نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه تمیز کردن لپ تاپ

تمیز کردن لپ تاپ/ سینک گرما را از اجزای مجاور جذب می کند و سپس به سرعت آن را از طریق تهویه استاندارد پخش می کند. داشتن یک لپ تاپ hp رومیزی کاملاً سرگرم کننده و بازی است تا زمانی که متوجه شوید که لپ تاپ hp شما مدتهاست که برای تمیز کردن بهار جدی مانده است. لپ تاپ اچ پی رومیزی شما دقیقاً مانند ماشین، خانه یا حتی بدن شما به تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارد تا در شرایط خوب و عملکردی بماند. مهم نیست که چه تعداد فیلتر گرد و غبار نصب کرده اید یا چه تعداد فن داخلی را پیکربندی کرده اید، به سادگی از این واقعیت فراری نیست که همه دکل های لپ تاپ اچ پیی هر از گاهی نیاز به تمیز کردن عمیق دارند.

دستگاه‌های هوشمند بر عصر دیجیتال تسلط یافته‌اند و هر سال که می‌گذرد، مستقل‌تر می‌شوند. با این حال، حتی با وجود این فناوری‌های فوق‌هوشمند، تعداد کمی قادر به انجام منظم تعمیر و نگهداری و بررسی‌های نگهداری هستند. اینجاست که شما وارد می شوید. با گذشت زمان، تجمع گرما و گرد و غبار می تواند بر سلامت برج شما تأثیر بگذارد و کارایی سیستم خنک کننده لپ تاپ hp شخصی شما را کاهش دهد. برای گیمرها و کاربران قدرتمندی که خواهان عملکرد بالا هستند، یک لپ تاپ اچ پی کثیف می‌تواند دردسر بزرگی برای بهره‌وری و زمان بازی باشد. با استفاده از این راهنما، نحوه تمیز کردن ایمن و ماهرانه برج لپ تاپ اچ پی خود را به شما آموزش خواهیم داد.

هر چند وقت یکبار باید لپ تاپ اچ پیم را تمیز کنیم؟

فرکانس تمیز کردن کامل لپ تاپ hp خود به محیطی بستگی دارد که آن را در آن نگهداری می کنید. برج های مستقر روی زمین بیشتر در معرض گرد و غبار، موهای حیوانات خانگی و ذرات فرش هستند، در حالی که برج هایی که بالای میز قرار دارند کمتر مستعد ابتلا به آن هستند.

همچنین مهم است که عادات خانه خود را در نظر بگیرید و اینکه چگونه ممکن است بر سلامت لپ تاپ hp شما تأثیر بگذارد. آیا نزدیک لپ تاپ اچ پیتان سیگار می کشید؟ آیا نزدیک لپ تاپ اچ پیتان غذا می خورید؟ آیا حیوانات خانگی شما فضایی مشابه با لپ تاپ hp شما دارند؟ خاکستر، خرده‌ها و شوره‌های حیوانات خانگی همه منابع تجمع زباله هستند که می‌توانند به سیستم‌های سخت‌افزاری داخلی لپ تاپ hp شما متصل شوند. به عنوان یک قانون کلی، توصیه می کنیم سالی یک بار دکل لپ تاپ اچ پی خود را تمیز کنید. اگر هر یک از معیارهای محیطی ذکر شده برای شما صادق باشد، ممکن است بخواهید هر شش ماه یک بار تمیز کنید.

این مطلب را از دست ندهید   رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ

ملاحظات امنیتی در تمیز کردن لپ تاپ

قبل از اینکه به جزئیات عملکرد داخلی برج لپ تاپ اچ پی خود بپردازید، در اینجا چند اقدام احتیاطی کلیدی وجود دارد.

برقی

با وجود چیدمان و پیکربندی ترسناک، داخل برج لپ تاپ اچ پی شما در واقع کاملاً ایمن است. یعنی با یک استثنا. واحد منبع تغذیه یا PSU در یک جعبه نقره ای براق در داخل لپ تاپ اچ پی شما قرار دارد که معمولاً در پشت برج قرار دارد. PSU وظیفه تبدیل برق از یک پریز به برق قابل استفاده برای برج لپ تاپ اچ پی شما و بسیاری از قطعات کاری آن را بر عهده دارد. در اصل، PSU به دلیل ظرفیت ولتاژ بالای خطرناک آن در این جعبه نقره ای پنهان شده است.

هرگز نباید سعی کنید PSU را باز کنید یا آن را با مواد فلزی در تماس قرار دهید زیرا انجام این کار ممکن است با شوک الکتریکی بد و بالقوه کشنده مواجه شود. و همیشه قبل از انجام هر گونه تمیزکاری یا تعمیر، لپ تاپ hp خود را از برق جدا کنید.

تمیز کردن لپ تاپ

الکتریسیته ساکن در تمیز کردن لپ تاپ

باور کنید یا نه، بعد از برق گرفتگی، موذی ترین خطر بعدی که باید مراقب آن باشید برق گرفتگی لپ تاپ اچ پی با تخلیه الکتریسیته ساکن از بدن یا لباس است.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای مبارزه با خطر شوک استاتیکی تصادفی این است که قبل از باز کردن کیس لپ تاپ اچ پی خود را با یک بند استاتیک آماده کنید. در حالی که الکتریسیته ساکن در آب و هوای خشک‌تر مشکل مهم‌تری است، بهتر است هنگام ورود به لپ تاپ hp خود از پوشیدن لباس‌های مصنوعی خودداری کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تنظیمات BIOS در لپ تاپ hp شخصی ویندوز

گرد و خاک در تمیز کردن لپ تاپ

اگر مدت زیادی است که برج لپ تاپ اچ پی شما برای تمیز کردن موعد مقرر مانده است، به احتمال زیاد مقدار مناسبی از خاک و گرد و غبار در داخل سیستم شما به دام افتاده است. برای کسانی که آلرژی یا تحریک به گرد و غبار دارند، دمیدن تمام زباله ها از لپ تاپ hp شخصی شما می تواند باعث واکنش شود. قبل از بردن به قوطی هوای فشرده خود، به فضایی با تهویه مناسب بروید و از ماسک گرد و غبار استفاده کنید.

برای تمیز کردن لپ تاپ اچ پیم به چه ابزاری نیاز دارم؟

قبل از اینکه قاب لپ تاپ اچ پی خود را باز کنید، باید مجموعه ای مطمئن از ابزار تمیز کردن را جمع آوری کنید. موارد ضروری زیر را جمع آوری کنید:

  • 99٪ ایزوپروپیل الکل
  • سواب پنبه
  • یک دستمال میکروفیبر
  • هوای فشرده
  • خمیر حرارتی
  • محلول پاک کننده خانگی همه منظوره

آیا می توانم دکل لپ تاپ اچ پی خود را با جاروبرقی تمیز کنم؟

در حالی که تمیز کردن دکل لپ تاپ اچ پی با جاروبرقی امکان پذیر است، ما این روش را توصیه نمی کنیم، به خصوص اگر اولین بار است که لپ تاپ اچ پی خود را تمیز می کنید. بردن یک شلنگ خلاء به سخت افزار داخلی برج شما می تواند به طور بالقوه باعث ایجاد تجمع استاتیکی شود و حتی می تواند اجزای الکتریکی ضروری عملیات را سرخ کند. انتخاب یک قوطی هوای فشرده تمیز کردن بسیار دقیق‌تری به شما می‌دهد و شما را از درد دل هر گونه آسیب تصادفی نجات می‌دهد.

این مطلب را از دست ندهید   نصب و بروز رسانی درایورهای لپ تاپ

اگر تصمیم به رفتن به مسیر خلاء دارید، این کار را با احتیاط انجام دهید. مطمئن شوید که به جای تماس مستقیم، شیلنگ را روی قطعات لپ تاپ اچ پی خود نگه دارید. جاروبرقی باید بتواند بیشتر زباله های موجود در داخل برج شما را بمکد، اما هوای فشرده در نهایت عمیق ترین تمیزی را به شما می دهد.

چگونه برج لپ تاپ اچ پی خود را باز کنم؟

اولین قدم برای باز کردن لپ تاپ hp، خاموش کردن آن و جدا کردن آن از پریز یا محافظ برق است. قبل از کار با هر وسیله الکترونیکی، همیشه باید دستگاه را خاموش کنید و آن را از هر منبع برق خارج کنید. روشن یا متصل نگه داشتن آن می تواند خطری جدی برای شما ایجاد کند. سه نوع غالب مدل برج لپ تاپ اچ پیی وجود دارد. پیچ، بدون پیچ و پیچ شست.

  • پیچ – جعبه برج توسط پیچ های سنتی به هم متصل می شود
  • بدون پیچ – کیس برج توسط گیره های فلزی یا پلاستیکی که با استفاده از مکانیسم های آزادسازی خاص آزاد می شوند، به هم متصل می شوند.
  • Thumbscrew – جعبه برج توسط پیچ هایی که می توان آنها را به جای ابزارها با انگشتان سفت یا باز کرد به هم متصل می شود.

اگرچه هیچ راه جهانی برای باز کردن یک دکل لپ تاپ اچ پیی وجود ندارد، اکثریت قریب به اتفاق دکل‌های لپ تاپ اچ پیی دارای پیکربندی‌های پیچی مشابه هستند. تنها چیزی که برای ورود به داخل باید لازم باشد این است که دو تا چهار پیچ را باز کنید و پنل پشتی یا کناری را خارج کنید. با این حال، اگر این دستورالعمل های ساده برای دستگاه شما اعمال نمی شود، ممکن است لازم باشد به دفترچه راهنمای سازنده خود مراجعه کنید.

دوربین لپ تاپ اچ پی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 11 =