نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

همه چیز درباره آداپتور لپ تاپ

آداپتور لپ تاپ ابزاری برای تامین برق و ولتاژ اجزا و قطعات مختلف است که توانایی کاهش جریان برق اجزای حساسی مانند برد و هارد را داراست. برای آشنایی بیشتر با آداپتور (منبع تغذیه) لپ تاپ این مطلب را از دست ندهید.

جریان برق دارای انواع مختلفی از جمله جریان مستقیم، متناوب و چرخشی است که اغلب منابع تغذیه جریان متناوب شهری را به ولتاژ خطی تبدیل می کنند.

برای مثال آداپتور جریان 220 ولتی AC را به ولتاژ مستقیم DC تبدیل می کند. باید بدانید استفاده از آداپتورها از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه تر از باتری هاست.

آَشنایی با کاربرد آداپتور در لپ تاپ

منبع تغذیه (آداپتور) اغلب در تمام وسایل الکترونیکی استفاده شده و جریان برق (AC) که ولتاژ بالایی دارد را به جریان های خطی پایدار تبدیل می کند. در واقع تمام وسایل الکترونیکی فاقد منبع تغذیه باید برای تامین ولتاژ مورد نیاز خود از آداپتور استفاده کنند.

انواع منبع تغذیه از نظر فنی

آداپتورها انواع مختلفی داشته و ولتاژ ورودی را با سرعت و قدرت متفاوتی دریافت می کنند اما از نظر ظاهر تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند مهم ترین انواع آداپتورها عبارتند از:

آداپتورهای دیواری

معمولا برای مصارف خانگی استفاده شده و به صورت مستقیم (بدون واسطه) به برق شهری متصل می شوند حداکثر توان تولیدی این دستگاه 20 وات و اغلب قابل حمل هستند این دسته از منابع تغذیه از جنس پلاستیک و معمولا مشکی رنگ هستند.

آداپتورهای رومیزی

نام دیگر این آداپتورها بین راهی یا دو طرفه و از جمله پرکاربردترین منابع تغذیه  به شمار می روند. این آداپتورها دارای یک فیش نر و ماده است که یک طرف آن به ورودی آداپتور و سر دیگر آن به پریز برق متصل می شود.

این مطلب را از دست ندهید   لپ تاپ اچ پی ZBook 15 Studio G3

حداکثر توان خروجی این دستگاه 100وات و برای محیط های آزمایشگاهی، لوازم صوتی/ تصویری، انواع مانیتور و لپ تاپ و… گزینه ای ایده آل محسوب می شود.

منبع تغذیه صنعتی

منبع تغذیه صنعتی را سوئیچینگ یا پور صنعتی نامیده که جریان هوا را به وسیله یک روکش فلزی شبکه شده به درون آداپتور فرستاده و سبب افزایش طول عمر آن می شود. قابلیت های این دستگاه عبارتند از: توانایی کاهش جریان برق بالا و بازدهی زیاد.

متاسفانه آداپتورهای صنعتی در برابر عواملی مانند رطوبت و آب مقاوم نبوده و حتما باید در محیطی گرم و خشک نگهداری شوند.

انواع آداپتور از نظر مشخصات ظاهری

آداپتورها در 3 نوع سوئیچینگ و ترانسی به بازار عرضه شده که هر کدام ویژگی و قابلیت های مخصوص خود را دارند. آداپتورهای سوئیچینگ دارای وزن و اندازه پایینی بوده که عملکرد آن را تا حد زیادی بالا می برد.

مقایسه قابلیت های آداپتورهای سوئیچینگ و ترانسی

عملکرد بهتر آداپتورهای سوئیجینگ در زمینه ارائه ولتاژ دقیق تر؛

آداپتورهای ترانسی مصرف انرژی بالایی داشته و جریان شهری را با شدت کمتری به ولتاژ معمولی تبدیل می کند.

منبع تغذیه ترانسی معمولا قیمت بالاتری نسبت به آداپتورهای سوئیچینگ داشته و جریان دقیق تر (کاهش آمپر) کمتری را ارائه می دهد.

نقاط قوت آداپتورها نسبت به سایر منابع تغذیه

آداپتورها نسبت به سایر منابع تغذیه دارای برتری هایی بوده و یکی از پرکاربردترین منابع تغذیه بیرونی محسوب می شوند. آداپتورهای امروزی در گوشی های هوشمند، آمپلی فایر، مودم، انواع پرینتر و لپ تاپ، مبدل های صوتی/ تصویری و… استفاده می شوند.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر صفحه نمایشگر لپ تاپ اچ پی

امنیت بالا

مهم ترین مزیت استفاده از آداپتورها ایجاد امنیت بالا و جلوگیری از خطر برق گرفتگی توسط کاربران خانگی و عادی است از طرفی تمام قطعات کیت الکترونیکی این دستگاه ها درون یک پوشش پلاستیکی قرار گرفته که امکان برق گرفتگی کاربر را کاهش می دهد.

قابل حمل

آداپتورها به دلیل وزن پایین اغلب از محبوبیت خاصی بین کاربران برخوردار بوده و به سادگی قابل حمل هستند. از طرفی این محصولات نسبت به ترانسفورماتورهای صنعتی قیمت پایین تری داشته و از فرکانس های بالایی پشتیبانی می کنند.

تعویض آسان قطعات

مزیت دیگر این آداپتورها نسبت به منابع تغذیه تعویض آسان قطعات درونی آن است به عبارت ساده اگر یک آداپتور دچار نقص شده یا بسوزد می توان آن را به راحتی با مدل جدید جایگزین کرد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 3 =