نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

 بروز رسانی بایوس لپ تاپ/ اطلاعات زیر به شما کمک می کند تا درباره به روز رسانی های BIOS اطلاعات بیشتری کسب کنید و آنها را به درستی در لپ تاپ اچ پی خود اعمال کنید.

آپدیت بایوس چیست؟

برخلاف لپ تاپ اچ پیهای قبلی (قبل از سال 1996)، لپ تاپ اچ پیهای جدید دارای یک بایوس فلش هستند که به کاربران اجازه می دهد تراشه بایوس را به روز کنند یا بایوس را روی مادربرد با استفاده از یک برنامه نرم افزاری فلش کنند. به روز رسانی بایوس قابلیت تصحیح مشکلات پیش آمده در سخت افزار رایانه شما را دارد که با درایورها یا به روز رسانی سیستم عامل قابل رفع نیستند. شما می‌توانید به‌روزرسانی بایوس را به‌عنوان به‌روزرسانی سخت‌افزار و نه نرم‌افزار خود در نظر بگیرید. در زیر تصویری از بایوس فلش روی مادربرد را مشاهده می کنید.

 بروز رسانی بایوس لپ تاپ

به روز رسانی بایوس چه چیزی را برطرف می کند؟

به روز رسانی BIOS می تواند هر یک از مشکلات زیر را برطرف کند. در زیر لیستی از تغییرات معمولی ایجاد شده در به روز رسانی بایوس آمده است. فایل readme را در وب سایت سازنده مشاهده کنید تا بدانید چه چیزی در حال به روز رسانی است. اگر به روز رسانی سخت افزاری را که با آن مشکل دارید برطرف نمی کند، ممکن است نخواهید بایوس را فلش کنید.

  • قابلیت افزودن سخت افزار جدید به لپ تاپ اچ پی را اضافه کنید.
  • گزینه ها یا اصلاحات اضافی در صفحه تنظیم BIOS.
  • رفع مشکلات ناسازگاری با سخت افزار.
  • ظرفیت و قابلیت های سخت افزاری را به روز کنید.
  • اطلاعات یا دستورالعمل ها از دست رفته است.
  • به روز رسانی به لوگوی راه اندازی
  • رایانه‌های قدیمی‌تری که به نسخه سال 2000 به‌روزرسانی نیاز دارند.

آیا به آپدیت بایوس نیاز داریم؟

برخلاف به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار، به‌روزرسانی‌های بایوس دشوارتر هستند و اگر به‌درستی انجام شوند، می‌توانند باعث شوند که رایانه یا سخت‌افزار شما دیگر کار نکند. بنابراین، به‌روزرسانی بایوس تنها در صورتی باید انجام شود که فایل readme یا وب‌سایت سازنده نشان دهد که به‌روزرسانی بایوس مشکل شما را برطرف کرده است.

این مطلب را از دست ندهید   اتصال لپ تاپ به پرینتر

من می خواهم لپ تاپ اچ پی خود را به روز نگه دارم، آیا باید بایوس را به روز کنم؟

توصیه می کنیم فقط در صورت بروز مشکل، بایوس را به روز کنید. اگر رایانه به خوبی کار می کند، به روز رسانی بایوس را توصیه نمی کنیم.

اخیراً حافظه، هارد یا سایر سخت افزارهای جدید نصب کرده ام، آیا باید بایوس را به روز کنم؟

اگر حافظه اضافی، یک هارد دیسک جدید یا سایر سخت افزارهای جدید را در رایانه خود نصب کرده اید، نیازی به آپدیت بایوس ندارید. اکثر سخت افزارها را می توان بدون نیاز به به روز رسانی بایوس در رایانه نصب کرد.

با این حال، اگر پس از نصب سخت افزار جدید، رایانه شما به درستی کار نمی کند، ابتدا مطمئن شوید که سخت افزار جدید با رایانه شما سازگار است. اگر سخت افزار جدید سازگار باشد، ممکن است برای اینکه سخت افزار جدید به درستی کار کند، به به روز رسانی بایوس نیاز باشد.

اقدامات احتیاطی و پیشنهادات به روز رسانی BIOS

به‌روزرسانی‌های بایوس می‌تواند یک اشتباه پرهزینه باشد اگر همه اطلاعات و مراحل مناسب قبل از ادامه توسط کاربر شناخته نشده باشد. به روز رسانی نادرست بایوس یا بایوس اشتباه ممکن است باعث شود سیستم شما بوت نشود. مراحل زیر مراحلی است که باید قبل از ارتقا بایوس لپ تاپ اچ پی خود انجام دهید.

  • به روز رسانی BIOS را فقط از سازنده رایانه یا سازنده مادربرد دریافت کنید. توجه: اکثر OEM ها (به عنوان مثال، Dell، HP و Toshiba) به روز رسانی بایوس را از سازنده مادربرد توصیه نمی کنند و فقط از به روز رسانی بایوس خود استفاده می کنند.
  • تا زمانی که BIOS به شما دستور نداده لپ تاپ اچ پی را خاموش یا راه اندازی مجدد نکنید.
  • بررسی کنید که بایوسی که به شما دستور استفاده از آن را داده‌اید یا بایوسی که دانلود می‌کنید مشکل شما را حل کند. به یاد داشته باشید که به روز رسانی بایوس فقط مشکلات سخت افزاری را برطرف می کند و مشکلات نرم افزاری را برطرف نمی کند، مگر اینکه آن نرم افزار مستقیماً با سخت افزار مرتبط باشد.
  • نسخه BIOS را تأیید کنید و مطمئن شوید که به روز رسانی بایوس که قصد استفاده از آن را دارید، نسخه بعدی است. به عنوان مثال، اگر بایوس شما 1.0a است و سازنده نسخه های 1.0b، 1.0c، 1.0d و غیره را ابتدا به نسخه 1.0b آپدیت می کند. اگر به 1.0d نیاز دارید، به 1.0b، 1.0c و سپس 1.0d بروزرسانی کنید، مگر اینکه سازنده مادربرد دستور دیگری بدهد.
  • برخی از به روز رسانی های بایوس فقط با نوع خاصی از پردازنده کار می کنند. بنابراین ایده خوبی است که بدانید رایانه شما چه نوع پردازنده ای دارد.
  • بررسی کنید که لپ تاپ اچ پی از نظر ویروس اسکن شده باشد. یک ویروس می تواند باعث قطع یا از کار افتادن به روز رسانی بایوس شود.
  • اگر بایوس لپ‌تاپ را به‌روزرسانی می‌کنید، مطمئن شوید که آداپتور برق متناوب وصل است.
  • به روز رسانی بایوس را فقط در یک محیط پایدار انجام دهید. اگر در بیرون طوفانی باشد، و در حین به‌روزرسانی در رایانه بدون پشتیبان باتری یا UPS (منبع برق بدون وقفه) برق قطع شود، ممکن است داده‌ها یا سیستم فایل خراب شود.
  • در نهایت، هنگام ارتقاء یک BIOS، تمام موارد سلب مسئولیت و سایر دستورالعمل‌های همراه با دانلود را بخوانید. اگر کاربر بدون کمک تکنسین یا نماینده شرکت، به‌روزرسانی را انجام دهد، بسیاری از تولیدکنندگان رایانه، ضمانت‌نامه‌ها را لغو می‌کنند. اگر BIOS باعث ایجاد هر گونه مشکلی در رایانه شود، ممکن است شما مسئول باشید.
این مطلب را از دست ندهید   اتصال دو لپ تاپ به یکدیگر

از کجا آپدیت بایوس بگیرم؟

Computer Hope به روز رسانی بایوس را در اختیار کاربران قرار نمی دهد. به روز رسانی BIOS باید مستقیماً از طریق سازنده رایانه یا سازنده مادربرد انجام شود. صفحه درایورهای مادربرد را برای لیستی از درایورهای سازنده مادربرد رایانه و صفحات به روز رسانی BIOS یا لیست تولید کنندگان رایانه ما برای لیست کامل تولید کنندگان رایانه ببینید.

چگونه یک به روز رسانی بایوس را بدون لپ تاپ اچ پی کار دانلود کنیم

اگر رایانه شما نمی تواند برای دانلود به روز رسانی بایوس به اینترنت متصل شود، از رایانه دیگری برای ایجاد دیسکت به روز رسانی بایوس، دیسک یا درایو USB قابل بوت استفاده کنید.

از کجا می توانم نسخه بایوس مادربرد خود را پیدا کنم؟

نسخه BIOS اغلب زمانی که لپ تاپ اچ پی برای اولین بار بوت می شود نمایش داده می شود. در صورت لزوم، می‌توانید کلید Pause را روی صفحه‌کلید فشار دهید تا فرآیند بوت متوقف شود و پیام‌ها هنگام بوت شدن رایانه مشاهده شود. اگر نتوانید نسخه BIOS را در طول بوت مشاهده کنید، این اطلاعات در تنظیمات CMOS است. برای اطلاعات کامل و سایر روش های تعیین نسخه BIOS به لینک زیر مراجعه کنید.

چگونه آپدیت بایوس خود را نصب کنم؟

به‌روزرسانی‌های بایوس که از اینترنت قابل دانلود هستند، یک دیسکت، دیسک، درایو فلش USB ایجاد می‌کنند یا به‌روزرسانی بایوس را در ویندوز نصب می‌کنند. نحوه نصب آنها به سازنده بستگی دارد.

دیسکت، دیسک یا USB قابل بوت

در مورد دیسکت، دیسک یا درایو فلش USB قابل بوت، فایلی که دانلود می‌کنید شما را به ایجاد دیسکت، دیسک یا استفاده از درایو فلش USB هدایت می‌کند. پس از ایجاد، راه‌اندازی مجدد رایانه با دیسک، دیسک یا USB وارد شده در رایانه، به‌روزرسانی بایوس را به‌طور خودکار شروع می‌کند. اگر رایانه از رسانه قابل بوت بوت نمی شود، ممکن است لازم باشد تنظیمات بوت خود را تنظیم کنید.

این مطلب را از دست ندهید   اهمیت فن در لپ تاپ

نحوه ورود بایوس در ویندوز 10 لپ تاپ اچ پی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + شش =