاه ها را بردارید و سعی کنید رایانه خود را بوت کنید.

 از دیسک نجات استفاده کنید

یک دیسک نجات به شما این امکان را می دهد که کامپیوتر خود را بوت کنید و هر مشکلی را که ممکن است با سیستم عامل ویندوز دارید برطرف کنید. اگر یک ویروس عامل مشکلات رایانه شما باشد، دیسک نجات آن را از طریق ابزارهای اسکن پیدا می کند تا بتوانید بدافزار متخلف را حذف کنید.

 در حالت امن بوت شود

اگر لپ تاپ اچ پی HP شما روشن نمی شود، ممکن است همچنان بتوانید لپ تاپ اچ پی خود را در حالت ایمن کار کنید. حالت ایمن به شما امکان می‌دهد برنامه‌ها یا درایورهای جدیدی را که می‌توانند بر لپ‌تاپ اچ پی شما تأثیر بگذارند حذف نصب کنید. همچنین به شما این امکان را می دهد که اگر حساب اصلی شما خراب شده است، یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید.

 سخت افزار را بررسی کنید

آخرین مرحله برای تشخیص مشکلات برق این است که سخت افزار خود را بررسی کنید. اگر اخیراً سخت افزاری مانند یک کیت رم جدید نصب کرده اید، این می تواند دلیل مشکلات بوت شما باشد. سخت افزار جدید خود را بردارید و دوباره نصب کنید و سعی کنید دوباره بوت شوید.

این مطلب را از دست ندهید   آیا می توان لپ تاپ اچ پی را با USB شارژ کرد؟

متأسفانه، گاهی اوقات سخت افزار لپ تاپ اچ پی شما مانند هارد دیسک شما به سادگی از کار می افتد و هیچ راه حل آسانی وجود ندارد. اگر صدای کلیک را می شنوید یا درایو می چرخد ​​اما خاموش می شود، این نشانه ای است که هارد دیسک شما از کار افتاده است. در بیشتر موارد، این بدان معناست که شما به سادگی باید هارد دیسک خود را تعویض کنید.

در مواردی مانند این، داشتن یک هارد دیسک اکسترنال هوشمندانه است تا بتوانید از هر فایلی که ممکن است نیاز داشته باشید نسخه پشتیبان تهیه کنید.

تشخیص، تعمیر یا تعویض کنید

در پاسخ به سوال “چرا لپ تاپ اچ پی من روشن نمی شود؟” ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد. لپ‌تاپ اچ پی‌ها با ارائه گزینه‌های محاسباتی سیار متناسب با هر سبک زندگی، زندگی ما را راحت‌تر می‌کنند.

اما اگر برای کار، مدرسه و انجام چند کار روزانه به لپ‌تاپ اچ پی تکیه می‌کنید، هر مشکل مهمی می‌تواند بهره‌وری شما را تحت تأثیر قرار دهد.

اگر متوجه شدید که لپ تاپ اچ پی شما روشن نمی شود، نترسید. احتمالاً مشکل منبع تغذیه است که می توانید آن را عیب یابی و رفع کنید. حتی اگر موضوع پیچیده‌تری باشد، هنوز راه‌های مقرون به صرفه برای آزمایش و ارزیابی مشکل وجود دارد.

مشکل هنگی دائم در لپ تاپ hp

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − هشت =