نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با بهترین آنتی ویروس‌های لپ تاپ

آنتی ویروس لپ تاپ یکی از نرم افزارهای ضروری و برای مقابله با انواع ویروس و بدافزار بسته به نوع سیستم عامل روی آن نصب می‌شود متاسفانه جرم‌های سایبری و اینترنتی با پیشرفت تکنولوژی افزایش چشمگیری داشته و لذا حفظ و نگهداری صحیح تجهیزات الکترونیک امری بسیار مهم تلقی می‌شود.

آنتی ویروس لپ تاپ چیست؟

قبل معرفی بهترین آنتی ویروس‌های لپ تاپ بهتر است اندکی درباره این نرم افزارها و کاربرد آن‌ها در لپ تاپ اطلاعاتی بدانید.

آنتی ویروس (آنتی مالور) ابزاری برای محافظت از لپ تاپ، تبلت، انواع گوشی هوشمند و… روی سیستم عامل ویندوز نصب شده و بدافزارهای اینترنتی را به طور خودکار شناسایی و نابود می‌کند.

نحوه عملکرد ضد ویروس در لپ تاپ

نرم افزارهای آنتی ویروس بعد شناسایی ویروس از روش‌های مختلفی برای حذف آن‌ها استفاده کرده که مهم‌ترین آن‌ها قرنطینه یا حذف این ویروس‌هاست. حال سؤال اصلی این است که آیا تمام تجهیزات الکترونیک به آنتی ویروس نیاز دارند؟ برای پاسخ به این سؤال در بخش بعدی همراه ما باشید.

پیشنهاد مطالعه: با لپ تاپ ویروسی خود چه کنیم؟

آیا نصب آنتی ویروس ضروری است؟

امروزه اغلب سیستم عامل‌ها مجهز به ابزارهای امنیتی مانند Windows Defender یا فایروال هستند که به طور خودکار از اجرای انواع ویروس جلوگیری می‌کنند و تصور کاربران بر این است که با وجود این برنامه‌ها دیگر خطری سیستم آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

نصب یک آنتی مالور (آنتی ویروس) قوی همراه ابزارهای امنیتی سیستم عامل از بروز خطراتی همچون ویروسی شدن شبکه یا نفوذ به سرورهای قانونی و مورد اعتماد جلوگیری کرده و لپ تاپ شما را در برابر انواع تهدیدهای اینترنتی محافظت می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید   هارد آسیب دیده لپ تاپ

آشنایی با معروفترین نرم افزارهای آنتی ویروس

امروزه اغلب آنتی ویروس‌ها به صورت پولی به بازار عرضه شده و کاربران باید هنگام خرید آن‌ها مبلغی پرداخت کنند متخصصان وب نصب یک ضد ویروس پایه‌ای برای برقراری امنیت دستگاه ضروری می‌دانند.

بهترین آنتی ویروس‌های کنونی عبارتند از بیت‌دیفندر، آواست، کسپرسکی، اویرا، نود ۳۲ و مالوربایتس که می‌توان آن‌ها را به صورت پولی یا رایگان دریافت کرد.

تکنیک‌های حذف ویروس توسط آنتی مالورها

آنتی ویروس‌ها علاوه بر حذف یا قرنطینه ویروس‌ها از روش‌های دیگری برای مقابله با این بدافزارهای اینترنتی استفاده می‌کنند که مشهورترین آن‌ها عبارتند از:

حذف ویروس طبق اثر امضا (Signature)

رایج‌ترین روش حذف ویروس و مانند شناسایی مجرمین از طریق اثر انگشت آن‌هاست در این روش آنتی ویروس برای مقابله از کدهای دیجیتالی خاصی استفاده کرده و در صورت مشاهده آنها شروع به قرنطینه برنامه آلوده به ویروس می‌کند.

معایب استفاده از روش اثر انگشت

متاسفانه این روش برای مقابله با بدافزارها و ویروس‌های جدید کارایی چندانی نداشته و این نرم افزار برای حذف ویروس نیاز به یک سیستم آلوده دارد که با توجه به پیشرفته شدن ویروس‌های اینترنتی به ابزارهای قوی‌تری نیاز است.

حذف بر اساس شناسایی رفتار ویروس

اغلب ویروس‌ها هنگام نفوذ به لپ تاپ رفتارهای نامتعارفی از خود بروز داده که شبیه رفتار کاربران اصلی نیست لذا آنتی ویروس‌های جدید کلیه رفتارهای نامتعارف را شناسایی و شروع به قرنطینه برنامه‌های آلوده می‌کند.

استفاده از باگ امنیتی

بدافزارهای اینترنتی بعد نفوذ به لپ تاپ شروع به شناسایی نرم افزارهای آنتی ویروس و از کار انداختن آن‌ها می‌شوند و با انجام اقداماتی از قبیل دانلود فایل‌های نامرتبط عملکرد آن‌ها را مختل می‌کند لذا استفاده از باگ‌های امنیتی در کنار شناسایی رفتار ویروس می‌تواند در تشخیص و حذف ویروس‌ها مؤثر باشد.

این مطلب را از دست ندهید   نصب و بروز رسانی درایورهای لپ تاپ

استفاده از تکنیک‌های یادگیری ماشین

یادگیری ماشین این روزها در دنیای هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات بسیار استفاده شده و امکانات بسیاری در اختیار کاربران شبکه و کامپیوتر قرار می‌دهد.

نحوه استفاده از یادگیری ماشین برای حذف ویروس

آنتی ویروس‌ها ابتدا کد نرم افزار مورد نظر را تحلیل کرده و بر اساس یافته‌های خود در مورد سلامت یا آلوده بودن برنامه تصمیم گیری می‌کند.

نکته مهم اینکه در این روش به اتصال اینترنت نیاز داشته که از آن برای اتصال به فضای ابری و تشخیص نرم افزارهای مخرب استفاده می‌شود.

در این مقاله مفهوم آنتی ویروس و کاربرد آن در تجهیزات الکترونیک همچنین روش‌های مقابله با انواع ویروس و بدافزار بیان شد شما می‌توانید با مراجعه به سایت نمایندگی لپ تاپ اچ پی به آدرس زیر اطلاعاتی درباره نحوه نصب و راه اندازی انواع لپ تاپ و رایج‌ترین مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کسب کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =