نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کوتاه بودن اتصال لپ تاپ / هنگامی که دکمه پاور لپ تاپ اچ پی خود را فشار می دهید و لپ تاپ اچ پی روشن نمی شود، ممکن است بسیار ناراحت کننده باشد. اتصال کوتاه به دلیل مسائل مختلفی از جمله ریختن مایعات، قهوه ای شدن یا کمبود غیرمنتظره برق در خانه یا محل کار یا خرابی ساده کابل ایجاد می شود. این بدان معنا نیست که فقط باید لپ تاپ اچ پی را بیرون بیاورید، زیرا ممکن است هنوز قابل نجات باشد. باید مشکل برق را عیب یابی کنید تا مطمئن شوید که لپ تاپ اچ پی واقعاً کوتاه شده است و غیرقابل ترمیم است یا ظاهر مرده آن ناشی از چیز دیگری نیست.

مرحله 1: وصل منبع تغذیه به دیوار

منبع تغذیه را با وصل کردن آن به دیوار یا یک پریز نواری تست کنید تا ببینید LED روی منبع تغذیه روشن می شود یا خیر. مطمئن شوید که آداپتور برق به لپ تاپ اچ پی وصل نیست، فقط به دیوار یا پریز نوار متصل است. همه آداپتورهای فعلی لپ تاپ اچ پی دارای این چراغ LED هستند که به کاربران امکان می دهد مشکلات مربوط به کابل های منبع تغذیه را شناسایی کنند. اگر چراغ LED روشن نشد، آن را در پریز دیگری تست کنید. اگر باز هم نوری مشاهده نکردید، محافظ برق در کابل سوخته است و کابل نیاز به تعویض دارد.

مرحله 2

ولتاژهای خروجی را بررسی کنید پین مثبت را در قسمت داخلی کانکتور کابل برق که به لپ تاپ اچ پی وارد می شود قرار دهید. پین منفی را در قسمت بیرونی کانکتور کابل قرار دهید. به صفحه نمایش دیجیتال نگاه کنید تا خواندن را ببینید. با خواندن سطوح خروجی توصیه شده روی برچسب زیر لپ تاپ اچ پی، صحت خروجی را بررسی کنید. اگر ولتاژ خروجی واریانس زیادی دارد، کابل برق را تعویض کنید.

این مطلب را از دست ندهید   کرش ویندوز لپ تاپ

مرحله 3

از مولتی متر یا اهم متر برای تست اتصال کوتاه در لپ تاپ اچ پی واقعی استفاده کنید. پین مثبت را در قسمت داخلی کانکتور برق لپ تاپ اچ پی قرار دهید. پین منفی را روی قسمت فلزی خارجی کانکتور قرار دهید. نمایشگر دیجیتال مولتی متر را برای اهم بخوانید. اگر قرائت کمتر از 3 اهم باشد، نشان دهنده اتصال کوتاه است. وسایلی مانند CD/DVD ROM، باتری، فلاپی یا هر وسیله متصل دیگر را بردارید تا ببینید آیا علت اتصال کوتاه است یا خیر. کامپیوتر را بدون این دستگاه ها روشن کنید تا ببینید روشن می شود یا خیر.

 کوتاه بودن اتصال لپ تاپ
کوتاه بودن اتصال لپ تاپ

آسیب مایع

مرحله 1

کابل برق و هر کابل یا دستگاه خارجی دیگر را از لپ تاپ اچ پی جدا کنید.

مرحله 2

لپ تاپ اچ پی را باز کنید و یک پیچ گوشتی تخت دقیق را در گوشه صفحه پلاستیکی که دکمه پاور بالای صفحه کلید را می پوشاند قرار دهید. این صفحه را با احتیاط از کامپیوتر بلند کنید.

مرحله 3: جدا کردن کابل دیتا از  مادربرد

پیچ های نگهدارنده کیبورد را باز کرده و کابل دیتا را از مادربرد جدا کنید.

مرحله 4

به دنبال باقی مانده مایع روی مادربرد باشید. . اگر مایع چیزی غیر از آب باشد، باقیمانده مایع خشک شده ممکن است باعث اتصال کوتاه شود. حذف این باقیمانده خشک می تواند کامپیوتر را دوباره کار کند.

مرحله 5

باقیمانده را با یک پارچه نرم آغشته به الکل ایزوپروپریل 99 درصد روی آن بمالید. صفحه کلید را تعویض کنید و لپ تاپ اچ پی را به پریز برق وصل کنید. روشنش کن ببین کار میکنه.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه بازگرداندن ویندوز به نسخه قبلی

نحوه حذف بدافزار در لپ تاپ hp ویندوزی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =