نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش ورود به تنظیمات بایوس در لپ تاپ hp شخصی

لپ تاپ hp شخصی / در عصری که فناوری ما هر ماه هوشمندتر و هوشمندتر می شود، ما اغلب از ماشین آلات یکپارچه ای که لپ تاپ hp هایمان را بسیار شهودی می کند غافل می شویم. هر بار که دکمه پاور لپ تاپ hp شخصی خود را فشار می دهید، بایوس اولین عملیات بارگیری سیستم عامل شما و تمام تنظیمات شخصی است که لپ تاپ hp شما را متعلق به شما می کند. چه بخواهید بایوس خود را به روز کنید یا آن را از اشکالات سیستماتیک پاک کنید، دانستن نحوه ورود بایوس برای کاربران لپ تاپ hp شخصی ضروری است.

برای دسترسی به BIOS در لپ تاپ hp شخصی ویندوزی، باید کلید BIOS خود را که توسط سازنده تنظیم شده است فشار دهید که می تواند F10، F2، F12، F1 یا DEL باشد. اگر لپ تاپ hp شما خیلی سریع راه اندازی خودآزمایی را انجام می دهد، می توانید از طریق تنظیمات بازیابی منوی استارت پیشرفته ویندوز 10 نیز وارد BIOS شوید. یکی از چیزهایی که کاربران لپ تاپ hp شخصی بیشتر در مورد ویندوز دوست دارند این است که چند گزینه را می توانید مستقیماً در سیستم انتخابی خود پیکربندی کنید.

لپ تاپ hp شخصی

حتی قبل از اینکه لپ تاپ hp شما راه اندازی کامل را به پایان برساند، می توانید وارد نرم افزار BIOS خود شوید تا ترتیب راه اندازی را تغییر دهید، اجزای سخت افزاری را فعال کنید یا زمان و تاریخ سیستم را تغییر دهید. بسته به سن لپ تاپ hp شما، ورود به BIOS ممکن است به چند ضربه کلید بیشتر در لپ تاپ hp های شخصی قدیمی نسبت به لپ تاپ hp های جدیدتر نیاز داشته باشد. قبل از فشار دادن کلیدها یا تغییر تنظیمات، همه چیزهایی را که باید در مورد بایوس لپ تاپ hp شخصی خود و نحوه وارد کردن بایوس در لپ تاپ یا لپ تاپ hp رومیزی خود بدانید، به شما آموزش می دهیم.

این مطلب را از دست ندهید   حذف فایل های ناخواسته از لپ تاپ اچ پی

BIOS چیست؟

به عنوان مهم‌ترین برنامه راه‌اندازی لپ تاپ hp شخصی شما، بایوس یا سیستم ورودی/خروجی پایه، نرم‌افزار پردازشگر اصلی داخلی است که مسئول راه‌اندازی سیستم شماست.

BIOS که معمولاً به عنوان یک تراشه مادربرد در لپ تاپ hp شما تعبیه شده است، به عنوان یک کاتالیزور برای عملکرد لپ تاپ hp شخصی عمل می کند.

بایوس که بر روی یک تراشه حافظه قابل پاک کردن، قابل برنامه ریزی و فقط خواندنی (EPROM) برنامه ریزی شده است، روی این تراشه حافظه ذخیره می شود که هنگام خاموش شدن منبع تغذیه، داده ها را حفظ می کند. وقتی لپ تاپ اچ پی دوباره روشن می شود، بایوس همان داده های ذخیره شده را بازیابی می کند.

سیستم BIOS همچنین مسئول مدیریت جریان داده بین سیستم عامل لپ تاپ hp شما و هر دستگاه متصل شده از جمله هارد دیسک، صفحه کلید، آداپتور ویدئو، چاپگر یا ماوس است.

هر بار که لپ تاپ hp شخصی خود را روشن می کنید، BIOS از طریق فرآیندی به نام Power-On Self Test یا POST اجرا می شود که تعیین می کند دستگاه های متصل شما به درستی کار می کنند و در جای مناسب خود قرار دارند یا خیر.

پس از تخصیص همه پیوست‌ها و تأیید آن، راه‌اندازی لپ تاپ hp‌تان طبق معمول ادامه می‌یابد و شما را در عرض چند ثانیه به صفحه بارگذاری می‌برد.

اگر BIOS مشکلی را تشخیص دهد، صفحه خطا ظاهر می شود یا یک سری کدهای بوق به صدا در می آیند که به طور موثر به شما نشان می دهد که مشکلی پیش آمده است.

این مطلب را از دست ندهید   فلت صفحه نمایش لپ تاپ

پیشرفت های جدید در فناوری BIOS

نرم‌افزار BIOS از دهه 1980 در لپ تاپ hp‌ها وجود داشته است و جهش‌ها و گام‌های زیادی را در مورد کارایی و بهبود انجام داده است. با این حال، با سرعت سریع تکامل فناوری، BIOS منسوخ شده است و تعدادی از موانع را برای فناوری امروز ایجاد می کند.

ثابت شده است که لپ تاپ hp های شخصی جدیدتر که می توانند چندین ترابایت فضای ذخیره سازی را مدیریت کنند برای نرم افزار ضعیف تر بایوس بسیار پیچیده هستند. محدود به حالت‌های پردازنده 16 بیتی و درایوهای بوت 2.1 ترابایتی یا کمتر، لپ تاپ hp‌های جدیدتر معمولاً به درایوهای 3 ترابایتی یا بیشتر مجهز هستند.

بنابراین، UEFI به دلیل نیاز به بوت شدن با قدرت بالاتر متولد شد. استاندارد جدید بایوس محدودیت‌هایی را که سیستم بایوس قدیمی نمی‌توانست انجام دهد را در بر می‌گیرد. UEFI یا انجمن رابط میان‌افزار توسعه‌یافته یکپارچه، می‌تواند در حالت‌های 32 بیتی یا 64 بیتی اجرا شود و از نظر تئوری درایوهای تا 9.4 زتابایت را مدیریت کند.

UEFI نه تنها یک جایگزین بایوس است، بلکه به عنوان یک سیستم عامل کوچک که روی سیستم عامل یکپارچه لپ تاپ hp شخصی شما اجرا می شود نیز عمل می کند.

در اصل، چه لپ تاپ hp شما با بایوس روشن شود یا UEFI، این نرم افزار است که برای بارگذاری سریع و عملکرد پردازش مناسب روی آن حساب می کنید. دسترسی به بایوس لپ تاپ hp شخصی به شما امکان می دهد تا تعمیر و نگهداری منظم را برای نگهداری سالم لپ تاپ hp انجام دهید.

این مطلب را از دست ندهید   علل هنگ لپ تاپ

تنظیمات بایوس لپ تاپ اچ پی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 9 =