نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی لپ تاپ اسپکتر X360 اچ‌ پی

اچ‌پی با معرفی سری جدید محصولات اسپکتر (Spectre)، تنها یک هدف دارد: کسب بازار اولترابوک‌ها. در جدیدترین نسل از اسپکتر X360 شاهد بهینه‌سازی‌های متعددی هستم تا این لپ‌تاپِ هیبریدی به عنوان یکی از بهترین گزینه‌‌های موجود در بین لپ‌تاپ‌های سبک و تبدیل‌شونده مطرح شود. با زومیت و بررسی عمیق از جدید‌ترین محصول اچ‌پی، همراه باشید.

تاریخچه لپ تاپ اسپکتر X360 اچ‌ پی

در سال ۲۰۱۲ اینتل با همکاری چندی از تولید‌کننده‌های مطرح سخت‌افزار، اقدام به معرفی رده‌ی جدیدی از لپ‌تاپ‌ها با ناماولترابوک کرد تا به مقابله با رشد تبلت‌ها بپردازد. وزن اندک، پردازنده‌ی به نسبت توانمند اما کم‌مصرف، ظاهری زیبا و طول عمر بالای باتری، از مهم‌ترین مشخصه‌های اولترابوک‌ها به شمار می‌رود. با وجود پشتیبانی همه‌ی جانبه‌ی اینتل از شرکای سخت‌افزاری خود، این رده از لپ‌تاپ‌ها هیچگاه موفقیت چشمگیری کسب نکردند. این موضوع تا حدی پیش رفت که مایکروسافت شخصا دست به کار شد و سرفیس پرو و به دنبال آن سرفیس بوک را معرفی کرد. غول سخت‌افزاری جهان با عرضه‌ی سرفیس‌بوک لرزه بر تن تولید‌کنندگان انداخت.

به دنبال آن، شرکای تجاری مایکروسافت با الگو برداری از دو تبلت / لپ‌تاپ مایکروسافت، نسبت به تولید محصولات مشابه کردند. اما اچ‌پی ترجیح داد تا زبان طراحی اختصاصی خود را با نام تجاری Spectre ارائه کند. اسپکتر، قدرت طراحی و توان مهندسی اچ‌پی را به رخ رقبا می‌کشد. اچ‌پی اخیرا با معرفی اسپکتر ۱۳.۳، رکورد باریک‌ترین لپ‌تاپ دنیا را نیز شکست.

اما امروز در زومیت میزبان یکی دیگر از محصولات سری پرمیوم اچ‌پی هستیم؛ اسپکتر X360 که به اعتقاد اکثر کارشناسان بهترین لپ‌تاپ تولید شده توسط اچ‌پی و یکی از بهترین‌های جهان در کلاس خود است. اسپکتر X360 با طراحی زیبا، پردازنده‌ی توانمند، رنگ‌بندی بسیار جذاب، نمایشگر لمسی با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه، یکی از بهترین‌ گزینه‌های موجود برای آن دسته از کاربران است که به دنبال لپ‌تاپی سبک با عمر باتری خوب و البته طراحی خاص و منحصر به فرد هستند.

مشخصات فنی

ابعاد: ۳۲۴ در ۲۱۸ در ۱۶ میلی‌متر

پردازنده: اینتل Core i7-6500U با فرکانس پردازشی ۲.۵ تا ۳.۱ گیگاهرتز

حافظه کش: ۴ مگابایت

نمایشگر: ۱۳ اینچی IPS LED-backlit LCD با رزولوشون ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل

پردازنده گرافیکی: اینتل HD Graphics 520

بلندگو: بلندگو‌های داخلی استریو ساخت Bang & Olufsen

حافظه رم: ۸ گیگابایت از نوع DDR3

حافظه ذخیره سازی داخلی: ۵۱۲ گیگابایت از نوع SSD

وزن: ۱.۴۸ کیلوگرم

درگاه‌های ارتباطی: ۳ عدد USB 3.0، شیار کارت SD، خروجی هدفون / میکروفون، HDMI و دیسپلی پورت

باتری: ۳ سلولی لیتیوم-یون (۵۶ وات ساعت)

کیبورد: بدون بخش مخصوص شماره‌ها به همراه نور پس‌زمینه

قیمت ۵,۴۵۰,۰۰۰ تومان با گارانتی

طراحی

برای آغاز بررسی طراحی اسپکتر X360 بد نیست بدانید این اولترابوک با ضخامت ۱۵.۸ میلی‌متری نزدیک به یک میلی‌متر باریک‌تر از مک‌بوک ایر است. اچ‌پی در طراحی و ساخت محصولات سری اسپکتر خود سنگ تمام گذاشته و X360 نیز به عنوان یکی از بهترین‌های این رده، از این قاعده مستثنی نیست. ابعاد اسپکتر X360 به نحوی طراحی شده‌اند که قابلیت حمل بالایی به آن می‌دهند. البته دل XPS13 به عنوان یکی از برترین اولترابوک‌های ویندوزی، با حاشیه‌ی کمتر نمایشگر ابعاد کوچکتری نسبت به X360‌ دارد. اما این موضوع بدین معنی نیست که اولترابوک هیبریدی اچ‌پی بزرگ است؛لپ‌تاپ X360 اندازه‌ی نزدیک با یک برگه‌ی A4 دارد تا امکان حمل آسان آن برای هر کاربری فراهم شود.

اچ‌پی در ساخت بدنه‌ی X360 از شاسی‌ یکپارچه‌ی فلزی بهره گرفته است که کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد و هم‌رده با سرفیس‌بوک و مک‌بوک پرو قرار می‌گیرد. استفاده از فلز باعث شده است تا علاوه بر القای حس کالایی لوکس، اثرات انگشت نیز روی لپ‌تاپ باقی نماند و بدنه‌ی آن به ندرت کثیف شود. یکی از نکات منفی بدنه‌ی اسپکتر X360 لبه‌های نسبتا تیز آن است که ممکن است پس از مدتی کارکرد به خصوص هنگام تایپ کردن، باعث رنجیده شدن دستان شود.

اچ‌پی دو نوع رنگ‌بندی برای نسخه‌ی ۲۰۱۶ اولترابوک X360 در نظر گرفته است. نمونه‌ی عادی این لپ‌تاپ از رنگ نقره‌ای بهره می‌برد. در حالی که اگر اقدام به خرید نسخه‌ی مجهز به پردازنده‌ی Core i7 کنید، امکان سفارش رنگ خاص و جذاب قهوه‌ای با حاشیه‌های مسی را خواهید داشت. شاید بتوان در یک کلام این رنگ‌بندی را یکی از جذاب‌ترین نمونه‌‌های موجود در صنعت لپ‌تاپ‌ها دانست که در همان نگاه اول به اطرافیان کاربری لوکس خود را القا می‌کند.

اچ‌پی در رنگ‌بندی بدنه از رنگ مسی در لولاها، حاشیه‌های لپ‌تاپ، اطراف ترک‌پد و لوگو‌های دستگاه استفاده کرده است که موجب زیبایی خاص این محصول شده و قطعا نظر تمام اطرافیان را به خود جلب خواهد کرد. سایر بخش‌های بدنه نیز به رنگ قهوه‌ای تیره رنگ‌آمیزی شده‌اند.

طراحی بسیار شیک با رنگ‌بندی منحصر به فرد

طراحی لولاهای X360 متناسب با بدنه انجام شده است و در هر زاویه‌ای از نمایشگر، هم‌خوانی قابل توجهی با شکل بدنه ایجاد می‌کند. لولا‌ها نیز استحکام بالایی دارند تا هنگام استفاده از نمایشگر لمسی، با لرزش مواجه نشوید. البته این مورد باعث شده است تا در هر حالتی به هر دو دست خود برای باز کردن نمایشگر لپ‌تاپ نیاز داشته باشید. با این حال استحکام بالای لولاها حس خوبی به کاربر در خصوص کیفیت ساخت بالای دستگاه می‌دهد.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه عیب یابی لپ تاپ اچ پی

طراحی لولای نمایشگر به شکلی است که نمایشگر می‌تواند تا ۳۶۰ درجه‌ی حول محور اصلی بدنه و لپ‌تاپ بچرخد و در زوایای مختلف قابل استفاده باشد. این طراحی باعث شده تا اسپکتر ۳۶۰ به لپ‌تاپ/تبلت هیبریدی بدل شود و به لطف صفحه‌نمایش لمسی آن در صورت نیاز نقش تبلتِ ویندوزی را ایفا کند. صفحه‌کلید دستگاه در دل بدنه فرو رفته‌اند تا وقتی صفحه کلید بصورت برعکس بر روی سطح میز قرار می‌گیرد و نقشه پایه را برای تبلت ایفا می‌کند، کلیدها بصورت ناخواسته فشرده نشوند. طراحی لولا به شکلی است که در تمام حالا استوار و مستحکم باقی می‌ماند و در عین حال تغییر شکل نمی‌دهد. هر چه بیشتر در عملکرد لولا عمیق می‌شوید بیشتر متوجه‌ی مهندسی جالب و کاربردی اچ‌پی‌ می‌شوید.

اولترابوک‌ها به درایو اپتیکال DVD مجهز نیستند تا ضخامت و وزن آن‌ها کاهش قابل توجهی داشته باشد. البته در سال‌های اخیر کاربرد دیسک‌های ذخیره‌سازی کاهش قابل توجهی پیدا کرده است و عموم کاربران در مواقع بسیار نادر به درایو‌های اپتیکال نیاز پیدا می‌کنند. اسپکتر X360 نیز از همین روند پیروی می‌کند و موفق به کاهش قابل توجه وزن و ضخامت خود شده است. در حاشیه‌ی چپ لپ‌تاپ، ورودی شارژر، خروجی هوای خنک‌کننده، یک درگاه USB 3.0، کلید پاور و درگاه میکرو اس‌دی قرار دارد. اگر اچ‌پی همانند اپل خروجی‌های سیستم خنک‌کننده‌ی لپ‌تاپ را در فضای بین نمایشگر و بدنه‌ی اصلی مخفی می‌کرد، شاید شاهد طراحی زیباتری می‌بودیم.

در سمت دیگر لپ‌تاپ نیز خروجی هدفون، دو درگاه USB 3.0، خروجی HDMI، دیسپلی پورت و کلید‌های تنظیم صدا و منوی ویندوز وجود دارد. کلید‌های نامبرده هنگام استفاده از X360 در حالت تبلت، کاربرد زیادی دارند. خروجی‌های اسپیکر و ورودی هوای سیستم خنک‌کننده‌ نیز در بخش زیرین لپ‌تاپ تعبیه شده‌اند.

صفحه کلید و تاچ‌پد

اچ‌پی کلید‌های صفحه‌ کلید X360 را هم‌رنگ با بدنه قرار داده است تا به یک‌ دست بودن طراحی افزوده شود. این موضوع زیبایی لپ‌تاپ در این بخش را نیز ادامه داده است. صفحه کلید X360 با توجه به ابعاد بدنه‌‌ی دستگاه، فاقد کلید‌های اعداد است. اچ‌پی در تولید کلید‌ها از پلاستیک باکیفیت و روکش مات بهره برده است. عمق کلید‌ها نیز کاملا مناسب است که منجر به تجربه‌ی دلنشینی از کار با صفحه کلید می‌شود. نورِ پس‌زمینه نیز یکی دیگر از قابلیت‌های اسپکتر X360 در این بخش است که در شرایط محیطی تاریک کمک بزرگی به کاربر خواهد کرد. امکان خاموش کردن این نور پس‌زمینه نیز با کلید مخصوص به آن وجود دارد.

صفحه کلیدی نرم با عمق مناسب و نور پس زمینه

صفحه کلید اسپکتر X360 عمق مناسبی دارد و کلید‌ها نرم هستند که این موارد مهم‌ترین پارامتر‌های انتخاب یک صفحه‌کلید خوب به شمار می‌روند. طراحی کلید‌‌ها نیز به صورت مربعی ساده و مشابه با نمونه‌ی به کار رفته در سایر برند‌ها است. کلید‌های جهت‌یابی با طراحی همیشگی اچ‌پی (کلید‌های جهت بالا و پایین با اندازه‌ی نصف سایر کلید‌ها) همراه شده‌اند که شاید برای برخی از کاربران ناگوار باشد.

اما پس از مدتی کارکرد به سرعت به آن عادت خواهید کرد. اگر ویرایش اسناد جزو کاربری‌های اصلی شما است، این لپ‌تاپ به خوبی نیاز‌های شما را برآورده خواهد کرد. طراحی جزیره‌ای کلیدها باعث می‌شود تا مایعات و گرد و غبار نتوانند به راحتی وارد دستگاه شوند. کاربری کلید‌های Fn هم خوب است و تمامی نیاز‌ها را پوشش می‌دهد؛ اچ‌پی در این بخش می‌توانست همانند لنوو کلید مخصوص خاموش کردن صفحه نمایش را تعبیه کند که برای برخی کاربرد زیادی دارد.

ترک‌پد بسیار بزرگ اسپکتر X360، یکی از اولین مواردی است که پس از باز کردن دَرِ لپ‌تاپ متوجه آن می‌شوید. اچ‌پی برای ارتقای تجربه‌ی ژست‌های حرکتی در محیط ویندوز از ترک‌پی عریضی بهره برده است که تقریبا نیمی از فضای پایین صفحه کلید را به خود اختصاص می‌دهد. جنس این ترک‌پد از شیشه است تا حرکت انگشتان روی آن بسیار روان شده و به مرور زمان ظاهر آن حفظ شود.

با وجود تلاش‌های اچ‌پی برای تامین ترک‌پدی بی‌نقص، اما ضعیف‌ترین بخش اسپکتر X360 همین بخش آن است. البته این موضوع بدین معنی نیست که تجربه‌ی کاربری بدی با ترک‌پد اسپکتر X360 خواهید داشت. ترک‌پدِ اسپکتر X360 با توجه به ادعای خود مبنی بر بهترین بودن در رده‌ی اولترابوک‌ها، رقبای سرسختی همچون مک‌بوک پرو ۱۳ و سرفیس بوک دارد که در بخش ترک‌پد خود تجربه‌ی ایده‌آلی را برای کاربر به ارمغان می‌آورند.

تا زمانی که تنها با یک انگشت به استفاده از ترک‌پد بپردازید، دقت مثال‌زدنی و حساسیت بالای آن شما را کاملا راضی نگه می‌دارد؛ اما به محض این که اقدام به استفاده از ژست‌های حرکتی چندانگشتی کنید، با برخی باگ‌های عجیب و غریب مواجه خواهید شد که در برخی شرایط نه تنها سرعت کاربری را افزایش نمی‌دهند، بلکه منجر به کلافه شدن کاربر می‌شوند.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه ورود به تنظیمات BIOS در لپ تاپ اچ پی ویندوز

نمایشگر و اسپیکر

به اعتقاد ما لپ‌تاپ‌های مجهز به نمایشگر‌های ۱۳ اینچی، بهترین اندازه برای کاربری واقعی این دستگاه‌ها هستند؛ بدین معنی که اگر به طور پیوسته به حمل لپ‌تاپ (دلیل اولیه‌ی توسعه‌ی لپ‌تاپ‌ها) خود می‌پردازید و وزن دستگاه از اولویت‌ها شما است، به دنبال محصولی با نمایشگر ۱۳ اینچی باشید زیرا همزمان تجربه‌ی مناسبی کاربری و قابلیت حمل بالا را به ارمغان می‌آورد.

اچ‌پی اسپکتر X360 نیز از نمایشگری با همین اندازه بهره می‌برد. این لپ‌تاپ در دو رزولوشن Full HD‌ و QHD‌ به فروش می‌رسد که نمونه‌ی مورد آزمایش ما از رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ یا QHD بهره می‌برد. این موضوع منجر به تراکم پیکسل ۲۲۷ پیکسل بر هر اینچ شده است. البته نمونه‌ی مجهز به نمایشگر Full HD اسپکتر X360 نیز با تراکم پیکسل ۱۶۶ پیکسل بر هر اینچ، کاملا برای استفاده‌های عمومی قابل قبول است و کاربر به سختی موفق به تفکیک پیکسل‌ها در آن می‌شود.

نمایشگر با روشنایی بسیار خوب

پنل به کار برده شده در این لپ‌تاپ از نوع IPS است که زوایای دید وسیعی را با خود به همراه دارد. این موضوع باعث شده است که اگر کاربری گرافیکی در اولویت شما است، نمایشگر اسپکتر X360 شما را کاملا راضی کند. شدت روشنایی نمایشگر بسیار خوب است و رنگ‌ها نیز به دقت کافی نمایش داده می‌شوند. اما ورود به رده‌ی پرمیوم و رقابت با بهترین‌ها، دشواری‌های خاص خود را دارد. این موضوع باعث می‌شود که نمایشگر اسپکتر X360 برای مقایسه در کنار رتینا مک‌بوک قرار بگیرد.

در صورتی که پیش از این تجربه‌ی استفاده از مک‌بوک‌های مجهز به نمایشگر‌ها رتینا را دارید، X360 تنها توانایی جلب رضایت شما را خواهد داشت و به هیچ وجه شگفت‌زده نخواهید شد. اسپکتر X360  روشنایی کمتری در قیاس با مک‌بوک پرو ۱۳ نسخه‌ی ۲۰۱۵ را دارد و رنگ‌ها نیز در آن تا حدودی سرد‌تر به نمایش گذاشته می‌شوند. این لپ‌تاپ بیشترین شدت روشنایی برابر با ۳۱۰ نیت دارد در حالی که سرفیس بوک و مک‌بوک ۱۳ رتینا با شدت روشنایی حداکثر ۳۸۰ نیت بهترین‌های این بخش هستند. البته این موضوع بدین معنی نیست که لپ‌تاپ هیبریدی لوکس اچ‌پی نمایشگر ضعیفی دارد بلکه همانطور که پیش از این نیز گفتیم، این لپ‌تاپ در این بخش جز بهترین‌ها است؛ اما قطعا بهترین نیست.

نمایشگر X360 لمسی است و می‌توانید با چرخش کامل ۳۶۰ درجه‌ای از آن در حالت تبلت بهره ببرید. دقت این نمایشگر در لمس انگشت هم کاملا قابل قبول است و به لطف پردازنده‌ی توانمند، در حالت تبلت از این دستگاه لذت خواهید برد.

بلندگوهای سری اسپکتر اچ‌پی به لطف همکاری با برند مطرح Bang & Olufsen‌ همواره جز نقاط قوت آن به شمار می‌رود. X360 نیز از همین روند پیروی می‌کند و به اسپیکر‌های توانمندی مجهز شده است. عملکرد این بلندگوها برای اولترابوک ۱۳ اینچی بسیار خوب ارزیابی می‌شوند و قطعا نیاز‌های کاربران را به خوبی پوشش می‌دهند. شدت صدا کافی است و تفکیک اصوات به خوبی انجام می‌شود.

اما مانند سایر بررسی‌های لپ‌تاپ زومیت، در این بخش نیز لازم به ذکر است که بلندگوهای لپ‌تاپ‌ها به طور کلی از توانایی بالایی برخوردار نیستند و در صورتی که پخش موسیقی از اولویت‌های شما است حتما به فکر خرید بلندگوهای خارجی باشید.

نرم‌افزار

لپ‌تاپ اسپکتر X360 به طور پیش‌فرض از سیستم عامل ویندوز ۱۰ بهره می‌برد. این سیستم عامل در کنار حافظه‌ی SSD و پردازنده‌ی توانمند، عملکرد بسیار روان و دلنشینی دارد. نمایشگر لمسی نیز در کنار بهینه‌سازی‌های گسترده‌ی ویندوز ۱۰ در حالت تبلت، تجربه‌ی جذابی را به ارمغان می‌آورد. با این حال ظاهرا ویندوز هم‌چنان مشکلاتی در گذر از حالت لپ‌تاپ به تبلت دارد و ما بعضا با بلواسکرین مواجه می‌شدیم. این مشکل را پیش از این نیز در سرفیس بوک تجربه کرده بودیم با این تفاوت که در اسپکتر این مشکل به مراتب کمتر اتفاق می‌افتاد.

برای داشتن بهترین تجربه‌ از اسپکتر X360 و ویندوز ۱۰ قویا پیشنهاد می‌کنیم که دستگاه خود را به آخرین نسخه‌ی ویندوز که از طریق بروزرسانی سالیانه‌ی این سیستم عامل ارتقا دهید. طبق گفته‌های مایکروسافت در این بخش بهبود گسترده‌ای ایجاد شده است.

بازده و عملکرد

اولترابوک‌ها از توانایی پردازشی بالایی در قیاس با نمونه‌های گیمینگ برخوردار نیستند و از سری پردازنده‌های کم‌مصرف U‌ اینتل بهره می‌برند. این پردازنده‌ها با انرژی مصرفی بسیار اندک و دمای کاری پائین، در سال‌های اخیر افزایش توان خوبی را تجربه کرده‌اند و اکنون به راحتی از پس تمامی کار‌های روزمره برمی‌آیند.

عملکرد خوب و سرعت بالا در اجرای برنامه‌ها

اچ‌پی اسپکتر X360 از آخرین نسل پردازنده‌های Core i7 شرکت اینتل، مدلِ ۶۵۰۰U بهره می‌برد که دو هسته پردازشی همراه با دو هسته مجازی آن با سرعت حداکثری ۲.۵ گیگاهرتز و ۴ مگابایت حافظه‌ی کش L3، مدیریت عملکرد و بازده دستگاه را به دوش می‌کشند. در حداکثر شرایط کاری، پردازنده این دستگاه به فرکانس ۳.۱ گیگاهرتز می‌رسد.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض ال سی دی لپ تاپ

این میزان قدرت پردازنده تعبیه شده در لپ‌تاپ اچ‌پی علاوه بر اجرای تمامی کار‌های روزانه و عادی، توانایی اجرای نرم‌افزارهای نیمه سنگین و بازی‌های قدیمی را نیز دارد. پردازنده این نوت‌بوک با گرافیک HD 520 اینتل مجتمع شده است. این پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع اینتل در سری پردازنده‌های اسکای‌لیک به کار رفته و توانایی بسیار بالایی دارد. اگر از لپ‌تاپ خود تنها در کاربری‌های معمولی استفاده می‌کنید، نیازی به پردازنده‌های گرافیکی مجزا نخواهید داشت، زیرا نمونه‌ی مجتمع اینتل حتی توانایی پخش انواع و اقسام ویدیو‌های ۴K را نیز دارد.

امکان سفارش اسپکتر X360 با پردازنده‌ی Core i5-6200U نیز فراهم است تا ۱۰۰ دلار از برچسب قیمت لپ‌تاپ شما کاهش پیدا کند. همچنین اچ‌پی کاربرانی را که به پردازش‌های سنگین‌تر گرافیکی نیاز دارند، فراموش نکرده است. این شرکت در همین راستا امکان سفارش X360 را با پردازنده‌ی اینتل Core i7-6

باتری

یکی از ارکان اصلی لپ‌تاپ‌‌ها و به خصوص اولترابوک‌ها باتری آن است. همواره لپ‌تاپ‌های ساخت اپل پرچمدار این بخش بودند و رقبای ویندوزی همواره با مشکلات گسترده‌ای در رقابت با اپل روبرو بودند. اما در سال‌های اخیر به لپ‌تاپ بهینه‌سازی‌های گسترده‌ی ویندوز ۱۰ و پردازنده‌های جدید و کم‌مصرف اینتل، سایر برند‌های لپ‌تاپ نیز توانایی ارایه‌ی عمر باتری مناسب را دارند. اسپکتر X360 در زمینه‌ی شارژدهی جز بهترین ساخته‌های این شرکت آمریکایی است. این لپ‌تاپ در نسل جدید خود نیز همین روند را ادامه داده است و با تجهیز به باتری بزرگ ۵۶ وات ساعتی و پردازنده‌ی کم مصرف سری U اینتل، وعده‌ی عمر باتری بالایی را می‌دهد.

در آزمایش پخش فیلم استاندارد زومیت یک فیلم اچ‌دی را آنقدر پخش می‌کنیم تا باتری دستگاه از ۱۰۰ درصد به صفر برسد. این آزمایش از اهمیت بالایی برای X360 برخوردار است، زیرا اچ‌پی قول تا ۱۲.۵ ساعت پخش پیاپی فیلم را با لپ‌تاپ پرمیوم خود داده است. در این آزمایش که در حین اجرای آن تمام اتصالات مثل وای‌فای خاموش بوده و نور صفحه نمایش روی ۵۰ درصد تنظیم می‌شود، اسپکتر X360 توانست حدودا ۵۶۲ دقیقه (معادل با ۹ ساعت و ۲۲ دقیقه) دوام بیاورد. این میزان عمر باتری برای یک لپ‌تاپ عالی ارزیابی می‌شود و به احتمال قوی با قرار دادن نور نمایشگر در پایین‌ترین حد خود، به میزان اعلام شده‌ی اچ‌پی نیز می‌رسید.

باتری با شارژدهی عالی

در آزمایش Battery Eater نیز همانطور که انتظار می‌رفت، این لپ‌تاپ عملکرد بسیار خوبی داشت و این موضوع نشان می‌دهد که می‌توانید بدون همراه داشتن شارژر و نگرانی از اتمام شارژ خود، لپ‌تاپ را در طول روز استفاده کنید. در این آزمایش X360 توانست ۱۷۲ دقیقه دوام بیاورد.

جمع‌بندی

اچ‌پی اسپکتر X360 هدف متفاوتی دارد. این اولترابوک زیبا و لوکس، در رده‌ی محصولات گران قیمت به رقابت خواهد پرداخت. بدین ترتیب نباید توقع قیمت پایینی از این محصول را داشت. در حال حاضر امکان خرید اسپکتر X360 با مشخصات سخت‌افزاری مورد آزمایش ما با قیمت ۵٬۴۵۰٬۰۰۰ تومان در دسترس است که جز گران‌ترین نسخه‌های این لپ‌تاپ به شمار می‌رود. در صورتی که مشخصات فنی پایین‌تری را انتخاب کنید، می‌توانید نزدیک به ۱.۵ میلیون تومان از قیمت لپ‌تاپ بکاهید.

در نگاه نخست شاید پرداخت مبلغی نزدیک به ۵ میلیون تومان برای لپ‌تاپی مجهز به پردازنده‌ی سری U، بسیار زیاد به نظر برسد. اما با در نظر گرفتن وزن سبک، قابلیت حمل بالا و عمر باتری فوق‌العاده و همچنین در قیاس با پرچمداران این رده از لپ‌تاپ‌ها، متوجه قیمت مقرون به صرفه‌ی X360‌ خواهید شد. مایکروسافت سرفیس بوک، دل XPS 13 و اپل مک‌بوک پرو ۱۳ رتینا، همگی در مشخصات سخت‌افزاری برابر، قیمت به مراتب بیشتری نسبت به نسخه‌ی ۲۰۱۶ اچ‌پی اسپکتر X360 دارند.

این موضوع ارزش خرید این لپ‌تاپ را بسیار بالا برده است. البته نه برای کاربرانی که به دنبال توان بالای پردازشی یا محصولاتی با قیمت مناسب‌تر هستند. در نظر داشته باشید سری لپ‌تاپ‌های یوگا ۹۰۰ لنوو نیز در همین رده، جز گزینه‌‌های جذاب به شمار می‌روند و در بازه‌ی قیمتی برابری با اسپکتر X360 قرار می‌گیرند.

اچ‌پی اسپکتر X360 با بدنه‌ی بسیار باکیفیت، طراحی و رنگ‌بندی منحصر به فرد، صفحه نمایش بسیار خوب لمسی، صفحه کلید عالی و عمر باتری مثال‌زدنی در کنار قیمت پایین‌تر نسبت به رقبا، خود را به عنوان بهترین گزینه در رده‌ی اولترابوک‌ها معرفی می‌کند. عملکرد خوب اچ‌پی در سری اسپکتر از آینده‌ای روشن در اولترابوک‌های ویندوزی خبر ‌می‌دهد. به اعتقاد ما اسپکتر ۳۶۰ بهترین رقیب مک‌بوک رتینا اپل برای کاربران پلتفرم ویندوز است.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 16 =