نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

از هارد دیسک لپ تاپ چه می دانید؟

هارد دیسک از قطعات مهم لپ تاپ و مسئول تأمین ولتاژ مورد نیاز و ذخیره سازی اطلاعات مهم آن است. این تراشه کاربردی از قطعات کوچکتری تشکیل شده که در این مقاله هر کدام به طور جدا بررسی می‌شوند.

اجزای تشکیل دهنده هارد دیسک لپ تاپ

مهم‌ترین قطعات هارد عبارتند از:

پلتر

صفحات نواری از جنس شیشه و پلاستیک که اغلب روی هارد قرار گرفته و وظیفه محافظت از اجزای داخلی هارد را برعهده دارد.

برای اتصال صفحات پلتر معمولاً از اسپیندل استفاده شده که خود به دو جزء اسپیندل و اسپیندل موتور تقسیم می‌شود.

وظیفه اسپیندل موتور در هارد دیسک چیست؟

مهم‌ترین وظیفه اسپیندل موتور به حرکت درآوردن صفحات پلتر هارد و اتصال آن‌ها به یکدیگر است. وظیفه‌ی دریافت اطلاعات و انتقال آن‌ها به پردازنده را هد هارد بر عهده دارد.

استیپر موتور

قطعه‌ای در ارتباط با هد که با تغییر دادن میدان مغناطیسی این تراشه را به چرخش در می‌آورد.

آرم هد

بازویی که کاملاً نزدیک هد و با فاصله‌ای نزدیک آن روی هارد نصب شده و مسئول چرخش و اتصال صفحات پلتر هارد است. نکته مهم اینکه برای افزایش طول عمر و کارایی هارد باید آن را به موقع نظافت کرد که این کار از طریق باز کردن کامل اجزا و قطعات میسر است.

هارد لپ تاپ از قسمتی به نام رطوبت گیر تشکیل شده که وظیفه تمیز کردن سطح فلزی پلتر لپ تاپ را به عهده دارد همچنین بیوفرکش وظیفه هماهنگی اجزای مختلف لپ تاپ و کنترل سرعت آن را به عهده دارد.

این مطلب را از دست ندهید   رفع مشکل راه اندازی بدون هشدار ویندوز لپ تاپ

سکتور هارد

کوچک‌ترین جزء هارد دیسک که وظیفه ذخیره سازی، خواندن و نوشتن اطلاعات را به عهده دارد. در ادامه با اجزای داخلی موتور هارد آشنا خواهید شد.

 آشنایی با قطعات موتور هارد

قبل باز کردن موتور هارد با قطعه‌ای به نام دیسک برخورد کرده که از صفحه‌ای صاف و صیقلی تشکیل شده به طوری که کاربر می‌تواند صورت خود را در آن تماشا کند. سطح این دیسک بسیار حساس بوده و کوچکترین گرد و غباری سبب از بین رفتن کلیه اطلاعات می‌شود.

نظافت هارد دیسک لپ تاپ به دلیل وجود قطعات حساس باید در محیطی ایمن و دور از گرد و غبار انجام شود. به این محیط‌ها اصطلاحاً کلین روم گفته می‌شود.

مهم‌ترین اجزای داخلی موتور هارد عبارتند از:

برد هارد

مهم‌ترین قطعه سخت افزاری و مسئول تأمین ولتاژ اجزا و بخش‌های مختلف هارد است. هارد لپ تاپ همچنین از قطعه‌ی مهمی به نام ROM تشکیل شده که مشخصاً روی برد نصب شده و مختص آن است به عبارت بهتر رام هر یک هارد را نمی‌توان در هارد دیسک دیگر به کار برد.

حافظه رام هارد

این حافظه قابلیت تنظیم و برنامه ریزی مجدد را نداشته و تنها مختص یک هارد است. نکته مهم اینکه رام هارد حتماً باید بعد تعویض برد از روی آن جدا شده و مجدد روی برد جدید نصب شود.

تعمیر هارد آسیب دیده در نمایندگی HP

یکی از پیشرفته‌ترین خدمات مرکز تعمیرات نمایندگی اچ پی تعمیر هارد آسیب دیده است که توسط کارشناسان مجرب و در محیطی کاملاً استریل انجام می‌شود همچنین این مرکز برگزار کننده انواع دوره‌های آموزشی در حوزه تعمیر و نگهداری لپ تاپ و سایر تجهیزات الکترونیک از قبیل گوشی هوشمند، تبلت و… است.

این مطلب را از دست ندهید   10 دلیل برای کندی لپ تاپ اچ پی

برای اطلاعات بیشتر با شماره‌های زیر تماس حاصل کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 7 =