نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهنمای استفاده از شارژر لپ تاپ

استفاده صحیح از شارژر لپ تاپ یکی از مهم‌ترین موارد و برای افزایش طول عمر باتری آن بسیار مفید است. در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه استفاده صحیح از شارژر لپ تاپ آشنا کنیم.

باتری لپ تاپ انرژی مورد نیاز سایر اجزا و قطعات لپ تاپ را فراهم کرده و در صورت هرگونه خرابی عملکرد سایر بخش‌های آن به کلی مختل می‌شود.

نکات مهم هنگام استفاده از شارژر لپ تاپ

شناخت اصول مهم و کلی استفاده از شارژر بسیار حائز اهمیت است لذا در این بخش برخی نکات مهم و کلیدی هنگام استفاده از شارژر عنوان می‌شوند.

استفاده از دوشاخه سالم

همیشه ابتدا دوشاخه را به پریز برق متصل کرده سپس فیش آداپتور را به آن متصل کنید. به این ترتیب جریان برق در کوتاهترین زمان از AC به DC تبدیل شده و نویز آن گرفته می‌شود.

کالیبره باتری

باتری لپ تاپ را بعد خرید کالیبره کنید. (مقاله ” آموزش کالیبره باتری لپ تاپ”)

برای این کار ابتدا باتری را تا اتمام شارژ نهایی استفاده کرده سپس آن رابه مدت 12 ساعت به شارژر متصل کنید به این ترتیب باتری در برابر مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری مختلف مقاوم خواهد بود.

باتری لپ تاپ را تا قبل اتمام کامل شارژ به منبع تغذیه متصل کرده معمولاً بهترین زمان برای شارژ لپ تاپ بین 15- 30 درصد است.

فعالسازی تنظیمات ذخیره انرژی باتری

تنظیمات ذخیره انرژی لپ تاپ خود را در بالاترین سطح قرار داده و نور صفحه نمایش لپ تاپ را کاهش دهید. همچنین هرگز از لپ تاپ خود به عنوان منبع تأمین کننده انرژی استفاده نکنید.

این مطلب را از دست ندهید   خرید لپ تاپ 15-bs193nia اچ پی

همواره اتصالات باتری و شارژر مانند کابل شارژ را تمیز نگهداری کرده و اگر باتری از نوع جداشدنی بود، آن را حتماً از لپ تاپ جدا کرده و در محیطی دور از نور و رطوبت نگهداری کنید.

نرم افزارهای اضافی لپ تاپ را غیر فعال کنید

نرم افزارهای اضافی پس زمینه لپ تاپ را غیر فعال کرده همچنین تمام ابزارهای جانبی آن‌ها مانند مودم و بلوتوث را تنها در مواقع ضروری روشن کنید.

استفاده از شارژر اورجینال

حتماً از شارژر مخصوص لپ تاپ خود استفاده کنید زیرا مقدار شدت جریان و ولتاژ در مدل‌های مختلف لپ تاپ یکسان نبوده و بسته به شرایط و مشخصات فنی سیستم طراحی و مشخص می‌شود.

آیا شارژر لپ تاپ باید دائماً به پریز برق متصل باشد؟

بعضی از متخصصین کامپیوتر معتقد اند اتصال لپ تاپ به شارژر هنگامی که ظرفیت آن 100 درصد است طول عمر آن را کاهش می‌دهد. اصولاً باتری لپ تاپ‌های امروزی از جنس لیتیوم یونی و ظرفیت محدودی دارند بنابراین اتصال دائمی شارژر به لپ تاپ تاثیری در خرابی یا افت کیفیت آن نخواهد داشت.

نمایندگی hp ارائه دهنده تمام خدمات در حوزه فروش و سرویس انواع لپ تاپ hp است. تمام خدمات این مرکز با ارائه ضمانت نامه معتبر و با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات انجام می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره‌های این مرکز تعمیرات hp تماس گرفته یا به سایت زیر مراجعه کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =