نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

حافظه مناسب ارتقای لپ تاپ / نکات و اطلاعات زیر به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که چه نوع حافظه ای را به عنوان ارتقاء برای لپ تاپ اچ پی خود خریداری کنید.

تعیین نوع حافظه مورد نیاز

اگر قصد ارتقای حافظه را دارید، اولین قدم این است که مشخص کنید کدام حافظه در حال حاضر نصب شده است و مادربرد شما از چه نوع حافظه هایی پشتیبانی می کند.

از ابزار یا سرویس شخص ثالث استفاده کنید

یکی از گزینه‌ها استفاده از ابزار نرم‌افزار شخص ثالث یا سرویس آنلاین است که جزئیات مربوط به اجزای لپ تاپ اچ پی شما را ارائه می‌دهد. این ابزارهای کمکی می توانند لپ تاپ اچ پی شما را اسکن کنند و گزارش دقیقی از تمام سخت افزارهای نصب شده از جمله حافظه ارائه دهند. به عنوان مثال، Crucial System Scanner یک ابزار رایگان است که لپ تاپ اچ پی شما را اسکن می کند و جزئیات مربوط به حافظه نصب شده شما را در اسلات حافظه موجود در اختیار شما قرار می دهد..

تعیین حافظه از طریق مستندات

تا کنون، بهترین روش برای تعیین حافظه (RAM) برای استفاده با لپ تاپ اچ پی شما، از طریق مستندات سازنده لپ تاپ اچ پی یا مادربرد است. اگر مستندات محصول خود را ندارید، می توانید آن را به صورت آنلاین از طریق تولید کنندگان لپ تاپ اچ پی یا وب سایت سازنده مادربرد نیز پیدا کنید. به عنوان مثال، اسناد مادربرد شما ممکن است چیزی شبیه به مثال زیر فهرست کند.

Supports DDR4 2666/2400/2133 SDRAM.

این مطلب را از دست ندهید   نصب آنتی ویروس در لپ تاپ

Supports up to 4 non-ECC unbuffered DIMM.

Up to 8 GB per DIMM, with a maximum total memory size up to 32 GB.

در مثال بالا، می توانید ببینید که مادربرد از DDR4 SDRAM DIMM با سرعت های 2666، 2400 و 2133 مگاهرتز پشتیبانی می کند.

حافظه مناسب ارتقای لپ تاپ

حافظه را بصری بررسی کنید

شما همچنین می توانید کامپیوتر را باز کنید. با انجام اقدامات احتیاطی برای عدم ایجاد ESD (تخلیه الکترواستاتیک)، یکی از مموری استیک ها را بردارید و حافظه را از نظر هرگونه برچسب شناسایی یا برچسب چاپ شده به صورت فیزیکی بررسی کنید.

در حافظه به دنبال چه چیزی باشیم

در زیر لیست کوتاهی از مواردی است که باید هنگام تلاش برای تعیین حافظه مورد نیاز لپ تاپ اچ پی خود به دنبال یا تعیین آن باشید.

نوع حافظه

کامپیوتر از چه نوع حافظه ای استفاده می کند؟ چند نمونه از انواع مختلف حافظه عبارتند از: DDR-SDRAM، DDR2-SDRAM، DDR3-SDRAM، DDR4-SDRAM، DIMM، DRAM، EDO، FPM، SDRAM، LIMM، RDRAM (RAMBUS)، RIMM، SIMM و SODIMM. لپ تاپ اچ پی های امروزی معمولاً از نوعی حافظه DIMM/SDRAM استفاده می کنند.

سرعت حافظه

دو اندازه گیری اولیه برای سرعت حافظه وجود دارد.

  • “سرعت” حافظه به طور کلی به این اشاره دارد که حافظه در هر ثانیه چند بار می تواند داده های خود را بخواند یا تغییر دهد. این سرعت در مگاهرتز اندازه گیری می شود و به شدت بر عملکرد کلی CPU شما تأثیر می گذارد.
  • تأخیر زمان (بسیار کوتاه) است که حافظه برای پاسخ به درخواست های اطلاعات، دسترسی به داده های ذخیره شده در حافظه و ارسال آن داده ها به CPU طول می کشد. تأخیر در نانوثانیه (ns) اندازه گیری می شود.
این مطلب را از دست ندهید   بدسکتور در لپ تاپ

اگرچه تأخیر یک معیار مهم است، تفاوت‌ها در تأخیر در ماژول‌های RAM سازگار نسبتاً جزئی است. هنگام تصمیم گیری در مورد حافظه ای که در لپ تاپ اچ پی خود استفاده کنید، سرعت اندازه گیری شده بر حسب مگاهرتز به طور کلی عدد مهمتری است که باید در نظر بگیرید.

بررسی خطا

حافظه ECC (کد تصحیح خطا) در سرورها و لپ تاپ اچ پی های ایستگاه کاری حرفه ای استفاده می شود. مقداری از سرعت خود را فدای حفاظت از خطا می کند. هر زمان که داده ها در RAM تغییر می کنند، به سرعت بررسی می کند تا مطمئن شود که هیچ خطایی وجود ندارد.

خطاها ممکن است به طور طبیعی در RAM به دلیل تداخل الکترومغناطیسی یا خطاهای سخت افزاری رخ دهند. در نتیجه، بیت‌ها می‌توانند در RAM “تغییر” شوند. برخی از بیت هایی که باید روی 1 تنظیم شوند روی 0 یا بالعکس تنظیم می شوند. این خطاها معمولاً برای برنامه های معمولی مانند بازی های ویدیویی یا مرور وب کشنده نیستند. به عنوان مثال، یک پیکسل منفرد در پس‌زمینه یک بازی ویدیویی مقدار اشتباهی است، ممکن است متوجه نشوید یا به آن اهمیت ندهید. با این حال، برای برنامه های حرفه ای که نیاز به دقت بالایی دارند، مانند تراکنش های مالی یا محاسبات علمی، ECC یک ویژگی ضروری است. ECC به طور کامل از خطاها جلوگیری نمی کند، اما احتمال آنها را تقریباً به صفر می رساند.

همه مادربردها از ECC پشتیبانی نمی کنند و آنهایی که از ECC پشتیبانی می کنند معمولا گرانتر هستند. ماژول های رم ECC نیز گران تر از رم های غیر ECC با سرعت معادل هستند. اگر مطمئن نیستید که به ECC نیاز دارید، احتمالاً نیاز ندارید. ساختن یک کامپیوتر بدون پشتیبانی ECC معمولاً به این معنی است که از نظر عملکرد لپ تاپ اچ پی شما هزینه بیشتری را به دست آورید.

این مطلب را از دست ندهید   واحد پردازش گرافیکی (GPU) در لپ تاپ اچ پی چیست؟

قبل از خرید حافظه

مطمئن شوید که لپ تاپ اچ پی دارای اسلات های حافظه موجود برای حافظه ای است که نصب می کنید. به عنوان مثال، اگر در حال نصب 8 گیگابایت حافظه اضافی در لپ تاپ اچ پی هستید و قصد دارید از دو حافظه 4 گیگابایتی استفاده کنید، مطمئن شوید که دو اسلات در دسترس دارید. اگر اسلات های موجود ندارید، می توانید حافظه از قبل موجود را حذف کرده و حافظه جدید نصب کنید. با این حال، هر حافظه حذف شده از کل شما کم می شود. در زیر نمونه ای از یک سناریو ممکن است.

یک لپ تاپ اچ پی دارای 4 گیگابایت حافظه، از چهار حافظه رم 1 گیگابایتی مختلف است و هیچ اسلات در دسترس دیگری ندارد. اگر می‌خواهید مجموعاً به 8 گیگابایت ارتقا دهید، چهار استیک 1 گیگابایتی باید با چهار چوب 2 گیگابایتی جایگزین شوند. از طرف دیگر، دو عدد از چوب های 1 گیگابایتی را می توان با دو چوب 4 گیگابایتی جایگزین کرد.

نحوه نصب کارت صدای لپ تاپ اچ پی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − شش =