نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نصب درایو فلاپی دیسک/ این صفحه برای لپ تاپ اچ پی نوشته شده است که دارای فلاپی دیسک داخلی هستند. لپ تاپ و سیستم عامل های جدید دیگر از درایوهای فلاپی دیسک داخلی پشتیبانی نمی کنند. با ما همراه باشید

قبل از شروع

  • اطلاعات مهم مانند شماره مدل، شماره سریال و مشخصات را از بالا یا پایین درایو فلاپی دیسک یادداشت کنید.
  • مطمئن شوید که با ESD و خطرات احتمالی آن آشنا هستید.
  • هنگام نصب فیزیکی درایو فلاپی دیسک استاندارد، مطمئن شوید که لپ تاپ اچ پی خاموش و از برق جدا شده است.

درایو فلاپی موجود را حذف کنید

اگر یک درایو فلاپی دیسک را برای جایگزینی یک درایو معیوب نصب می کنید، همه کابل ها را از فلاپی درایو فعلی جدا کرده و سپس آن را از سیستم جدا کنید. اکثر سیستم ها نیاز دارند که قبل از استخراج درایو، یک پیچ یا مجموعه ای از پیچ ها برداشته شود. درایوهای دیگر به یک براکت قابل جابجایی متصل هستند که با فشار دادن و نگه داشتن دو زبانه می توان آن را بیرون کشید. اگر هیچ پیچی نمی بینید، برخی از سیستم ها ممکن است درایو را با یک پیچ در جلوی کیس نگه دارند.

نصب

کیس لپ تاپ اچ پی را باز کنید و فلاپی درایو را با استفاده از پیچ یا براکت به لپ تاپ اچ پی متصل کنید.

کابل ها را وصل کنید

پس از نصب فلاپی درایو، کابل رابط فلاپی (کابل تخت خاکستری کوچک) را به پشت درایو فلاپی وصل کنید. کابل فلاپی دارای یک سمت با خط آبی یا قرمز است که نشان دهنده پین ​​شماره یک است. این سمت کابل به اتصال برق اشاره دارد. اگر کابل فلاپی رایانه شما دارای سه اتصال یا پیچ خوردگی در کابل است، با مراجعه به تصویر زیر تأیید کنید که به درستی وصل شده است.

این مطلب را از دست ندهید   درایو نوری لپ تاپ HP

امروزه اکثر لپ تاپ اچ پیها و درایوهای فلاپی دیسک لپ تاپ اچ پی دارای کابل هایی هستند که فقط دو اتصال دارند: یکی برای مادربرد و دیگری برای درایو فلاپی دیسک. اگر کابل شما فقط دو اتصال دارد، تصویر بالا صدق نمی کند.

امروزه اکثر لپ تاپ اچ پیها و درایوهای فلاپی دیسک لپ تاپ اچ پی دارای کابل هایی هستند که فقط دو اتصال دارند: یکی برای مادربرد و دیگری برای درایو فلاپی دیسک.

پس از اتصال کابل رابط فلاپی، کابل برق درایو را به پشت درایو فلاپی دیسک وصل کنید. این کابل نسبتا کوچک است، در مقایسه با اکثر کابل های برق که از منبع تغذیه می آیند.

نصب درایو فلاپی دیسک

راه اندازی بایوس

هنگامی که درایو فلاپی به طور کامل به رایانه متصل شد، کیس را دوباره روی رایانه قرار دهید. سپس صفحه کلید، مانیتور و برق را به لپ تاپ اچ پی وصل کنید. (توصیه می کنیم هنوز بقیه کابل های خود را دوباره وصل نکنید. در صورت بروز مشکل، ممکن است مجبور شوید دوباره همه کابل ها را جدا کنید.)

پس از اتصال، لپ تاپ اچ پی را روشن کرده و وارد تنظیمات بایوس شوید. بررسی کنید که درایو فلاپی در BIOS شناسایی شده و به درستی پیکربندی شده باشد، به احتمال زیاد به عنوان یک فلاپی 1.44 مگابایتی 3.25 اینچی.

نحوه نصب مودم لپ تاپ اچ پی

سه نوع مودم اصلی وجود دارد. Dial-up، DSL (خط مشترک دیجیتال)، و مودم کابلی. نکات زیر به شما در خرید و نصب مودم لپ تاپ اچ پی کمک می کند.

این مطلب را از دست ندهید   10 دلیل برای کندی لپ تاپ اچ پی

قبل از شروع

  • اطلاعات مهم مانند شماره مدل، شماره سریال و مشخصات را از بالا یا پایین کارت یادداشت کنید.
  • مطمئن شوید که با ESD و خطرات احتمالی آن آشنا هستید.
  • هنگام نصب فیزیکی مودم، مطمئن شوید که لپ تاپ اچ پی خاموش و از برق است.

جامپرها را تنظیم کنید

امروزه اکثر مودم ها دیگر نیازی به تنظیم جامپر ندارند. اکثر مودم های لپ تاپ اچ پیی از plug and play پشتیبانی می کنند که به طور خودکار دستگاه های سخت افزاری را شناسایی و پیکربندی می کند. اگر مودم شما دارای جامپر است، مطمئن شوید که آنها به درستی تنظیم شده اند. اگر جامپرها توسط سخت افزار و سیستم عامل شما پشتیبانی می شوند، بررسی کنید که روی حالت plug and play یا نرم افزار تنظیم شده باشند.

در اسلات توسعه نصب کنید

امروزه، کارت های مودم کابلی هستند که به یک اسلات PCI، AMR یا CNR متصل می شوند. یک اسلات موجود در رایانه را پیدا کنید و کارت را به آرامی به داخل شیار فشار دهید تا در جای خود بچسبد. هنگامی که کارت در شکاف قرار گرفت، کارت را در جای خود پیچ ​​کنید.

کابل ها را وصل کنید

اکثر مودم های لپ تاپ اچ پیی از کابل اضافی در داخل لپ تاپ اچ پی استفاده نمی کنند. اگر مودم شما دارای کابل است، احتمالاً از کابل ها برای خروجی صدا به بلندگوها استفاده می شود. این کابل به کارت صدا، مادربرد (در صورت وجود صدای آنبورد) یا کارت رسیور دی وی دی شما متصل می شود.

این مطلب را از دست ندهید   قابلیت‌های لپ تاپ ZBook 15 Studio G3

تنظیمات بایوس

مودم از یک رابط سریال یا COM استفاده می کند و لازم است که این رابط در تنظیمات BIOS راه اندازی یا فعال شود. پس از نصب مودم، کیس لپ تاپ اچ پی را ببندید. صفحه کلید، مانیتور و کابل برق را دوباره وصل کنید. (توصیه می کنیم هنوز همه کابل ها را وصل نکنید. در صورت بروز مشکل، ممکن است مجبور شوید دوباره همه کابل ها را جدا کنید.) لپ تاپ اچ پی را دوباره روشن کنید و با شروع بوت شدن، وارد تنظیمات BIOS شوید. بررسی کنید که رابط سریال (پورت COM) در پورتی که می‌خواهید مودم از آن استفاده کند، فعال یا تنظیم شده باشد.

راه اندازی نرم افزار

پس از نصب و راه اندازی مودم در بایوس، درایورها و هر نرم افزار اضافی باید نصب شود تا مودم به درستی کار کند.

راه های سخت افزاری رفع هنگی لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 8 =