نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا لپ تاپ داغ می‌شود؟

لپ تاپ‌ها امروزه به دلیل کاربردهای فراوان و سبکی و حمل آسان طرفداران بسیاری در سراسر دنیا پیدا کرده و معمولاً گران‌تر از کامپیوترهای شخصی هستند.

اما متاسفانه این جعبه‌ی جادویی به دلایل مختلف از جمله داغی بیش از حد بعد از مدتی دچار افت عملکرد می‌شوند لذا در این مقاله علل داغی بیش از حد لپ تاپ و راهکارهای رفع این مشکل بررسی خواهد شد.

آشنایی با نشانه‌های داغی لپ تاپ

شرکت‌های سازنده لپ تاپ اخیراً محصولات خود را در ابعاد باریک‌تر تولید کرده که دفع گرما را دشوار می‌کند از این رو لپ تاپ‌های امروزی گرمای بیشتری تولید کرده که به معنای خرابی آن‌ها نیست.

لازم به ذکر است در صورت مشاهده هر کدام از علائم زیر لپ تاپ شما گرمای غیر طبیعی داشته و باید هر چه سریع‌تر نسبت به رفع آن اقدام کرد.

  • داغی بیش از حد بدنه لپ تاپ؛
  • قفل شدن صفحه نمایش؛
  • کندی در اجرای برنامه‌ها؛
  • تولید صداهای غیر طبیعی؛
  • سیستم تهویه لپ تاپ عملکرد درستی ندارد؛

چگونه از گرمای لپ تاپ مطمئن شویم؟

سؤال اصلی کاربران این است که تشخیص دقیق گرمای لپ تاپ چگونه صورت می‌گیرد؟ در پاسخ بهتر است خواندن دمای لپ تاپ را آموزش داده تا در مواقع اضطراری کاربر مشکل را شناسایی و رفع نماید.

برای بررسی دمای لپ تاپ راه‌های زیادی وجود داشته اما ساده‌ترین آن‌ها استفاده از نرم افزارهایی مانند Core Temp،HWiNFO و HWMONITOR است که دمای اجزای درونی لپ تاپ مانند کارت گرافیکی، پردازنده، هارد دیسک و… را به طور مجزا نمایش می‌دهد.

این مطلب را از دست ندهید   رفع مشکل روشن نشدن لپ تاپ اچ پی

دمای طبیعی لپ تاپ چقدر است؟

معمولاً نمی‌توان مقدار مشخصی برای دمای لپ تاپ در نظر گرفت اما به طور کلی هرگاه دمای پردازنده اصلی (CPU) بین 80-100 درجه سانتیگراد باشد، به احتمال زیاد پردازنده قادر به دفع گرما نمی‌باشد که ریشه اصلی آن فشار بیش از حد به اجزای درونی لپ تاپ است.

دلایل داغی بیش از حد لپ تاپ چیست؟

معمولاً هنگام اجرای برنامه‌های سنگین مانند گیمینگ اجزایی مانند کارت گرافیکی یا cpu لپ تاپ به شدت درگیر شده و داغ می‌شوند به طور کلی علت داغی بیش از حد لپ تاپ مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری آن است که در این بخش به آن‌ها پرداخته می‌شود.

مشکلات سخت افزاری لپ تاپ

برخی از مشکلات سخت افزاری که سبب داغی بیش از حد اجزای لپ تاپ می‌شوند عبارتند از:

  • خرابی سیستم تهویه (فن) لپ تاپ؛
  • افت عملکرد اجزای درونی مانند پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی؛
  • نفوذ گرد و غبار به داخل لپ تاپ؛
  • فرسودگی باتری؛
  • مشکلات نرم افزاری
  • عدم بروز رسانی به موقع سیستم عامل،
  • قدیمی بودن درایورهای لپ تاپ؛
  • اجرای برنامه و بازی‌های سنگین؛
  • ویروس شدن سیستم؛

راهکارهای رفع مشکل داغی لپ تاپ

بعد از بررسی علائم و دلایل داغی بیش از حد لپ تاپ در این بخش راهکارهایی برای رفع این مشکل بیان می‌شود. مهم‌ترین راهکارها عبارتند از:

تمیز کردن قطعات درونی

اجزای لپ تاپ هم مانند سایر تجهیزات الکترونیکی بعد از مدتی نیاز به نظافت داشته، در غیر این صورت دچار افت عملکرد می‌شوند برای این کار باید قاب پشت لپ تاپ را باز کرده و قطعات را تک تک با یک پارچه تمیز نظافت کنید اما قبل آن:

این مطلب را از دست ندهید   خرید لپ تاپ دست دوم

حتماً لپ تاپ را خاموش کنید؛

باتری آن را درآورده و هرگز شارژر را متصل نکنید.

استفاده از میز مناسب

شاید در نگاه اول بی ربط به نظر برسد اما محل ورود و خروج هوا در لپ تاپ‌ها سمت چپ آن‌هاست بنابراین قرار گیری لپ تاپ روی سطوحی مانند پارچه، پتو یا سطوح بسته احتمال داغی بیش از حد دستگاه را افزایش می‌دهد زیرا سیستم تهویه قادر به دفع گرمای اجزای درونی نیست.

بروز رسانی سیستم عامل

یکی از راهکارهای رفع داغی لپ تاپ بروز رسانی به موقع سیستم عامل آن است که از بروز مشکلات بعدی مانند قفل شدن سیستم یا سیاهی صفحه نمایش هم جلوگیری می‌کند.

استفاده از آنتی ویروس مناسب

هنگام نصب آنتی ویروس لپ تاپ حتماً از سازگاری آن مطمئن شده و از نصب برنامه‌های پر حجم خودداری کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 16 =