نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

با تنظیمات بایوس لپ تاپ اچ پی آشنا شوید

بایوس یک Firmware است که وظیفه اصلی آن مدیریت، تشخیص و تست انواع ورودی‌ها و خروجی‌ها می‌باشد. درواقع بایوس داخل یک تراشه یا چیپ بر روی مادربرد در کامپیوتر قرار گرفته است. اگر با فریمور آشنایی ندارید لازم است بدانید که به برنامه‌های سطح پایین که در چیپ‌های الکتریکی ذخیره می‌شوند و کنترل دستگاه موردنظر را برعهده می‌گیرند، فریمور می‌گویند، مانند بایوس.

وارد شدن به تنظیمات بایوس، امکانات ویژه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که استفاده از آن امکانات می‌تواند، موجب بهبود عملکرد سیستم شود. در ادامه شما را با نحوه وارد شدن به تنظیمات بایوس لپ تاپ اچ پی و استفاده کردن از آن‌ها برای اعمال ویژگی‌های مختلف بر روی سیستم آشنا خواهیم کرد. پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

کاربرد بایوس در لپ تاپ چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، بایوس وظیفه دارد تا انواع ورودی و خروجی‌های سیستم را تست، مدیریت و تشخیص دهد. با این وجود زمانی که کامپیوتر را روشن می‌کنید، بایوس وارد عمل می‌شود و پس از تست کردن نوبت به آن می‌رسد که سیستم عامل را راه‌اندازی کند. درواقع بایوس این کار را با تشخیص دادن رکورد راه‌انداز اصلی روی حافظه‌ای که بر روی آن تنظیم شده است، انجام می‌دهد.

جالب است بدانید که بهBIOS  ، ROM BIOS  نیز گفته می‌شود چراکه فقط خواندنی است. توجه داشته باشید که حافظه فقط خواندنی تنها در شرایطی مانند آپدیت کردن و … قابل تغییر خواهد بود. بنابراین اگر تصمیم دارید تنظیمات بایوس لپ تاپ اچ پی را تغییر دهید، باید آن را آپدیت کنید؛ از این‌رو جهت آشنایی با بروزرسانی بایوس لپ تاپ اچ پی به شما پیشنهاد می‌کنیم مطلب “آموزش آپدیت کردن بایوس لپ تاپ اچ پی” را مطالعه کنید.

این مطلب را از دست ندهید   راه های سخت افزاری رفع هنگی لپ تاپ

آموزش وارد شدن به تنظیمات بایوس لپ تاپ اچ پی

همانطور که می‌دانید یکسری از مدل‌های لپ تاپ اچ پی قدیمی هستند و یکسری از مدل‌های این دستگاه نیز جدید هستند؛ از این‌رو نحوه وارد شدن به تنظیمات بایوس لپ تاپ اچ پی در مدل‌های قدیمی و جدید این دستگاه متفاوت است. بنابراین اگر کاربر لپ تاپ قدیمی HP هستید باید کلید F1 را برای بوت بایوس بزنید اما اگر از لپ تاپ‌های جدید HP استفاده می‌کنید باید کلید F10 را بعد از ظاهر شدن لوگوی اچ پی روی صفحه بزنید. همچنین می‌توانید برای وارد شدن به Boot Menu کلید Esc در کیبورد را فشار دهید تا سیستم را از فلش یا CD بوت کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =