نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

معرفی بهترین سیستم عامل‌های لپ تاپ

سیستم عامل مهم‌ترین نرم افزار لپ تاپ و عامل اجرای دستورات کاربر است به عبارت ساده‌تر سیستم عامل تمام فرایندهای نرم افزاری و سخت افزاری لپ تاپ را مدیریت کرده و بدون آن عملاً لپ تاپ از کار می افتد.

آشنایی با کاربرد سیستم عامل در لپ تاپ

اصلی‌ترین برنامه که با روشن کردن لپ تاپ به کارافتاده و تا لحظه خاموشی آن به فعالیت می‌پردازد همچنین اجرای برنامه‌های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری بدون این سیستم کاملاً بی فایده است.

وظایف اصلی سیستم عامل چیست؟

سیستم عامل ویندوز امکان کنترل و مدیریت فایل و پوشه‌ها را برای کاربران فراهم کرده همچنین از هدر رفتن انرژی و منابع مصرفی لپ تاپ جلوگیری می‌کند. این نرم افزار کاربردی میزان دقیق استفاده از برنامه‌های مختلف کاربردی را فراهم کرده و از تداخل یا به هم ریختگی این نرم افزارها جلوگیری می‌کند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد سیستم عامل لپ تاپ اشتراک گذاری و همگام سازی بخش‌های مختلف نرم افزاری و سخت افزاریان است تا اجزا و بخش‌های مختلف سیستم با هم مرتبط شوند.

انواع سیستم عامل در لپ تاپ

معمولاً تمام شرکت‌های سازنده قبل فروش لپ تاپ‌های خود بسته به نوع، تکنولوژی و مدل لپ تاپ سیستم مناسب را نصب کرده و بعد از مدتی بروز می‌کنند. معروف‌ترین سیستم عامل‌های لپ تاپ عبارتند از:

ویندوز مایکروسافت

شرکت مایکروسافت اولین بار سیستم عامل خود را در سال 1980 تولید کرده و طی چند سال اخیر نسخه‌های متفاوتی از آن را وارد بازار کرده است رایج‌ترین سیستم عامل‌های مایکروسافت عبارتند از:

  • ویندوزهای 7،8 و 10؛
  • ویستا؛
این مطلب را از دست ندهید   رفع مشکل روشن نشدن لپ تاپ

محبوب‌ترین سیستم عامل جهان ویندوز است که در اغلب تجهیزات الکترونیکی به صورت pre-loaded به کار رفته و برای اتصال از رابط گرافیکی GUI استفاده می‌کند.

سیستم عامل مک

مک ابتدا توسط شرکت اپل و صرفاً جهت نصب بر روی محصولات این شرکت طراحی و تولید شد رایج‌ترین نسخه‌های این سیستم عامل عبارتند از: Mojave، High Sierra و Sierra.

تعداد زیادی از کاربران علاقه به استفاده از ویندوز داشته زیرا این سیستم عامل از نظر ظاهر عملکرد بهتری نسبت به ویندوز دارد.

آشنایی با قابلیت‌های سیستم عامل لینوکس

لینوکس اولین بار در سال 1991 و توسط یکی از دانشجویان دانشگاه هلسینکی ایجاد شد. لینوکس از مجموعه سیستم عامل‌های متن باز (open source) است که توانایی اصلاح یا توزیع نسخه‌های مختلف را برای کاربران فراهم می‌کند.

مشکلات رایج سیستم عامل لپ تاپ

متاسفانه سیستم عامل لپ تاپ بعد از مدتی به دلایل مختلف از جمله استفاده بیش از حد یا اجرای بیش از اندازه برنامه‌های سنگین مستهلک شده و نیاز به بروز رسانی دارد.

بروز رسانی لپ تاپ باید هر 2-3 سال یکبار انجام شود در غیر این صورت مشکلاتی از قبیل کندی اجرای برنامه‌ها، عدم عملکرد صحیح حافظه کش و هارد دیسک و… به وجود می‌آید.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص نصب و بروز رسانی ویندوز لپ تاپ به مقاله ” آموزش نصب ویندوز لپ تاپ HP” مراجعه کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − ده =