نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش‌های افزایش طول عمر باتری لپ تاپ

باتری لپ تاپ یکی از مهم‌ترین اجزا و تأمین کننده ولتاژ مورد نیاز قطعات داخلی آن است اولین مسئله در انتخاب و خرید یک لپ تاپ طول عمر و دوام باتری آن بوده و همین عامل باعث شده کاربران برای خرید لپ تاپ با قدرت نگهداری شارژ بالا هزینه کنند.

متاسفانه باور عموم مردم بر این است که با خرید یک باتری پر توان تمام مشکلات رایانه همراه (لپ تاپ) آن‌ها حل شده و نیازی به نگرانی نیست. حال آن که این تصور اشتباه بوده و نگهداری از باتری بسیار مهم است.

بررسی عملکرد باتری لپ تاپ

باتری لپ تاپ معمولاً از تعداد مشخصی سلول به نام Li-ion تشکیل شده که مقدار آن‌ها بسته به ظرفیت و مدل لپ تاپ متفاوت است. شاید تصور کنید با تعویض این سلول‌ها تمام مشکلات باتری رفع می‌شود اما این کار به آسانی صورت نگرفته و نیاز به مهارت خاصی دارد.

برای مثال اگر در تعویض این سلول‌ها از استانداردهای موجود پیروی نکنید، باتری حین کار با لپ تاپ منفجر شده و آسیب‌های جانی و مالی بسیاری به کاربر وارد می‌سازد. بنابراین توصیه می‌کنیم به جای تعمیر باتری لپ تاپ به فکر راه‌هایی برای افزایش طول عمر آن باشید.

تکنیک‌هایی برای ارتقای عملکرد باتری

روش‌های افزایش دوام و طول عمر لپ تاپ عبارتند از:

عدم شارژ مداوم باتری لپ تاپ

امروزه اغلب افراد از لپ تاپ در محیط کاری خود استفاده کرده و به دلیل عدم آگاهی درباره نحوه شارژ صحیح باتری فشار زیادی به آن وارد می‌کنند مهم‌ترین مشکلات عبارتند از:

  • شارژ مداوم لپ تاپ؛
  • عدم شارژ به موقع باتری؛
این مطلب را از دست ندهید   نحوه نصب کارت صدای لپ تاپ اچ پی

اولین تکنیک برای افزایش دوام باتری کالیبره کردن آن است به همین منظور حتماً بعد خرید لپ تاپ از آن استفاده کرده تا شارژ تمام کرده و خاموش شود سپس لپ تاپ خود را به مدت 12 ساعت به شارژ زده و اصلاً به آن دست نزنید.

یادتان باشد شارژ مداوم باتری لپ تاپ از عمر آن می‌کاهد پس در استفاده از آن دقت کنید.

کم کردن نور صفحه

متاسفانه اغلب افراد عادت دارند حین کار با لپ تاپ نور صفحه را تا آخرین درجه زیاد کنند حال آن که لپ تاپ‌های امروزه دارای قابلیت‌هایی برای تنظیم و کنترل نور نمایشگر، عملکرد پردازنده مرکزی و فن داشته که طول عمر باتری را به طرز عجیبی بالا می‌برد.

حذف نرم افزارهای پس زمینه لپ تاپ

بعضی از نرم افزارها هنگام روشن شدن لپ تاپ به سرعت در نوار ابزار قرار گرفته و درصد زیادی از شارژ باتری را مصرف می‌کنند بنابراین برای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ خود این نرم افزارها را از فضای پس زمینه لپ تاپ حذف نمایید.

بررسی مداوم هارد لپ تاپ

هارد رابطه‌ی مستقیمی با باتری و دوام آن دارد. به عبارت بهتر هرچه هارد لپ تاپ کارهای خود را سریعتر انجام دهد، شارژ باتری کمتر مصرف خواهد شد. بررسی دوره‌ای هارد و رفع خرابی‌های آن کمک بسیاری به افزایش کارایی و عملکرد باتری لپ تاپ خواهد کرد.

نظافت دوره‌ای قطعات لپ تاپ

نفوذ گرد و غبار عامل همیشگی افت کارایی و عملکرد لپ تاپ محسوب شده و برای رفع این مشکل هر چند وقت یکبار تمام اتصالات باتری و لپ تاپ را تمیز کرد ه تا فرایند انتقال شارژ به راحتی صورت گیرد.

این مطلب را از دست ندهید   کار نکردن کلیدهای میانبر لپ تاپ

نکات مهم هنگام شارژ باتری لپ تاپ

  • در اتصال لپ تاپ به برق حتماً از دوشاخه سالم استفاده کنید.
  • برای شارژ لپ تاپ از شارژر اصل و اورجینال استفاده کنید.
  • لوازم جانبی لپ تاپ مانند کابل شارژ یا باتری را حتماً از نمایندگی‌های معتبر خریداری کنید.
  • هرگز لپ تاپ خود را 100 درصد شارژ نکرده و معمولاً شارژ آن را بین 70 تا 80 درصد نگه دارید.
  • باتری لپ تاپ خود را قبل اتمام کامل شارژ نمایید.
  • بعد خرید لپ تاپ حتماً قابلیت مصرف بهینه انرژی را فعال کرده تا مصرف باتری آن کنترل شود.
  • اتصالات لپ تاپ مانند کابل شارژ، یو اس بی و… را تمیز نگه دارید.
  • از لپ تاپ خود به عنوان تأمین کننده انرژی سایر دستگاه‌ها استفاده نکنید.
  • اگر لپ تاپ خود را به مدت طولانی استفاده نمی‌کنید، آن را 40 درصد شارژ کرده سپس باتری را جدا و در محلی دور از نور و رطوبت نگهداری کنید.
  • ابزارهای اضافی لپ تاپ مانند مودم را فقط در صورت استفاده روشن کرده و حتماً از شارژر با بسته بندی معتبر استفاده کنید.
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 8 =