نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل یخ زدگی لپ تاپ اچ پی

یخ زدگی لپ تاپ اچ پی / یخ های کوتاه به عنوان لکنت های کوچک شناخته می شوند و می توانند فوق العاده آزاردهنده باشند. آنها عمدتاً در ویندوز رخ می دهند و می توانند دلایل مختلفی داشته باشند. مهم نیست لپ تاپ اچ پی شما چقدر سریع است، از SSD یا HDD استفاده می کنید، خنک کننده آب دارید یا از چه پردازنده ای استفاده می کنید، دلایل زیادی وجود دارد.

با این حال، راه‌هایی برای رفع آن وجود دارد و این آموزش به شما نکاتی را نشان می‌دهد که اگر لپ تاپ اچ پی شما هر چند ثانیه یکبار یخ می‌زند، باید امتحان کنید. لکنت میکرو می تواند ناشی از سخت افزار، نرم افزار، سیستم عامل، دما یا چیزی کاملا متفاوت باشد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید آیا لکنت زمانی رخ می دهد که شما در حال انجام یک کار خاص در لپ تاپ اچ پی هستید یا اینکه آیا واقعاً تصادفی است. اگر در حین انجام یک کار خاص باشد، این ایده به شما می دهد که از کجا شروع کنید. اگر تصادفی باشد، باید عمیق‌تر بگردیم.

از یخ زدن لپ تاپ hp خود جلوگیری کنید

ابتدا باید Windows Event Viewer را بررسی کنیم تا ببینیم آیا خطاهای سیستمی وجود دارد که می تواند باعث لکنت شود. این می تواند فوراً به ما بگوید که چه چیزی باعث مشکلات شما شده است.

  1. “رویداد” را در کادر جستجوی ویندوز تایپ کرده و Event Viewer را انتخاب کنید.
  2. Event Viewer را باز کنید، Windows Logs و سپس System را از منوی سمت چپ انتخاب کنید.
  3. به دنبال هشدارهای قرمز یا زرد دوره ای باشید و آنها را عیب یابی کنید.
این مطلب را از دست ندهید   راهکارهای رفع قفل شدن لپ تاپ اچ پی

هشدارهای زرد معمولاً خطاهایی نیستند که باعث لکنت زبان شوند، اما اگر قرمزی ندارید، سعی کنید به برخی از آنها توجه کنید. لیست کردن تمام خطاهای احتمالی در اینجا غیرممکن است، اما توضیحات خطا را در قسمت پایین بخوانید، کد خطا یا توضیحات را در گوگل جستجو کنید و از آنجا بروید.

هارد دیسک های خود را بررسی کنید

هارد دیسک ها یکی از دلایل رایج لکنت میکرو هستند، به خصوص اگر هنوز از HDD استفاده می کنید. ما می‌توانیم وضعیت آنها را با یک برنامه رایگان به نام CrystalDiskInfo بررسی کنیم. آن را دانلود کنید و اجازه دهید درایوهای شما را از نظر خطا بررسی کند. خطاهای بیش از حد می تواند هشداری در مورد شکست قریب الوقوع باشد یا نیاز به یک قالب کامل (نه سریع) را نشان دهد.

در صورت مشاهده خطا، از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و درایو را فرمت کنید. اگر درایو ویندوز شما است، در Windows Explorer روی آن کلیک راست کرده، Properties، Tools و Error Checking را انتخاب کنید. اجازه دهید ابزار درایو را برای وجود خطاها بررسی کند و آنها را برطرف کند. نگران SFC /Scannow نباشید زیرا در عرض یک دقیقه آن را امتحان خواهیم کرد.

یخ زدگی لپ تاپ اچ پی

به روز رسانی درایورها در رفع یخ زدگی لپ تاپ اچ پی

همه درایورهای خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید به روز هستند. درایورهای گرافیک، درایورهای صوتی، چاپگر، تجهیزات جانبی و به خصوص درایورهای مادربرد خود را بررسی کنید. از Device Manager استفاده کنید یا هر درایور را از وب سایت سازنده دانلود کنید. بسیار رایج است که درایورهای قدیمی یا فاسد باعث لکنت ویندوز شوند، بنابراین به روز رسانی همه آنها تمرین خوبی است.

این مطلب را از دست ندهید   بازیابی رمز ویندوز لپ تاپ

حتی اگر درایور جدیدتری برای صدا یا مادربرد شما وجود نداشته باشد، ارزش آن را دارد که یک نسخه جدید از سازنده دانلود کرده و دوباره آن را نصب کنید.

اکثر درایورهای گرافیکی می توانند درایورهای قدیمی را بازنویسی کنند. در غیر این صورت استفاده از DDU روش صحیحی برای حذف صحیح یک درایور قدیمی و آماده برای درایور جدید است. استفاده از این ابزار رایگان است و من همیشه هنگام عیب یابی درایورهای گرافیک یا نصب تمیز آنها از آن استفاده می کنم.

ویندوز را برای خطا بررسی کنید

همچنین می توانید از System File Checker استفاده کنید. این یک ابزار یکپارچه است که نصب ویندوز شما را برای خطاها اسکن می کند و به طور خودکار آنها را برطرف می کند. اگر قبلاً درایوهای خود را از نظر خطا بررسی کرده اید، می توانید از این ابزار برای بررسی ویندوز استفاده کنید.

  1. روی دکمه Start ویندوز راست کلیک کرده و Command Prompt (Admin) را انتخاب کنید.
  2. “sfc /scannow” را تایپ کرده و Enter را بزنید. صبر کنید تا بررسی کامل شود.
  3. «dism /online /cleanup-image /restorehealth» را تایپ کنید و Enter را بزنید.

در بررسی SFC، با پیشرفت اسکن، یک متر پیشرفت اجرا می شود. این ابزار به طور خودکار هر خطایی را که پیدا می کند برطرف می کند و به شما می گوید که بعد از آن چه اتفاقی افتاده است. بگذارید کار تمام شود و سپس دستور DISM را تایپ کنید. Deployment Image Services and Management ویندوز را بیشتر از نظر خطا بررسی می کند، از جمله Windows Store و Windows Update.

این مطلب را از دست ندهید   روش های بررسی صحیح اتصال کابل های CD-ROM

بررسی رم در رفع یخ زدگی لپ تاپ اچ پی

RAM سیستم شما یک جزء حیاتی در لپ تاپ اچ پی شما است زیرا همه چیزهایی را که فرآیند شما می بیند کنترل می کند. هر گونه مشکل در زمان بندی یا دسترسی به حافظه شما می تواند باعث لکنت میکرو شود. من از MemTest86+ برای بررسی رم استفاده می کنم. در یافتن عیوب بسیار بهتر از ابزار تشخیصی حافظه ویندوز است. برای این کار به یک درایو USB خالی نیاز دارید.

  1. MemTest86+ را دانلود کنید و آن را در درایو USB خود کپی کنید.
  2. لپ تاپ hp خود را با درایو USB نصب شده راه اندازی مجدد کنید.
  3. لپ تاپ اچ پی خود را برای بوت کردن از USB تنظیم کنید، یا با انتخاب آن در هنگام بوت یا فشار دادن F8 به محض روشن شدن چراغ های صفحه کلید و انتخاب آن از آنجا.
  4. ابزار را برای اسکن با استفاده از میانبرهای صفحه کلید تنظیم کنید.

MemTest86+ کمی طول می کشد و من تمایل دارم آن را یک شبه اجرا کنم. آن را طوری تنظیم کنید که 6-8 پاس انجام دهد و ابزار را به آن بسپارید. اگر خطاهای بیش از حد می بینید، می دانید که با تغییر حافظه یا تعویض اسلات های رم روی مادربرد خود، عیب یابی کنید.

بالا نیامدن لپ تاپ hp

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 6 =