نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش‌های رفع مشکلات بلوتوث لپ تاپ

بلوتوث لپ تاپ یکی از بخش‌های مهم آن بوده که اشتراک گذاری انواع فایل بین چندین دستگاه را میسر می‌کند این بخش کاربردی ممکن است به دلایل سخت افزاری و نرم افزاری آسیب دیده و کارایی خود را از دست بدهد.

برای رفع مشکلات لپ تاپ 2 راهکار کلی وجود داشته که در بخش‌های بعدی به آن اشاره می‌کنیم اما قبل آن بیایید کمی با دلایل ازکار افتادن بلوتوث لپ تاپ آَشنا شویم.

بررسی دلایل از کار افتادگی بلوتوث لپ تاپ

هنگام آسیب و از کار افتادگی بلوتوث نگاه خوشبینانه این است که تمام راه‌های نرم افزاری موجود را بررسی کنید برای مثال ممکن است درایور سخت افزار لپ تاپ در دسترس نبوده یا با نسخه ویندوز سازگاری نداشته باشد در این شرایط با اجرای ترفندهایی می‌توان مشکلات بلوتوث و سیستم عامل را به کلی برطرف کرد.

راهکارهای کاربردی برای رفع مشکلات بلوتوث

برای رفع از کار افتادگی بلوتوث لپ تاپ 2 راهکار کلی وجود داشته که عبارتند از:

فعال کردن حالت Running لپ تاپ

ممکن است دلیل کار نکردن بلوتوث عدم اجرای سرویس پشتیبانی بلوتوث در پس زمینه لپ تاپ باشد به همین منظور مراحل زیر گام به گام انجام شود:

ابتدا کلید ترکیبی Win + R را همزمان فشار داده و در پنجره باز شده عبارت services.msc را تایپ و دکمه Enter را فشار دهید.

سپس در منوی Services tool سرویس پشتیبانی بلوتوث (Bluetooth Support Service) را بررسی کرده و از روشن بودن آن مطمئن شوید. در صورت عدم اجرای این سرویس روی آن راست کلیک کرده و گزینه‌ی استارت را انتخاب کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آیا می توانید پردازنده لپ تاپ اچ پی را ارتقا دهید؟

نصب مجدد درایور بلوتوث

گاهی اوقات خرابی درایور بلوتوث باعث ازکار افتادگی این سرویس شده که بهترین راه برای رفع این مشکل بروز رسانی مداوم و به موقع آن است به همین منظور کاربر می‌تواند به راحتی درایور مورد نظر خود را از طریق بخش مدیریت دستگاه (Device Manager) بروز کرده یاحذف کند.

آموزش بروز رسانی درایور بلوتوث لپ تاپ

  • وارد بخش مدیریت دستگاه (Device Manager) شوید.
  • روی بخش بلوتوث دستگاه کلیک کرده سپس گزینه‌ی Properties را انتخاب کنید.
  • وارد منوی Driver شده و درایور بلوتوث خود را به نسخه قبل بازگردانده، حذف یا بروز کنید.

چگونه یک دستگاه را به بلوتوث لپ تاپ متصل کنیم؟

قبل هر چیز کلمه Bluetooth رادر منوی استارت لپ تاپ جستجو کرده تا صفحه تنظیمات بلوتوث (Bluetooth settings) ظاهر شود. سپس برای دستگاه مورد نظر به بخش add Bluetooth or Other Devices (اضافه کردن بلوتوث یا سایر دستگاه‌ها) وارد شوید.

نکته: بعضی دستگاه‌ها برای اتصال بلوتوث نیاز به وارد کردن کد داشته که برای دسترسی به آن می‌توان وارد وبسایت شرکت سازنده شده یا بروشور دستگاه را مطالعه کنید.

آموزش شناسایی بلوتوث در لپ تاپ

مطابق روش‌های قبل وارد صفحه تنظیمات بلوتوث شده و گزینه‌ی ON را فشار داده تا سیستم بلوتوث روشن شود. سپس برای شناسایی دستگاه مورد نظر روی گزینه‌ی add Bluetooth or other device کلیک کرده و منتظر بمانید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =