نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با تکنولوژی Amoled در نمایشگر لپ تاپ

تکنولوژی Amoled نخستین بار توسط شرکت سامسونگ معرفی و به بازار عرضه شد. در این فناوری نور پس زمینه وجود نداشته همچنین هر پیکسل به طور جداگانه قادر به تولید نور می‌باشد. رنگ‌های تولیدی در نمایشگرهای آمولد (Amoled) معمولاً درخشان‌تر و حاصل روشنایی دیودهای سبز، آبی و قرمز هستند.

نقاط قوت نمایشگرهای Amoled

پیکسل‌های آمولد توانایی انتقال تصاویر باسرعتی معادل 3 برابر فیلم‌های معمولی داشته لذا برای نمایش ویدئوهای 3 بعدی و پرتحرک ایده آل هستند.

اصولاً تکنولوژی Amoled در نمایشگرها کاربردهای فراوانی از جمله تماشای فیلم، عکس، اجرای بازی و… دارد همچنین تصاویر را با کیفیت مناسبی نمایش می‌دهد.

سایر محاسن این نمایشگرها عبارتند از:

  • نرخ نوسازی بالا؛
  • مصرف انرژی پایین؛
  • قابلیت استفاده از تکنولوژی 4G؛

اما متاسفانه استفاده از آمولد عمر باتری لپ تاپ را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

انواع نمایشگر AMOLED از نظر کیفیت تصویر

نمایشگرهای آمولد از نظر نوع و کیفیت تصاویر به 3 دسته تقسیم شده که عبارتند از:

  • AMOLED
  • Super AMOLED
  • Super AMOLED Plus
  • ساختار صفحه نمایش AMOLED لپ تاپ

معمولاً در ساختار این نمایشگرها از شیشه استفاده شده و نحوه کار آن شباهت زیادی به نمایشگرهای OLED دارد. در نمایشگرهای آمولد دسته‌ای از لایه‌های آند، ارگانیک و کاتد روی یک ماده‌ی دیگر قرار گرفته از طرفی در این تکنولوژی پیکسل‌ها به صورت نقطه نقطه روی یک مدار واحد قرار می‌گیرند.

نقاط قوت نمایشگر آمولد عبارت است از:

  • وزن کم؛
  • مصرف انرژی پایین؛
  • ظرافت در طراحی،
  • نرخ نوسازی بالا؛
  • روشنایی بالای تصاویر؛

معایب

قیمت نسبتاً بالایی داشته از طرفی در مقابل نور خورشید عملکرد پایینی دارد.

این مطلب را از دست ندهید   کیفیت صفحه نمایش لپ تاپ

ضرورت استفاده از تکنولوژی Super AMOLED

فناوری فوق تنها مختص شرکت سامسونگ و روی محصولات آن نصب می‌شود. نمایشگرهای Amoled و Super Amoled از نظر کیفیت روشنایی و رنگ تفاوت چندان نداشته اما نمایشگرهای Super Amoled از یک لایه لمسی جداگانه استفاده می‌کند. این نمایشگرها معمولاً هوشمندانه‌تر از Amoled عمل می‌کنند.

Super AMOLED Plus

نسخه ارتقا یافته Super AMOLED و دارای 50 درصد ساب پیکسل بیشتر هستند. تصاویر در این نمایشگرها نسبت به 2 مدل قبلی روشن‌تر نمایش یافته و کیفیت تصاویر تا حدود 80 درصد بهبود می‌یابد.

کدام صفحه نمایش آسیب کمتری به چشم می زند؟

معمولاً مؤلفه‌هایی در کیفیت و نوع نمایشگر تأثیر داشته که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

قدرت تازه سازی نمایشگر

میزان بازخوانی یا قدرت تازه سازی یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید مانیتورهای لپ تاپ است امروزه نمایشگرهای 120 تا 140 هرتزی از محبوبیت خاصی میان کاربران برخوردار است.

مقدار رزولوشن

کاربر باید میزان تراکم پیکسلی یا رزولوشن را بسته به اندازه و سایز صفحه مشخص کند. وضوح بالای صفحه نمایش باعث تمرکز بیشتر و آسیب کمتر به چشم می‌شود.

معمولاً هنگام نصب لپ تاپ باید به رزولوشن، تنظیمات روشنایی، زاویه دید، ارتفاع، مات یا براق بودن صفحه نمایش توجه شود در غیر این صورت در دراز مدت آسیب‌های جدی به چشم‌ها وارد می‌شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =